حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
نقص فنی نسل جدید مک‌بوک پرو به طور ناقص برطرف شده
25 جولای 2018 - 16:42
شناسه : 3534
بازدید 187
6

اخیرا بنچمارکی از نسل جدید مک‌بوک پرو اپل مجهز به پردازنده قدرتمند Core i9-8950HK منتشر شده و نتایج ناامید کننده ای را به نمایش گذاشت است. در ابتدا، فرض بر این بود که این مشکل به دلیل ضعف در طراحی خنک کننده و باریک بودن بیش از حد لپ تاپ است. اپل پس از تایید این […]

ارسال توسط :
پ
پ

اخیرا بنچمارکی از نسل جدید مک‌بوک پرو اپل مجهز به پردازنده قدرتمند Core i9-8950HK منتشر شده و نتایج ناامید کننده ای را به نمایش گذاشت است. در ابتدا، فرض بر این بود که این مشکل به دلیل ضعف در طراحی خنک کننده و باریک بودن بیش از حد لپ تاپ است. اپل پس از تایید این مسئله خاطر نشان کرد که این مشکل ناشی از ایراد و ضعف نرم افزاری است و به طراحی MacBook Pro مربوط نیست.

پس از انجام تست های کارایی متعدد تحت فشار کاری بالا، مشخص شد که یک کلید دیجیتالی در فریمور این دستگاه ناپدید شده که سیستم مدیریت حرارتی را تحت تأثیر قرار می دهد و موجب کاهش شدید سرعت پردازنده در مک‌بوک پرو می‌شود. اپل در بیانیه ای اظهار داشت: رفع اشکال نرم افزاری مک‌بوک پرو به همراه بروزرسانی MacOS High Sierra 10.13.6 امروز عرضه می‌شود و انجام این بروزرسانی برای دارندگان این دستگاه واجب است.

قبل از تأیید اپل،  نظریه های مختلفی درباره عملکرد ضعیف مک‌بوک پرو جدید وجود داشت. یکی از نظریه ها اشاره به این مسئله داشت که گلوگاه شدن پردازنده ناشی از ماژول تنظیم ولتاژ ارائه شده برای پردازنده اینتل i9-8950HK است. ماژول ولتاژ رگولاتور بر روی مادربرد کامپیوتر نصب شده و تضمین می کند که پردازنده مقدار درستی ولتاژ را دریافت می‌کند.

با توجه به این نظریه، عملکرد Core i9 به هیچ وجه به گرما وابسته نبوده و مشکل از افت ولتاژ به دلیل استفاده از ماژول تنظیم ولتاژ نا مناسب است. با توجه به تنظیمات فعلی مک‌بوک، ماژول رگولاتور ولتاژ به علت گرمای بسیار زیاد به حداکثر توان خود می‌رسد و مادربرد هشدار می‌دهد که سرعت پردازنده را به حداقل یعنی 800 مگاهرتز برساند. به یاد داشته باشید که این تراشه دارای سرعت پایه 2.9 گیگاهرتز است. هنگامی که ماژول رگولاتور ولتاژ خنک می شود پردازنده شروع به مصرف انرژی بیشتری می کند تا به سرعت مناسب برسد. اما همانطور که سرعت پردازنده افزایش می یابد و به حداکثر خود یعنی 4.8GHz می‌رسد، چرخه مشکلات مجدد تکرار می شود.

با وجود اینکه نظریه هایی مانند این که نشان می دهد راه حل فعلی اپل به طور کامل مشکل مک‌بوک پرو جدید را حل نمی کند، اما توصیه می‌کنیم که کاربران بروزرسانی نرم افزاری منتشر شده را امتحان کرده و نتایج را بررسی کنند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.