حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
معرفی شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست و سرور
05 نوامبر 2019 - 15:52
شناسه : 10183
بازدید 1355
7

دنیا و محصولات مجازی هر روز بیش از گذشته با زندگی روزمره ما گره می خورند. فرقی نمی کند که تاجری باشید که کسب و کاری دارد و به دنبال تنوع بخشی به مشتریانش است یا تولید کننده ای که در پی توسعه بازار محصولتان هستید یا حتی استاد دانشگاهی که می خواهید ارتباط تنگاتنگ […]

ارسال توسط :
پ
پ

دنیا و محصولات مجازی هر روز بیش از گذشته با زندگی روزمره ما گره می خورند. فرقی نمی کند که تاجری باشید که کسب و کاری دارد و به دنبال تنوع بخشی به مشتریانش است یا تولید کننده ای که در پی توسعه بازار محصولتان هستید یا حتی استاد دانشگاهی که می خواهید ارتباط تنگاتنگ تری را با همکاران و دانشجویانتان داشته باشید. فرقی نمی کند که تنهایی فعالیت می کنید یا گروهی و در قالب شرکت؛ مهم اینست که حتما فهمیدید، بهره بردن از فضای مجازی در قالب یک وبلاگ یا وبسایت می تواند تحولی شگرف در کارتان ایجاد کند و فرصت های فراوانی را پیش رویتان قرار می دهید.

خب پس وقتیکه به سراغ طراحی سایت و کارهایش می روید حتما گوشتان به هاست  و سرور (مرکز داده ای که اطلاعات سایت شما آنجا میزبانی می شود و بایستی شرایط خاصی داشته باشد) خواهد خورد.

با توسعه روزافزون تقاضا و بازار برای میزبانی سایت ها؛ کم کم شرکت هایی شکل گرفتند که علاوه بر سرورها و هاست های خارجی رایج اقدام به راه اندازی سرور و هاست داخلی نمودند و سرمایه گذاری مناسبی هم در این زمینه انجام داده اند. در این مقاله قصد داریم برخی از این شرکتها را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

کسب و کاری گسترده با طیف وسیع ارائه دهندگان

در بازار ارائه خدمات دیتاسنتر، هاست و سرور خدمات دهنده های متنوعی وجود دارند برخی به صورت شرکتی فعالیت می کنند و سازمان و تشکیلاتی عریض و طویل دارند و مستقیما خودشان نیز اقدام به راه اندازی سرور نیز می کنند. از این قبیل شرکتها که گاها هم نام آشنا هستند عبارتند از: آسیاتک،برتینا، میهن وب هاست، ایران سرور، هاستیران، برلیان نت. (گروه نخست خدمات دهندگان هاست و سرور)

این شرکت های بزرگ هم به لحاظ خدمات رسانی بسیار قوی ظاهر شده اند و هم از سیستم پاسخگویی CRM بهره می گیرند و به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشتریانشان هستند. البته  لازم به یادآوری نیست که بهره مندی از خدمات این شرکتها گران اما مطمئن است.

در مقابل این شرکت های بزرگ؛ شرکت های کوچک تر یا افراد مستقلی هم هستند که با فراهم آوردن تجهیزات مناسب، برقراری ارتباط با خدمات دهندگان سرورهای خارجی و بهره گیری از دانش روز برای تخصیص مناسب فضا، تنظیم و پیکربندی های خاص؛ سعی در حضور فعال اما کم هزینه در بازار دارند. تعداد این قبیل موارد هم بسیار است اما از «می هاست، زاگیرو، فلکسی هاست و شتاب رایان» به عنوان پیشگامان این حوزه می توان نام برد. (گروه دوم خدمات دهندگان هاست و سرور)

دریافت خدمات از این قبیل شرکتها و سایت ها کم هزینه اما کیفیتشان به نسبت شرکت ها و خدمات دهندگان گروه اول که غالبا شرکت های بزرگ هستند ضعیف تر هست.  البته آنچه در واقع باید از سوی این گروه دوم از خدمات دهندگان ارائه شود سطحی از کیفیت و مطلوبیت مدنظر خریداران و خدمت گیرندگانشان هست .

با عنایت به اینکه سرورها و خدمات میزبانی با حیات و ممات یک سایت روبرو هست پس نه خدمات دهندگان می توانند از سطحی از کیفیت خدمات پایین تر بیایند و نه خدمت گیرندگان. پس نتیجه آنکه شرکت های کوچک هم مشتریان خودشان را دارند و آنها هم برای اینکه مشتریانشان را از دست ندهند حتما سطحی از کیفیت و مطلوبیت را برقرار می کنند.

 

میزبانی هاست

میزبانی هاست

متناسب با نیازتان هاست و سرور بگیرید و هزینه کنید!

شاید بگویید من هیچ وقت سرور سایتم را در دست یک شرکت کوچک و بی نام و نشان نمی دهم یا خدمات 24 ساعته شرکت های خدمات دهنده را ترجیح می دهم اما وقتی از خواسته تان کمی فاصله می گیرید و وارد دنیای اعداد و ارقام و حساب و کتاب می شوید آن وقت است که خواهید فهمید که چقدر باید هزینه کنید هزینه ای که یک هزینه جاری است و آن زمان است که اهمیت وجود گروه دوم خدمات دهنده هاست و سرور های داخلی و خارجی را می فهمید و واقع بین تر می شوید . آن وقت است که سراغ نیازتان و جیب تان می روید نه خواسته ها و مشاوره های لوکس و غیر واقعی!؟

تجربه ای از بهره گیری از یک هاست و سرور گروه دومی در دیدبازار

با توجه به نیازهای دیدبازار در مقاطع مختلف جناب مهندس تقی زاده مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)  شرکت صفابازارپارس تصمیم به بهره برداری از شرکت های گروه دوم خدمات دهنده در حوزه سرور و هاست نمود. این خدمات در ابتدا توسط گروهی موسوم به مجنتو فارسی ارائه می شد و هم اکنون توسط شتاب رایان ارائه می شود.

خوشبختانه تا به امروز پس از گذشت چهار سال سابقه ی کاری و با تغییر و تحولات فراوان در دوره عمر سازمانی و میزان بازدیدهای دیدبازار و دیگر سایت های تحت مالکیت شرکت هیچگونه مشکل حاد و زیانبخشی نداشته ایم.

در مقاله بعدی سعی خواهیم نمود به بحث و بررسی تجربه دیدبازار در این حوزه بپردازیم.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.