حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
ماجرای پسر نوبخت، رحیم مشایی و 9میلیارد دلار!
12 آگوست 2018 - 22:36
شناسه : 3630
بازدید 308
8

گفت و گویی با سخنگوی قوه‌قضائیه حجهالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای درباره ماجرای پسر نوبخت، رحیم مشایی و 9میلیارد دلار را در ادامه بخوانید. سخنگوی قوه‌قضائیه درباره صحت و سقم بازداشت پسر محمدباقر نوبخت گفت: معمولاً اگر اینجور چیزها باشد دیر یا زود مطلع می‌شوید. حجهالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه یکصدو بیست و نهمین […]

ارسال توسط :
پ
پ

گفت و گویی با سخنگوی قوه‌قضائیه حجهالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای درباره ماجرای پسر نوبخت، رحیم مشایی و 9میلیارد دلار را در ادامه بخوانید.

سخنگوی قوه‌قضائیه درباره صحت و سقم بازداشت پسر محمدباقر نوبخت گفت: معمولاً اگر اینجور چیزها باشد دیر یا زود مطلع می‌شوید.

حجهالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه یکصدو بیست و نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر بازداشت فرزند آقای نوبخت با مقادیری قابل توجهی سلاح اظهار کرد: اینکه اینجا اسم می‌برید، یک مقدار کار را برای ما سخت می‌کند. البته اسم هم نبرید من متوجه نمی‌شوم.

وی اضافه کرد: معمولاً اینجور چیزها اگر باشد دیر یا زود مطلع می‌شوید.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا احضار رئیس سابق بانک مرکزی در دستور کار هست یا نیست، گفت: اینکه دستگیری کسی در دستور کار باشد یا خیر، زمان است که اتهامی متوجه کسی شود. تا این لحظه که خبر ندارم هنوز پرونده‌ها به آنجا نرسیده که نیاز به احضار ایشان باشد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری درباره فیلم احمدی‌نژاد و درخواست کناره‌گیری از روحانی و اینکه آیا طبق قانون مرتکب جرم شده است یا خیر اظهار کرد: سئوال شما دو بخش داشت مبنی بر اینکه برای وی پرونده تشکیل شده یا خیر؟ باید بگویم پرونده قبلاً تشکیل شده که بخشی از شکایت‌ها شکایت خصوصی و بخشی نیز شکایت خصوصی نیست. اما اینکه به کسی گفته کنار برو، خب کنار نمی‌رود و به هر حرفی نباید توجه کرد.

معاون اول قوه‌ قضائیه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه امام جمعه لواسان گفته به قوه‌قضائیه و روحانیون نمره مثبت داده نمی‌شود، افزود: اینکه کسی بگوید مجلس، قوه مجریه یا قوه‌قضائیه نمره قبولی نمی‌گیرند، نمی‌شود گفت چرا این حرف را زدی. این آقا هم گفته قوه‌ قضائیه نمره خوب نمی‌گیرد که جمع‌بندی خودشان است.

محسنی اژه‌ای افزود: امر قضا واقعاً یک امر سختی است و کسانی که به دستگاه قضا می‌آیند تعدادی شان محکوم و تعدادی هم حاکم می‌شوند و معمولاً کسی که محکوم می‌شود راضی نیست و گاهی اوقات حاکم هم راضی نیست و معتقد است حقش به طور کامل استیفا نشده است. تا این قسمت‌ها به نظر من امری است که واقعی است. این روزها برخی در مجامع و غیره علیه قوه‌ قضائیه و دولت و گاهی وقت‌ها مسئولان شعار می‌دهند؛ توجه داشته باشیم که خدای نکرده یک منافق و ستون پنجم آمریکا و تروریست‌ها وسط مردم نیاید و این را به پای مردم بگذاریم.

سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به سئوال دیگری درباره پرونده اسنفدیار رحیم مشایی گفت: هنوز وقت دادگاه تعیین نشده است. پرونده اشکالاتی داشت که دادگاه در حال رایزنی با دادسرا برای رفع این اشکالات بود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری درباره گم شدن 9 میلیارد دلار گفت: آقای یوسفیان ملا انصافاً انسان فعالی است. دادستان تهران ایشان را خواست و گفتند مستندتان چیست؟ گفت اصلاً من اینطور نگفتم و صدا و مطلب من موجود است و اینگونه نگفته‌ام. یقیناً چنین چیزی درست نیست. متأسفانه برخی دولتمردان فعلی نسبت به دولت دهم همین حرف‌ها را می‌زدند و می‌گفتند 18 میلیارد گم شده است. این تعبیرها درست نیست و نه آن زمان 18 میلیارد گم شده بود و نه الان 9 میلیارد گم شده است. از این پس هم قرار شده هر کسی حرفی زد و مسائلی را عنوان کرد، احضار شود و اگر اطاعاتی دارد ارائه کند.

وی گفت: قطعاً در ثبت سفارش‌ها تخلفاتی شده است. در یک زمان محدودیت و یک زمانی مممنوعیت برای ثبت سفارش برخی کالاها بود. در زمان محدودیت و ممنوعیت، افرادی آمدند و ثبت سفارش کردند و کالاها را یا وارد کردن یا در گمرک است. اینها چه کسانی هستند؟ از دست اندرکاران وزارت اقتصاد چه کسانی نقش داشتند؟ واردکنندگان و سفارش دهندگان کالاها باید مشخص شود؟ در کدام قسمت این خلاف‌ها صورت گرفته است؟ باید اینها مشخص شود.

منبع: تسنیم

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.