حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
محققان گیاه دارویی جدید چینی را شناسایی کردند که فعالیت ویروس هپاتیت C را مهار می کنند
29 جولای 2018 - 17:58
شناسه : 3560
بازدید 359
9

داده های انتزاعی دیرپایی که در کنگره بین المللی کبد 2014 ارائه شده است یک ترکیب جدید SBEL1 را نشان می دهد که توانایی مهار فعالیت ویروس هپاتیت سی (C) در سلول ها را در چندین نقطه چرخه حیات ویروس دارد. SBEL1 یک ترکیبی است که از داروهای گیاهی چینی جدا شده است که در […]

ارسال توسط :
پ
پ

داده های انتزاعی دیرپایی که در کنگره بین المللی کبد 2014 ارائه شده است یک ترکیب جدید SBEL1 را نشان می دهد که توانایی مهار فعالیت ویروس هپاتیت سی (C) در سلول ها را در چندین نقطه چرخه حیات ویروس دارد.

SBEL1 یک ترکیبی است که از داروهای گیاهی چینی جدا شده است که در حدود 90 درصد از فعالیت HCV(ویروس هپاتیت (Cرا مهار می کند. SBEL1 از گیاهانی است که در برخی مناطق تایوان و جنوب چین یافت می شود. در طب چینی، آن را برای درمان گلودرد و التهاب استفاده می شود. عملکرد SBEL1 در داخل گیاه ناشناخته است و نقش و ریشه های آن در حال حاضر مورد بررسی قرار گرفته است.

دانشمندان قبل از عفونت HCV با SBEL1 از سلول های کبدی انسانی در محیط آزمایشگاهی استفاده کردند و دریافتند که SBEL1 سلول های پیش درمان شده حاوی 23 درصد کمتر از پروتئین HCV را نسبت به کنترل نشان می دهد که SBEL1 از ورود ویروس جلوگیری می کند. این نشان می دهد که SBEL1، HCV را مهار می کند، فرایند بحرانی تولید پروتئین ویروسی متوقف کرده است.

علاوه بر این، سطوح HCV RNA(ریبو نوکلئیک اسید :رونوشت ژن یا رونوشت DNA)  به  میزان قابل توجهی در 78 درصد در سلول های آلوده HCV درمان شده با SBEL1 در مقایسه با گروه کنترل کاهش یافت. این نشان می دهد که SBEL1 همچنین می تواند روند تکثیر ویروس RNA را تحت تاثیر قرار دهد.

پروفسور مارکوس پیک رادوساولویویچ، دبیر کل انجمن اروپایی مطالعه کبد و دانشیار پزشکی، دانشگاه وین، اتریش، اظهار داشت: افراد مبتلا به هپاتیت C در معرض خطر ابتلا به آسیب شدید کبدی، از جمله کبد هستند سرطان و سیروز(التهاب شدید کبد)، در گذشته، کمتر از 20 درصد از بیماران HCV درمان شده بودند زیرا درمان های در دسترس از نظر اثر نامطلوب و سمیت بالا، نامناسب بود. پیشرفت های اخیر به این معنی است که ما اکنون می توانیم بدون عوارض جانبی ناخوشایند HCV را درمان کنیم. ”

پروفسور پیک رادوساولویویچ ادامه داد: “SBEL1 مهار HCV را در مراحل مختلف چرخه حیات ویروسی نشان داده است که کشف هیجان انگیز است زیرا به ما امکان می دهد درک عمیق تری از ویروس و تعاملات آن با ترکیبات دیگر به دست آورد. کتابخانه ما دانش است که ممکن است ما را به بهبود نتایج درمان آینده نزدیک تر کند. ”

RNA ویروسی ماده ژنتیکی است که ویژگی های خاص وی را HCV می دهد. این فرآیند باعث می شود ویروس بتواند از ماشین انتقال پروتئین سلول میزبان برای اهداف خود استفاده کند.

حدود 150 میلیون تا 200 میلیون نفر مبتلا به HCV مزمن وجود دارد و بیش از 350 هزار نفر سالانه از بیماری های مرتبط با HCV می میرند. HCV از طریق تماس خون بین یک فرد آلوده و کسی که آلوده نیست منتقل می شود. این می تواند از طریق آسیب های سوزنی یا به اشتراک گذاری تجهیزات مورد استفاده برای تزریق دارو رخ دهد.

این خبر از  www.news-medical.net  ترجمه شده است.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.