حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
معده درد و خوراکی های تسکین دهنده
20 آوریل 2020 - 10:00
شناسه : 11614
بازدید 213
6

تمامی اعضای بدن انسان در اثر استفاده نا درست از مواد غذایی و عوامل موجود در محیط زندگی سبب تغیرات و مشکلاتی می شوند که باعث بروز درد های مختلف و طاقت فرسایی  از جمله معده درد در وجود آن ها خواهد شد. همانطور که می دانید معده یکی از اعضای حساس و زود رنج […]

ارسال توسط :
پ
پ

تمامی اعضای بدن انسان در اثر استفاده نا درست از مواد غذایی و عوامل موجود در محیط زندگی سبب تغیرات و مشکلاتی می شوند که باعث بروز درد های مختلف و طاقت فرسایی  از جمله معده درد در وجود آن ها خواهد شد.

همانطور که می دانید معده یکی از اعضای حساس و زود رنج بدن انسان می باشد که ممکن است به علت استفاده از غیراصولی و نادرست از مواد غذایی و دریافت حجم های مختلف غذایی توسط معده مشکلاتی را به وجود می آورند که فرد آسیب دیده را دچار معضلات و مشکلات ریز و درشتی خواهد کرد.

در ادامه می خواهیم شما را با خوراکی هایی آشنا کنیم که به فرد آسیب دیده می توانند در درمان و یا تسکین درد های ناشی از مشکلات مختلف در این ایام کرونایی که مراجعه به پزشک را ناممکن ساخته اثربخش کرده و کمک شایانی به شما در التیام درد معده داشته باشد.

خوراکی های طبیعی جهت درمان و تسکین معده درد

زنجبیل – بابونه – نعنا – برنج – موز – سیب – تخم مرغ – سیب زمینی شیرین – مرغ – ماهی آزاد – عسل .

در ادامه به توضیح برخی از این خوراکی های می پردازیم:

مصرف کپسول‌های روغن نعنا روزانه حداقل به مدت دو هفته می‌تواند درد معده، گاز و اسهال را در بزرگ‌سالان مبتلا به Ibs به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 محققان معتقدند که روغن نعنا با شل کردن عضلات در دستگاه گوارش، شدت اسپاسم روده را که می‌تواند باعث درد و اسهال شود، کنترل کند.

برنج با فیبر زیاد مانند برنج قهوه‌ای می‌تواند در مشکلات گوارشی از جمله اسهال، نفخ و گاز معده موثر باشد. برنج سفید غنی شده به ویتامین‌ها و مواد معدنی اضافه شده است که باعث تقویت ارزش غذایی آن‌هامی‌شود.

پخت و پز به تجزیه فیبر کمک می‌کند و باعث هضم آسان‌تر می‌شود. به همین دلیل، هضم سیب پخته شده نسبت به یک سیب پخته نشده آسان‌تر است. افرادی که رژیم کم قند دارند باید قند موجود در سیب را مد نظر قرار دهند.

عسل از سطوح بالای موتوسساکریدها، فروکتوز و گلوکز است. همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری است. از همین رو یکی از غذاهای مناسب برای معده های حساس محسوب می‌شود.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.