حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
ما ایران را به عنوان یک همسایه عادی می خواهیم!؟
30 سپتامبر 2019 - 11:44
شناسه : 7881
بازدید 205
9

وزیر مشاور در امور خارجه امارات در مقاله‌ای نوشت که این کشور تمامی اقدامات لازم برای کاهش تنش‌ها با ایران را اتخاذ خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد،«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی طی مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز به روابط این کشور با ایران پرداخت.   از برجام […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر مشاور در امور خارجه امارات در مقاله‌ای نوشت که این کشور تمامی اقدامات لازم برای کاهش تنش‌ها با ایران را اتخاذ خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد،«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی طی مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی فایننشال تایمز به روابط این کشور با ایران پرداخت.

 

از برجام آمریکایی- اروپایی تا برجام مدنظر حکام مرتجع منطقه

وزیر مشاور در امور خارجه امارات در مقاله‌ای نوشت که این کشور تمامی اقدامات لازم برای کاهش تنش‌ها با ایران را اتخاذ خواهد کرد.

وی در این مقاله نوشت که ایران باید پیگیری تسلیحات هسته‌ای را کنار گذاشته و برنامه موشکی خود را به طور کامل متوقف کرده و حمایت از گروه‌های مقاومت در منطقه را متوقف کند. وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد که هرگونه توافق آتی با ایران باید شامل کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز باشد و توافق جدید با ایران باعث ورود مجدد تهران به تجارت جهانی خواهد بود.

 

وی در ادامه مقاله خود در این روزنامه آمریکایی نوشت که ابوظبی تمامی اقدامات برای از بین بردن تنش‌ها و کاهش پتانسیل خصومت‌ها با ایران را اتخاذ خواهد کرد و هر زمان نیز ضرورت داشت آماده اقدام برای دفاع از خود است.

 

قرقاش در این مقاله نوشت که امارات به دنبال مسیر دیپلماتیک و عملگرا برای کاهش تنش‌ها و ایجاد گفت‌وگو است.

 

وی اضافه کرد که  امارات متحده عربی، ایران و دیگر کشورها می‌توانند در خلیج فارس به عنوان همسایگان عادی و اگر نه به عنوان بهترین دوستان، مشارکت داشته باشند.

رهبران سه کشور اروپایی می توانند پتانسیل رخداد مجدد این گونه حوادث را کاهش دهند و این کمک می کند تا ایران را متقاعد کنیم که دشمنی بیشتر ضد تولید خواهد بود و تنها باعث انزوای ایران می شود.کشورهای اروپایی می توانند با تلاش‌های خود موجب حذف طرح و دیدگاه جنگ به عنوان تنها انتخاب پس از کاهش تعهدات به توافق هسته ای شوند.

به نوشته وزیر مشاور امورخارجه امارات، سه کشور اروپایی می توانند موجب گشوده شدن کانال جدید ارتباطی و اعتماد بیشتر شوند و به تهران کمک کنند تا درک کند که خلیج فارس انتظارات قابل دستیابی دارد.

وی افزود، ما فقط ایران را به عنوان یک همسایه عادی می خواهیم.

 

دخالت واضح امارات و حکامش در امور داخلی ایران

مادامی که عربستان، امارات و کشورهای حوزه خلیج فارس قراردادهای میلیاردی خرید تسلیحات از آمریکا و سایر کشورهای اروپایی دارند معلوم نیست با چه منطقی این مشاور اماراتی خواستار توقف برنامه دفاعی ایران شده است؟

ایران سابقه چند هزارساله دارد و محفلی بوده است که تا کنون چند تمدن بزرگ را در خود تجربه کرده است متاسفانه از آن ایران با عظمت ؛ کشورمان به جایی می رسد که در جنگ های جهانی علیرغم بی طرفی اشغال می شود و حاکمان دست نشانده برای آن تعیین می شود، اراده ملت به خاک کشیده می شود و سیاست و اداره چنین مملکتی بدست اجانب و دست نشانده هایشان می افتد.

ملتی که امکان دفاع از خودش را نداشته باشد حقی برای اظهار نظر و مشارکت سیاسی هم ندارد.

نتیجه آنکه هیچ گاه بر سر مسائل دفاعی خود من جمله برنامه ی موشکی خود با هیچ کس دفاع نمی کنیم و حتی اجازه نمی دهیم به کسی در مورد آن اظهار نظر کند همانطور که ما در مورد تجهیزات دفاعی و جنگی اماراتی ها سخن نمی گوییم اما از تجاوز آنها به یمن به شدت انتقاد می کنیم.

منظور انور قرقاش از همسایه عادی چیست؟

نکته دیگر این مقاله «همسایه عادی خواندن ایران» است. هم ملت و هم نظام سیاسی ایران با توجه به اینکه جزیی از امت واحده اسلام و مسلمین هستند بی شک در مورد حکام منطقه من جمله حکام امارات نظری دارند که نظر انقلاب اسلامی است. همین نظر و آراء منتج از فرهنگ انقلاب اسلامی است که عملا ایران را یک همسایه راهبردی می کند نه یک همسایه عادی!ایران را یک شیر با یال و کوپال می کند نه یک شیر دندان کشیده.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.