حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
معجزه بازاریابی در خرید محصولات توسط شما!
17 سپتامبر 2019 - 7:41
شناسه : 7402
بازدید 202
7

تا به حال دقت کزده اید که هنگام خرید محصولاتی که نیاز دارید به چه چیزهایی اهمیت می دهید؟ رنگ، جنس، کارایی و… شاید خیلی بیشتر از اینها به برند کالا اهمیت بدهید و خود در جریان نباشید! معمولا چیزی را می خرید که اسمش را شنیده باشید. در ابتدای این موضوع باید این سوال […]

ارسال توسط :
پ
پ

تا به حال دقت کزده اید که هنگام خرید محصولاتی که نیاز دارید به چه چیزهایی اهمیت می دهید؟ رنگ، جنس، کارایی و… شاید خیلی بیشتر از اینها به برند کالا اهمیت بدهید و خود در جریان نباشید! معمولا چیزی را می خرید که اسمش را شنیده باشید.

در ابتدای این موضوع باید این سوال را مطرح کرد که آیا مغز یک شخص در انتخاب یک محصول نقش دارد یا نه؟ آیا می توانیم از طریق مغز، حواس یک شخص را جهت خرید یک محصول درگیر کرد؟

از زمان های گذشته با توجه به محدودیت انتخاب کالا توسط خریدارن، خرید به صورت منطقی انجام نمی شود اما امروزه با توجه به اینکه رقابت در فضای کسب و کار زیاد و تعداد محصولات موجود در هر کسب و کاری نیز زیاد است، انتخاب برای مصرف کننده ها سخت و اغلب خرید برای مشتریان سخت و دردناک است. اما باید زمان خرید احساس امنیت را برای مشتریان فراهم نمود در زمان کنونی باید هنگام خرید یک محصول فروشنده مغز خریدار را مبنی بر خرید یک کالا درگیر نماید تا برای مشتری احساس خوشایندی پدید آید.

برخی عوامل شناختی هستند و برخی عوامل هیجانی، مشتری ها تحت تاثیرعوامل مختلف تصمیم بر خرید یک کالا میگیرند مواردی مثل عواطف، شناخت و احساسات اما هوشیارانه خرید نمی کنند و برخی اوقات تحت تاثیر موارد زیرین مغز مثل موارد ذکر شده در بالا خرید می کنند جالب است بدانید نود درصد از تصمیمات ما برای خرید یک کالا شاید هوشمندانه نباشد.

امروز حواس پنچ گانه ما مثل حس بویایی، بینایی، شنیداری و … نیز در انتخاب یک کالا موثر است. یک محصول را در یک فروشگاه در نظر بگیرید یک مشتری آن را برمیدارد و نگاه میکند و سریع آن را خرید می کند و همان محصول را یک شخص دیگر نگاه میکند و سر جایش میگذارد. پس در علم جدید بازاریابی با نام نورو مارکتینگ حواس و حرکت و شناخت مشتریان برای انتخاب یک کالا موثر خواهد بود.امروزه مغز انسان در ابعاد مختلف زندگی و حتی در خرید جز عواملی است که تاثیر گذار خواهد بود بنابراین امروز پیشرفت و تکنولوژی و دانش بشری بر حیطه بازاریابی نیز تاثیر گذار بوده به نحوی که رشته بازار یابی عصبی به وجود آمده است که در این روش مطالعه شده بر روی مغز خریداران که مهمترین راه برای شناخت رفتار خریداران محصول یا خدمات است.

بنابراین امروزه به این نتیجه می رسیم که با استفاده از علم بازاریابی عصبی و با درگیر کردن مغز انسان در خرید یک کالا و استراتژی های ما بر اساس درک شناخت عواطف و احساسات مشتریان می توان رفتار مصرف کننده را شناسایی و او را درگیر خرید یک کالا نمود بنابراین درگیر کردن مغز یک شخص به سوی فروشنده یک موضوع مهم و قابل اهمیت تلقی می شود.

یاداشت : حامد کلاهدوزان-کارشناس مدیریت کسب و کار

منبع: ال کا ایران

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.