حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
میگرن خود را با یوگا درمان کنید!!
12 می 2020 - 18:00
شناسه : 11880
بازدید 217
6

میگرن یکی از اختلالات شدید است که ویژگی آن سردردهای ملایم یا شدید پی در پی می‌باشد و غالباً با علایمی در سیستم عصبی است. علایم همراه با آن می‌تواند شامل حالت تهوع، استفراغ، نورگریزی (افزایش حساسیت به نور)، صدا ترسی (افزایش حساسیت به صدا) باشد و درد به‌طور کلی با بالا رفتن فعالیت بدنی […]

ارسال توسط :
پ
پ

میگرن یکی از اختلالات شدید است که ویژگی آن سردردهای ملایم یا شدید پی در پی می‌باشد و غالباً با علایمی در سیستم عصبی است.

علایم همراه با آن می‌تواند شامل حالت تهوع، استفراغ، نورگریزی (افزایش حساسیت به نور)، صدا ترسی (افزایش حساسیت به صدا) باشد و درد به‌طور کلی با بالا رفتن فعالیت بدنی افزایش می‌یابد.

میگرن در زمان بلوغ، در پسرها کمی بیشتر از دخترها است، اما در میان زنان حدود دو تا سه برابر بیشتر از مردان است.

مهمترین عامل بیماری میگرن ناشناخته است؛ با این حال اعتقاد بر این است که عوامل محیطی و ژنتیکی در بیماری میگرن نقش داشته باشند. در دو سوم موارد این بیماری در خانواده‌ها وجود دارد.

محققان دریافتند افرادی که علاوه بر مصرف دارو، تمرین یوگا هم انجام می‌دهند تعداد حملات میگرنی آنها به نصف کاهش می‌یابد.
افراد مبتلا به میگرن های مداوم می توانند برای تسکین دردشان به ورزش یوگا بپردازند.

چگونگی درمان میگرن بوسیله یوگا

طبق اعلام بنیاد تحقیقات میگرن، حدود یک میلیارد نفر در جهان مبتلا به سردردهای میگرنی هستند. معمولاً دارو برای این گروه از بیماران وجود دارد اما کافی نیست.

دکتر «روهیت بهاتیا» سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه علوم پزشکی هند، در این باره می‌گوید: خبر خوب این است که انجام تمارین ساده ای نظیر یوگا به مراتب بسیار بهتر از مصرف دارو به تنهایی است.

در این مطالعه، بیماران مبتلا به میگرن ابتدا به مدت یک ماه و سه بار در هفته در کلاس‌های یوگا شرکت کردند. بعد از آن، آنها دو ما دیگر، خودشان در منزل یوگا انجام می‌دادند.

در طول مدت سه ماه، میانگین تعداد دفعات سردرد این گروه از بیماران کاهش یافت. همچنین آنها متوجه شدند تأثیر سردردها بر زندگی روزمره شأن کمتر مخرب بود.

میگرن باعث بروز دردهای شدید در سر، همراه با علائمی مانند حالت تهوع، اختلال در بینایی و حساسیت به نور و صدا می‌شود. برخی افراد باید از داروهای پیشگیرانه استفاده نمایند، اما برخی گزینه‌های سبک زندگی نظیر خواب کافی، وعده‌های غذایی منظم و ورزش هم بسیار تأثیرگذار هستند.

متخصصان توصیه می‌کنند افراد مبتلا به میگرن از انجام «یوگا داغ» که در اتاق‌های با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و رطوبت ۴۰ درصد انجام می‌شود اجتناب نمایند چراکه کم آبی محرک اصلی میگرن است.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.