حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 4 اردیبهشت , 1403 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
ماجرای قاچاق لوازم خانگی بدون گارانتی در ته لنج ها
05 آگوست 2019 - 10:37
شناسه : 6553
بازدید 249
6

واردات کالای همراه  ملوانان که به ته لنجی معروف است با مصوبه هیئت وزیران در جلسه خرداد ماه سال گذشته (۱۳۹۸) به پیشنهاد وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران […]

ارسال توسط :
پ
پ

واردات کالای همراه  ملوانان که به ته لنجی معروف است با مصوبه هیئت وزیران در جلسه خرداد ماه سال گذشته (۱۳۹۸) به پیشنهاد وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با رعایت تبصره هایی اصلاحی شکل قانونی تری  گرفت .

واردات کالاهایی که از ته لنج کم کم به عرشه می آمد و کل لنج را شامل می شد. اما همچنان نگاه نگران دولتمردان دنبال کالاهای وارداتی از سوی کولبران و آسیب زدن آنها به بدنه اقتصاد کشور بود!

در حالی که بسیاری از افراد مجوز واردات کالای ته لنجی را داشتند برخی با سوءاستفاده از آن اقدام به ورود کالای قاچاق در سطح وسیع می کنند، اقدامی که با استناد به مصوبه خرداد ماه سال گذشته در ظاهر ایرادی بر آن وارد نیست و در بسیاری از موارد تفکیک آن از واردات قانونی را مشکل می سازد .

برتری کالای قاچاق به بهانه برند بودن!

مورد اقبال قرار گرفتن کالاهای قاچاق به ویژه « لوازم خانگی » پس از تحریم و نوسانات نرخ ارزی و به بهانه برند بودن و کیفیت برتر و اطمینان به اصل بودن آنها در حالی شکل می گیرد که واردات این محصولات با الصاق مشخصات و برندهای معروف دنیا بر کالاهای بدل و غیر اصل انجام می شود و  مورد توجه بازار تبلیغاتی رسانه ها حتی با مجوز رسمی فعالیت نیز هستند.

اصلاحات ممکن نیست ، متوقف شود

این موضوع نیازمند اصلاحات نیست بلکه با توجه به گستره آبی کشورمان و نظارت بسیار سخت بر این پهنه باید  کاملا با آن برخورد کرد تا متوقف شود، چرا که این مساله به تولید کشور ضرر می‌رساند.

واردات کالا همچون ته‌لنجی، ملوانی، پیله وری و… نه تنها هیچ فایده‌ای جز بهم‌ریختگی فضای کسب و کار و سردرگمی ‌نهادهای نظارتی در بحث نظارت بر واردات کالا نخواهد داشت که چرخه تولید را به دلیل خارج کردن تجارت و واردات از مسیر قانونی‌اش به خطر انداخته است.

لوازم خانگی قاچاق بدون گارانتی خوابیده در ته لنج ها و سرافراز در کف بازار!

موسوی مجد،  رئیس هیأت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران درباره لوازم خانگی قاچاق بدون گارانتی  ضمن هشدار به خریداران کالاهایی با عنوان ته لنجی گفت : ته لنجی تعریف خاص خود را دارد، اما واردات محصولی نظیر یخچال ساید از این طریق، ماهیت این نوع از واردات را زیر سوال برده است.

به گفته وی حتی این کالاها اصل باشند با توجه به شرایط فعلی کشور ، تحریم و … قطعات موجود در آنها با قطعاتی که در ایران موجود است متفاوتند؛ بر این اساس در صورت لزوم خریداران آنها نمی توانند خدمات پس از فروش مناسبی دریافت کنند.

 

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.