حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
مهاجرت فغانی به استرالیا
16 سپتامبر 2019 - 11:07
شناسه : 7349
بازدید 209
8

برترین داور فوتبال آسیا با قضاوت های بیاد ماندنی اش در فوتبال ایران و جهان از کشورمان مهاجرت کرد تا لیگ برتر کمبود چنین داور خوب را احساس کند . «اگر یک بازیکن ۹۰ دقیقه بد بازی کند و در دقیقه ۹۱ گلزنی کند ستاره میدان می شود اما داور با ۹۰ دقیقه قضاوت خوب […]

ارسال توسط :
پ
پ

برترین داور فوتبال آسیا با قضاوت های بیاد ماندنی اش در فوتبال ایران و جهان از کشورمان مهاجرت کرد تا لیگ برتر کمبود چنین داور خوب را احساس کند .

«اگر یک بازیکن ۹۰ دقیقه بد بازی کند و در دقیقه ۹۱ گلزنی کند ستاره میدان می شود اما داور با ۹۰ دقیقه قضاوت خوب با یک اشتباه  تاثیرگذار بدترین روز داوری اش را تجربه خواهد کرد.» علیرضا فغانی برترین داور فوتبال آسیا با این حرف ها می خواهد سختی کار داور فوتبال را نشان بدهد.

حق با اوست، داوری که مرد فینال های بین المللی است و باعث افتخار داوری فوتبال ایران در جهان شده حالا به کشور استرالیا مهاجرت کرده است اما کلی قاب خاطره انگیز از او به یاد داریم.از درگیری های همیشگی اش با فرهاد مجیدی بازیکن استقلال که حدود یک دهه طول کشید و دیگر زبانزد اهالی فوتبال شد تا هل دادن بازیکن تیم ملی آلمان در جام جهانی که تبدیل یک صحنه به یادماندنی و بحث برانگیز در داوری شد.  

فغانی فینال های معتبر زیادی را در جهان فوتبال قضاوت کرده است. از فینال جام ملت های آسیا تا فینال جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۱۶ و فینال المپیک ریو  حتی حضور در این رقابت ها برای بسیاری افتخار محسوب می شود چه برسد به اینکه قاضی معتبرترین مسابقه المپیک هم باشید! فغانی اما همیشه از اینکه به او به اندازه یک ورزشکار طلایی المپیک مدال داده نشد گلایه داشت و معترض بود. حق با او بود وقتی در گفت و گو با داوران کره ای و ژاپنی که یک دهم او افتخار ندارند می شنید که ماهیانه ۱۲ هزار دلار (بیش از ۱۲۰ میلیون تومان) حقوق می گیرند اصلا نمی توانست دستمزد خودش را با آنها مقایسه کند!  

به هر حال فغانی نه بخاطر پول که به بهانه تحصیلات پسر و دخترش راهی استرالیا شد آن  هم در حالیکه دو سال پیش از این برای عضویت در شورای شهر تهران هم ثبت نام کرده بود! به هر حال یکباره تصمیم به مهاجرت گرفت تا لیگ برتر ایران بچه شهر ری را کم داشته باشد. داوری که خیلی ها او را پرسپولیسی می دانستند و تدریسش در دانشگاه پرسپولیس هم بهانه ای شد برای حمله استقلالی ها به او! در حالیکه فغانی به ضرر پرسپولیس هم اشتباه داشته است اما اینجا همه چیز را می خواهیم از نگاه رنگی ببینیم!

بیشتر بدانید:

علیرضا فغانی از ایران رفت +عکس

فغانی ۳۰ ساله بود که در سال ۱۳۸۷ وارد فهرست داوران بین المللی شد و ۱۰ سال طلایی را در عرصه بین الملل تجربه کرد. آقای فینال ها حالا یکی از شانس های قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم هست او قول داده که در جام جهانی بعدی با نام ایران قضاوت کند ولی دلمان برای او در لیگ برتر تنگ می شود. داوری که مقابل سوپراستارهای بین المللی مثل رونالدینیو قرار گرفت و به او کارت زرد نشان داد و در نهایت هم دیدار رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ را سوت زد اما در فوتبال ایران امیر قلعه نویی او را آقا قلدره! خطاب کرد. جالب است توانایی های یک داور ایرانی را می خواهیم سرکوب کنیم یا نادیده بگیریم و تحقیرش کنیم چون فقط ایرانی است!  

به هر حال فغانی به احتمال زیاد در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم قضاوت خواهد کرد

هر چند قصد نداریم بابت قضاوت های اشتباهی که فغانی مرتکب شده صحه بگذاریم اما داور هم انسانی که می تواند در کارش خطای سهوی داشته باشد. بی شک داوری که به تازگی مهاجرت کرده هم بدون خطا نبوده و دچار اشتباه نیست  اما اینکه ما نحوه برخوردها با کسی که افتخار آفرین داوری ایران بوده آیا در مقام او این چنین بود شاید باید سالها بگذرد تا بدانیم چه کسی را در فوتبال و داوریمان از دست دادیم و هنوز متوجه نباشیم سرمایه ای که برایش هزینه کردیم راحت و به ارزانی تقدیم به استرالیا کردیم.  

منبع : مشرق نیوز

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.