حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 5 اردیبهشت , 1403 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
میکروب های روده و نقش آنها
05 ژانویه 2020 - 9:43
شناسه : 11165
بازدید 294
5

میکروب ها روده و نقش آنها در بدن در بعضی موارد مشاهده میشود افراد به دلیل وسواس های شدید دچار بیماری های لاعلاج میشوند حتما این موضوع را که میکروب هم برای بدن به اندازه کافی نیاز است را شنیده اید ما در اینجا شما را با نقش میکروبیوم ها در روده آشنا خواهیم کرد. […]

ارسال توسط :
پ
پ

میکروب ها روده و نقش آنها در بدن

در بعضی موارد مشاهده میشود افراد به دلیل وسواس های شدید دچار بیماری های لاعلاج میشوند حتما این موضوع را که میکروب هم برای بدن به اندازه کافی نیاز است را شنیده اید ما در اینجا شما را با نقش میکروبیوم ها در روده آشنا خواهیم کرد.

تعدادی از باکتری ها و میکروب ها در بدن وجود دارند که کمک به کنترل التهاب و درمان سرطان و همچنین کنترل انرژی دریافتی از مواد غذایی و همچنین خلق و خوی نیز میکنند.

زمانیکه تعداد و تعادل میکروبیوم ها در بدن انسان ها از بین میرود به این معناست که تعدادی از باکتری ها و میکروب ها بر میکروب هاب دبگر غلبه کرده اند و شرایط بدن را نیز به هم میریزند در این صورت بدن دچار اختلالاتی خواهد شد و بیماری هایی مانند چاقی، سرطان و بیماری های رودوی را به وجود خواهد آورد.

 

راهکارهای موثر در برخورد با میکروب هاب سالم در روده

از آنجایی که میکروبیوم ها نقش موثری در حفظ بدن از بیماری ها دارند راهکارهایی برای حفظ این باکتری ها نیز وجود دارد که در ادامه تعدادی از آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

مصرت میوه و سیزیجات

فیبر خوراکی موجود در میوه ها و سبزیجات میتواند راهکاری مهم و موثر در افزایش باکتری های سالم باشد.

مصرف نشاسته

اکثر ترکیبات نشاسته ای مانند نان سفید، ماکارانی و پاستا به سرعت تجزیه میشوند و جذب میشوند اما بعضی از این نشاسته ها در برابر هضم مقاوم هستند مانند سیب زمینی و حبوبات که نشاسته این مواد غذایی از تمامی عملکردهای میکروبیوم های روده حمایت میکند.

ورزش

ورزش و انجام حرکات ورزشی نه تنها به سلامت دیگر اعضای بدن کمک میکنند بلکه به سلامت روده نیز کمک قابل توجهی میکند.

خوراکی های پروبیوتیک دار

در بعضی از مواد غذایی از قبیل ماست و مواد غذایی تخمیر شده وجود دارند که این ماده نیز میتواند در رشد میکروبیوم های مفید موثر باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.