حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
مرگ سلول های مغزی با مصرف گل
11 فوریه 2018 - 13:05
شناسه : 2476
بازدید 246
9

متاسفانه مصرف گل در بین نوجوانان و دانشجویان زیاد شده است و برای جلوگیری از این وضعیت باید راه چاره ای گذاشت. رئیس پیشین مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور دلیل تمایل جوانان و نوجوانان را مصرف مواد مخدر و گل را نبود فضاهایی می داند که بتوانند چند ساعتی از اوقات فراغت […]

ارسال توسط :
پ
پ

متاسفانه مصرف گل در بین نوجوانان و دانشجویان زیاد شده است و برای جلوگیری از این وضعیت باید راه چاره ای گذاشت. رئیس پیشین مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور دلیل تمایل جوانان و نوجوانان را مصرف مواد مخدر و گل را نبود فضاهایی می داند که بتوانند چند ساعتی از اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند.

**رابطه نبود شادی و اعتیاد به گل

رئیس پیشین مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از دلایل گسترش گل و حشیش بین جوانان این است که جوانان می خواهند زمانی از اوقات خود را با شادی سپری کنند و ظرفیت هایی که این امکان را برای جوانان فراهم کند ، در جامعه وجود ندارد یا کم است.
رضازاده افزود: این کنشگر اجتماعی پیشنهاد داد تا مکان ها و فضاهایی برای جوانان ایجاد شود تا آنان در آنجا ، اوقات خود را با شادی بگذرانند.
وی ، سینما ، تئاتر و کنسرت موسیقی را از جمله مکان ها و فضاهایی دانست که می توانند اوقات شادی را برای جوانان رقم بزنند.
وی ، مسائل روانشناختی را از دیگر علل گرایش جوانان به مصرف حشیش و گل عنوان کرد و گفت: اگر افراد آموزش های لازم را ندیده باشند و نسبت به وضعیت روانشناختی خود ناآگاه باشند نمی توانند از افسردگی پیشگیری کنند و افسردگی می تواند افراد را به سمت اعتیاد ، سوق دهد.
مجید زاده اضافه کرد: افراد به ویژه جوانان باید برای پیشگیری از سقوط به ورطه اعتیاد، مهارت های اجتماعی لازم را کسب کنند.
نباید با اعتیاد به مثابه یک توطئه برخورد کرد

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی با تاکید بر نقش خانواده و رسانه ها در پیشگیری از اعتیاد جوانان، تصریح کرد: نباید با اعتیاد به عنوان توطئه برخورد کنیم هرچند که ممکن است برنامه ریزی ها و ردپاهای سیاسی یا انگیزه های کسب درآمد نیز در این زمینه وجود داشته باشد اما اگر ما آمادگی لازم در مقابل این پدیده را داشته باشیم می توان از آن پیشگیری کرد.
رضازاده گفت: آگاهی مناسب فرزندان از اعتیاد، مهارت صیانت از خود ، سلامت روان و ایجاد زمینه های اجتماعی برای تفریح، بالندگی و اشتغال جوانان از عوامل پیشگیری کننده اعتیاد به شمار می رود درحالیکه اکنون با اعتیاد بیشتر به صورت یک توطئه برخورد و مبارزه می کنیم در حالیکه از خودمان غافل شده ایم .
براساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، اکنون دو میلیون و 808 هزار مصرف کننده موادمخدر در کشور وجود دارد که بالاترین مصرف موادمخدر مخدر با بیش از 66 درصد مربوط به تریاک است.
براساس آخرین آمار اعلام شده ، درمصرف کنندگان مستمر، پس ازتریاک، مصرف خانواده حشیش و گل با فراوانی 4.4 درصد رتبه دوم را را دارد و اغلب مصرف کنندگان گل را مردان، افراد دارای تحصیلات دیپلم و زیردیپلم و مجردها تشکیل می دهند.
همچنین براساس نتایج پیمایش ملی اعتیاد، 14.8 درصد ازمصرف کنندگان مواد مخدر از نوع گل (افراد دارای تجربه مصرف گل) را دانشجویان و 3.7 درصد آنان را دانش آموزان تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.