حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
مهمترین نکات برای خرید یخچال
04 جولای 2018 - 0:15
شناسه : 3443
بازدید 306
8

اگر جدیدا برای خرید یخچال سری به بازار زده باشید، متوجه تنوع بیش از اندازه جنس و برند این کالای اساسی شده اید. این تموع ممکن است شما را گیج و در تصمیم گیری دچار مشکل کند. در این مطلب برای شما راهکارهایی برای دانستن مهمترین نکات برای خرید یخچال آورده ایم. برای اینکه بهترین […]

ارسال توسط :
پ
پ
اگر جدیدا برای خرید یخچال سری به بازار زده باشید، متوجه تنوع بیش از اندازه جنس و برند این کالای اساسی شده اید. این تموع ممکن است شما را گیج و در تصمیم گیری دچار مشکل کند. در این مطلب برای شما راهکارهایی برای دانستن مهمترین نکات برای خرید یخچال آورده ایم.

برای اینکه بهترین یخچال از نظر میزان مصرف انرژی را مشخص کنیم ابتدا باید چند قانون کلی را رعایت کنیم. اول اینکه کناره‌های یخچال باید حداقل یک تا دوسانتیمتر با کابینت‌ها فاصله داشته باشند تا جریان هوای خوبی به وجود آمده و مصرف انرژی کمتر شود. به همین خاطر حتما هنگام خرید سایز را در نظر بگیرید.
کم مصرف‌ترین یخچال‌ها به نسبت سایز مدل‌های ۲۰ فوتی هستند. برای اینکه بدانید دقیقا چقدر فضا مورد نیاز شماست می‌توانید به ازای هر نفر شش فوت به فضای ذخیره اضافه کنید. دو فوت هم برای مواقعی در نظر بگیرید که یخچال تان با انواع غذا‌های مانده از شب.‌های قبل پر شده  Cal
اگر واقعا نگران مصرف برق هستید بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که آبریز و یخ ساز ندارند.
درست است که این قابلیت‌ها باعث کمتر باز شدن در یخچال می‌شوند، ولی به صورت معمول میزان مصرف انرژی را ۲۰ درصد افزایش می‌دهند. البته این در حالتی است که در یخچال یکسان با مشخصات یکسان را در نظر بگیریم وگرنه هر یخچال سیستم مصرف انرژی خاص خود را دارد.
در ضمن بعضی یخچال‌ها دارای کلید ذخیره انرژی هستند. این کلید معمولا فعالیت‌های سیستم گرمایی ضد رطوبت زیاد را متوقف کرده و برای شما تا ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی به ارمغان می‌آورد.

با در نظر گرفتن همه این موارد بعضی یخچال‌ها هستند که به خاطر طراحی خاص خود مصرف انرژی کمتری دارند. در جنگ بین مدل‌های ساید بای ساید، فریزر پایین یا فریزر بالا، مهم‌ترین فاکتور محل قرارگیری فریزر است.

به همین خاطر یخچال‌های فریز بالا دست پیش را گرفته و کمترین میزان مصرف انرژی را به نسبت بقیه مدل‌ها دارند. این مصرف انرژی به حدی پایین است که معمولا مدل‌های فریزر بالا برچسب مصرف انرژی در حد یک لامپ ۶۰ وات دریافت می‌کنند.
همچنین این مدل‌ها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از مدل‌های ساید بای ساید هزینه به قبض شما تحمیل می‌کنند. ولی چرا این مدل‌ها تا این حد مصرف انرژی پایین تری دارند؟ دلیل اصلی این مسئله به محل قرار گیری موتور یخچال برمی گردد. موتور یخچال‌ها به صورت معمول گرمای بسیار زیادی تولید می‌کند. به همین خاطر وقتی این موتور کنار قسمت خنک کننده یا فریزر قرار می‌گیرد، آن قسمت برای رسیدن به دمای ایده آل باید انرژی بسیار زیادی مصرف کند.
این مسئله برای فریزر که باید به دمای انجماد برسد، داستان پیچیده تری بوده و به تناسب هزینه بیشتری به شما تحمیل می‌کند. خارج از این بحث ها، یخچال‌های door in door و دیگر مدل‌هایی که باعث می‌شوند کمتر در یخچال را باز کنید نیز بسیار به کمک شما خواهند آمد و بعضا تا ۳۰ درصد در مصرف انرژی شما صرفه جویی خواهند کرد.
حالا که بحث هزینه مطرح است بهتر است یک نکته دیگر را هم بدانید. طبق یکی از گزارش‌های سایت معروف Consumer Reports باید به فکر هزینه تعمیر هم باشید چراکه طبق این گزارش مدل‌های ساید بای ساید که بستنی ساز دارند، دو برابر بیشتر از مدل‌های بالا پایین نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. کمترین میزان تعمیر هم مربوط به مدل‌های دارای فریزر در قسمت پایین یخچال می‌شود.
منبع: روزنامه هفت صبح
<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.