حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 5 اردیبهشت , 1403 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
نگه داری سالمند در خانه چه شرایطی دارد؟
04 مارس 2018 - 17:39
شناسه : 2733
بازدید 195
4

سالمندی دورانی است که دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. همه انسان های روی کره زمین روزی به این مرحله از زندگی خود می رسند. حال اگر پدر یا مادر یا یکی از اقوام به این سن رسیده اند بهتر است از آنها مراقبت کنیم و ویژگی های خانه ای که قرار […]

ارسال توسط :
پ
پ

سالمندی دورانی است که دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. همه انسان های روی کره زمین روزی به این مرحله از زندگی خود می رسند. حال اگر پدر یا مادر یا یکی از اقوام به این سن رسیده اند بهتر است از آنها مراقبت کنیم و ویژگی های خانه ای که قرار است آنها را نگه داریم باید فراهم باشد.

 

 

 

از آسانسور به جای پله استفاده کنید

سالمندانی که دچار پادرد،آرتروز  و زانو درد هستند نمی توانند به راحتی از پله بالا و پایین بروند. بهتر است منزل سالمندان در طبقه اول بدون پله باشد و یا دارای آسانسور باشد. اگر منزل سالمند در طبقه همکف یا طبقه اول باشد راحت تر رفت و آمد می کند و دوستان و هم سن و سالان سالمندش رغبت بیشتری برای دیدن او دارند که به منزل سالمند بیایند.

از کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی استفاده شود

حمام منزل سالمند باید کاشی های عاج دارد داشته باشد تا سالمند در حمام لیز نخورد. هم چنین باید سالمندان از دم پایی های مخصوص استفاده کنند تا زمین نخورند.

از توالت فرنگی در منزل سالمند استفاده شود

در بسیاری از خانه های قدیمی توالت فرنگی وجود ندارد و سالمند با استفاده از سرویس بهداشتی قدیمی به زانوهایش آسیب می زند. هرچند بسیاری از سالمند مبتلا به آرتروز و درد زانو هستند و نمی توانند از توالت معمولی استفاده کنند و این کار باعث درد بیشتر آنها می شود. بسیاری از سالمندان چاق هستند و چمباتمه زدن آنها باعث می شود فشار زیادی به سالمند وارد شود.

در اتاق خواب سالمند نور کافی باشد

سالمندان بهتر است در خانه هایی زندگی کنند که پنجره های بزرگ و نور طبیعی داشته باشد. اتاق خواب سالمند نباید خیلی تاریک باشد و روشنایی کمی داشته باشد. تخت سالمند را در نزدیکی کلید برق قرار دهید تا به راحتی چراغ را روشن کند.

دستگیره های کافی در منزل سالمند باشد

در منزل سالمند، جاهاییکه تردد دارد مانند دستشویی، راه پله و حمام باید دستگیره هایی را نصب کنید. با وجود دستگیره ها سالمند هنگام بلند شدن و نشستن تعادل خود را حفظ می کند و با  مشکلی مواجه نمی شود. خانه سالمندان

آپارتمان برای سالمندان بهتر است

زندگی سالمندان در خانه بزرگ و ویلایی ایمنی و امنیت لازم را ندارد. هر چند بسیاری از سالمندان درخانه های بزرگ و ویلایی زندگی می کنند و رفتن به آپارتمان برای آنها سخت است. یک آپارتمان مجهز به آسانسور برای سالمندان خیلی خوب است.

منبع: نبض ما

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.