حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
فروش ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سهام عدالت
03 آوریل 2021 - 13:28
شناسه : 12883
بازدید 155
5
مأموریت تاریخی آزادسازی سهام عدالت

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: در روز آزادسازی سهام عدالت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سهام عدالت به فروش رسید و در روزهای بعد نیز بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهام عدالت خود را فروختند. حسین فهیمی با بیان این مطلب در خصوص اتفاقات و تحولات سال گذشته […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: در روز آزادسازی سهام عدالت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سهام عدالت به فروش رسید و در روزهای بعد نیز بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهام عدالت خود را فروختند.

حسین فهیمی با بیان این مطلب در خصوص اتفاقات و تحولات سال گذشته بازار سرمایه با بیان این که عملیاتی شدن پروژه ETF یکی از دستاوردهای مهم بود، اظهار داشت: ورود میلیونی مردم به بازار سرمایه و فراهم کردن و ارتقای سریع زیرساخت‌های متناسب یکی از بزرگترین رویدادهایی بود که با استفاده از تلاش دسته جمعی در سال گذشته به ثمر نشست.

مأموریت تاریخی آزادسازی سهام عدالت

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه افزود: ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص آزادسازی سهام عدالت در سال گذشته یک مأموریت تاریخی و بی‌سابقه ای را به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه محول کرد که پیش از آن بیش از 10 سال بود که نهادها و سازمانهای زیادی در عملیاتی کردن این پروژه موفق نبودند و طول کشیده بود که بالاخره بعد از محول شدن آن به بازار سرمایه، این آزادسازی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: این مهم یک اتفاق تاریخی و بزرگ را رقم زد که شاید در هر 50 سال یک بار صورت بگیرد و اجرای آن در شرایط شیوع کرونا وضعیت پیچیده ای را رقم زد که با همت دسته جمعی به عنوان یکی از مدرن ترین پروژه های تاریخی بازار سرمایه در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی محقق شد.

بازار سرمایه

دسترسی ویژه 49 میلیون مشمول سهام عدالت

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تصریح کرد: این خدمات بی سابقه در حالی به بیش از 49 میلیون مشمول سهام عدالت ارائه شد که قبل از عملیاتی شدن آن، در ابتدا برای خیلی ها باورکردنی نبود؛ اما وقتی در 10 خرداد ماه 99 آزادسازی سهام عدالت انجام شد و در همان روز همه سهامداران می‌توانستند از طریق سامانه سهام عدالت دارایی‌های خود را مشاهده کنند همه به این باور رسیدند که با خرد جمعی، همفکری و تلاش سیستماتیک می توان پروژه های بزرگ را پیاده سازی و اجرایی کرد.

فهمیی افزود: در روز آزادسازی سهام عدالت 250 هزار میلیارد تومان سهام عدالت به فروش رسید و در روزهای بعد نیز بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر سهام عدالت خود را فروختند که بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان پول با درصد خطای بسیار کم و نزدیک به صفر به حساب مشمولین واریز شد که یک موفقیت عظیم را برای شرکت سپرده گذاری مرکزی رقم زد.

 

منبع : تسنیم

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.