حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
مهمترین نکات خرید ماشین ظرفشویی
04 جولای 2018 - 14:31
شناسه : 3446
بازدید 236
11

برای شستن ظروف شاید بهترین راهکار ماشین ظرفشویی باشد. چرا که از یک مقدار معین آب استفاده می کند و از این لحاظ برای افرادی که دچار وسواس هستند از هر نظر به صرفه تر است. در این مطلب برای شما از مهمترین نکات خرید ماشین ظرفشویی صحبت کرده ایم که قبل از خرید حتما باید […]

ارسال توسط :
پ
پ
برای شستن ظروف شاید بهترین راهکار ماشین ظرفشویی باشد. چرا که از یک مقدار معین آب استفاده می کند و از این لحاظ برای افرادی که دچار وسواس هستند از هر نظر به صرفه تر است. در این مطلب برای شما از مهمترین نکات خرید ماشین ظرفشویی صحبت کرده ایم که قبل از خرید حتما باید بدانید.

اولین چیز که در ظرفشویی جلب توجه می‌کند میزان مصرف آب است و کسی خیلی به مصرف برق آن توجهی نشان نمی‌دهد. به همین خاطر اول به سراغ آب می‌رویم.
ظرفشویی‌های قدیمی معمولا در هر بار شست وشو حدود ۳۰ لیتر آب مصرف می‌کنند. اگر یک خانواده چهار نفره را در نظر بگیریم معمولا در یک سال شاهد ۱۵۰ بار شست وشوی ظروف در مجموع هستیم که می‌شود حدود شش هزار لیتر در سال، ولی مدل‌های جدید این میزان مصرف را به حدود ۱۸ لیتر و حتی کمتر رسانده اند؛ امری که در نهایت باعث می‌شود میزان مصرف انرژی به حدود سه هزار و ۷۰۰ لیتر برسد، اما مدل‌های جدید چه چیزی دارند که مصرف را کم می‌کند؟
مهمترین ویژگی مدل‌های جدید که حتما باید به آن توجه کنید، قابلیت وزن کردن ظروف است. با این کار ظرفشویی کاملا با توجه به میزان ظرف‌ها از آب و برق استفاده کرده و نمی‌گذارد انرژی زیادی برای ظرف‌های یک وعده ناهار دو نفره هدر برود. از طرفی بعضی ظرفشویی‌ها از بخارشو استفاده می‌کنند که باعث می‌شود چرخه شست وشو سریع‌تر شده و در مرحله آب کشی هم آب و برق چندانی مصرف نشود.
البته اگر دو نفر هستید و بیشتر مواقع ظروف کمی برای شست و شو دارید بهتر است به سراغ مدل‌های رومیزی بروید. هرچند مدل‌های مبله وزن را می‌سنجند، ولی باز هم نمی‌توانند از نظر میزان مصرف با مدل‌های رومیزی رقابت کنند. از طرفی سعی کنید همیشه ظرفشویی را تا جایی که ممکن است پر کرده و بعد چرخه شست و شو را آغاز کنید تا انرژی کمتری مصرف با وجود قابلیت‌های مدل‌های جدید تقریبا دیگر هیچ نیازی به مرحله شست وشوی ظروف قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی نیست چرا که سنسور‌های مختلفی میزان کثیفی ظرف را تخمین زده و قدرت شست وشو را براساس آن تعیین می‌کند.
بعضی از ظرفشویی‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا چرخه خشک کردن را حذف کنید. با این امکان به راحتی می‌توانید میزان زیاد برق مصرفی برای خشک کردن ظروف را حذف کرده و بگذارید طبیعت روش سنتی هوا خوری خشک کردن را انجام دهد.
یادتان باشد که ظرفشویی را درست پر کنید. همه ظرف‌ها باید در یک جهت بوده و مانع پاشش آب نقاط مختلف ماشین ظرفشویی نشوند. همچنین یادتان باشد معمولا طبقه بالایی برای لیوان‌ها و فنجان‌ها طراحی شده و سعی کنید بشقابی چیزی آنجا نگذارید. همچنین سعی کنید قاشق و چنگال و … را کنار هم قاطی بگذارید تا این لوازم به راحتی روی هم قرار نگرفته و نقطه کوری برای ماشین ظرفشویی باقی نگذارند.
منبع: روزنامه هفت صبح
<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.