حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
مسمومیت الکل همچنان قربانی دارد!
28 آوریل 2020 - 18:00
شناسه : 11718
بازدید 196
8

در پی شیوع اپیدمی کرونا ، اخبار کذبی مبنی بر مصرف برخی مواد غیر خوراکی همچون الکل ، افرادی را دچار مسمومیت الکی کرده که برخی از آنان را به کام مرگ برده است. برخی از مردم به هدف مصون ماندن از ابتلا به این بیماری و ضد عفونی داخلی بدن، به مصرف الکل صنعتی […]

ارسال توسط :
پ
پ

در پی شیوع اپیدمی کرونا ، اخبار کذبی مبنی بر مصرف برخی مواد غیر خوراکی همچون الکل ، افرادی را دچار مسمومیت الکی کرده که برخی از آنان را به کام مرگ برده است.

برخی از مردم به هدف مصون ماندن از ابتلا به این بیماری و ضد عفونی داخلی بدن، به مصرف الکل صنعتی روی آورده‌ اند که از اول اسفند (همزمان با اعلام رسمی شیوع کرونا در کشور) تا روزگذشته، طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت ۵۰۱۱ نفر در کشور به ‌دلیل مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شدند و ۵۲۵ نفر از این مسمومین که به مراکز درمانی مراجعه کرده ‌اند، جان خود را از دست داده‌ اند.
به گفته کیانوش جهانپور در حال حاضر ۲۲۹ نفر از این مسمومیت در بخش‌ های عادی و ۴۷ نفر در بخش مراقبت ‌های ویژه ICU بستری هستند اما ۳‌هزار و ۴۵۱ نفر ترخیص شده‌اند.

۹۵ نفر از مسمومین، نابینا و کم بینا شده و ۴۰۵ نفر نیز نیازمند خدمات دیالیز شده‌ اند.

جزئیات مرگ در اثر مسمومیت الکل

 

استان ‌های فارس، خوزستان و آذربایجان غربی بیشترین تعداد مسمومیت با الکل را داشته‌ اند.
عده‌ ای سودجو با سوء استفاده از نیاز مردم، با اضافه کردن وایتکس به الکل‌ های صنعتی رنگی، محلولی‌ بی‌ رنگ را به‌عنوان الکل طبی به بازار عرضه می‌ کنند که موجب افزایش ‌درصد مسمومیت‌ ها شده است.

افراد سودجو با ترکیب مواد مختلف و استفاده از الکل صنعتی محلول ‌های بی ‌‏شناسنامه‌ ای تولید می‌ کنند و با سوء استفاده از نیاز مردم آن را به ‌عنوان الکل سفید یا همان ‏الکل طبی به فروش می‌ رسانند.

 این درحالی است که بسیاری از متخصصان استفاده از الکل ‏صنعتی را حتی برای ضد عفونی کردن سطوح مناسب نمی‌ دانند و حتی در قدرت پاک‌ کنندگی و گند زدایی آن هم تردید دارند.

درمان مسمومیت ناشی از مصرف متانول و مواد ضد عفونی‌ کننده سخت است و در شرایطی که بیمار در حالت حاد مسمومیت قرار می ‌گیرد منجر به مرگ و میر می‌شود که در این ایام شاهد مرگ بیماران مسموم زیادی بوده ‌ایم.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.