حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
مبلمان ایرانی در بازارهای جهانی
17 دسامبر 2019 - 10:53
شناسه : 10889
بازدید 221
11

مبلمان در دنیای زندگی های امروزه و مدرن به وسیله ای کاربردی و محبوب تبدیل شده که انصافا سبب زیبایی و جلوه خاص در منزل شما خواهد شد. مبلمان در چیدمان منزل شما می تواند نقش بسزایی داشته باشد،که در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود. در گذشته نقش عمده مبلمان در ایران توسط […]

ارسال توسط :
پ
پ

مبلمان در دنیای زندگی های امروزه و مدرن به وسیله ای کاربردی و محبوب تبدیل شده که انصافا سبب زیبایی و جلوه خاص در منزل شما خواهد شد.

مبلمان در چیدمان منزل شما می تواند نقش بسزایی داشته باشد،که در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود.

در گذشته نقش عمده مبلمان در ایران توسط واردات از کشورهای دیگر ایفا می شد اما امروزه این نقش کمرنگ شده و تولیدات داخلی مبلمان در کشور به جایگاه خوبی دست یافته و نقش پررنگ تری در این حوزه صنعت را به خود اختصاص داده است.

طبق گزارشات اعلام شده،صادرات مبل از ایران تا پایان آبان 98،حدود 30 میلیون دلار بوده است که این آمار می تواند نشان دهنده پیشرفت چشم گیر تولید کنندگان و فعالان این حوزه باشد که همین امر سبب شده تا تولیدکنندگان داخلی خاستار قرار گرفتن مبلمان ایرانی در تجارت های اوراسیا شدند.

این آمار حاکی از آن است که صادرات مبل از ایران روند صعودی را در پی گرفته و نسبت به سال 98،رشد حدود 140 درصدی را تجربه کرده است.

کاهش میزان واردات مبلمان به کشور سبب شده تا انگیزه تولیدکنندگان داخلی در جهت توسعه و تولید محصولات باکیفیت و مرغوب را داشته و تولیدات به روز و مدرنی را به بازار های داخلی و حتی خارجی ارائه دهند.

به گفته مرتضوی نماینده سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه مبلمان با توجه به گردش بالای مالی در صادرات مبلمان به نظر می رسد که این گردش به سالانه 500 میلیون دلار برسد که در نوع خود بسیار ارزشمند است اما از آنجا که توجه مصرف کنندگان داخلی به تولیدات داخلی بسیار مورد توجه است ،تولید کنندگان این صنعت بیشتر تمرکز خود را به بازار داخلی معطوف کرده و کمتر به صادرات محصولات تولیدی خود به بازارهای خارجی توجه می کنند.

مبلمان با 50 درصد تخفیف برای حضور درتشکل های بین المللی

در نشست آملی مدیر نمایشگاه های داخلی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران و به گفته قائم مقام وزیر صنعت قرار بر این شد تا تخفیف 50 درصدی برای آن دسته از شرکت های تولیدکننده مبلمان که در تشکل های بین المللی حضور دارند در نظر گرفته شده تا با این رویه هم صادرات گسترش یابد و هم انگیزه و پلی برای پشرفت تولیدکنندگان این صنعت محبوب باشد.

طبق گزاش های به دست آمده در ایران تنها 50 درصد از تولیدات مورد استفاده قرار میگیرد و اگر این مقدار باقی مانده فعال شود می تواند گام بزرگی در روند پیشرفت این صنعت به حساب آید.

طی سالیان اخیر تلاش شده تا بخش های غیر فعال صنعت مبل تقویت شده و فعال شدن آن را به منزله کمک به چرخه تولید و اقتصاد کشور تلقی کنند.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.