حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
02 مارس 2018 - 21:29
شناسه : 2715
بازدید 314
8

ویتامین دی مکملی برای جذب کلسیم در بدن است و بهترین روش جذب آن در معرض آفتاب قرار گرفتن است. اما مصرف این ویتامین هم حد و اندازه ای دارد. هر ویتامینی باید به مقدار مناسب مصرف شود وگرنه به دست انداز می افتیم. ویتامین   «دی» یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای عملکرد صحیح بدن است […]

ارسال توسط :
پ
پ

ویتامین دی مکملی برای جذب کلسیم در بدن است و بهترین روش جذب آن در معرض آفتاب قرار گرفتن است. اما مصرف این ویتامین هم حد و اندازه ای دارد. هر ویتامینی باید به مقدار مناسب مصرف شود وگرنه به دست انداز می افتیم.

ویتامین   «دی» یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای عملکرد صحیح بدن است که بدن درد و احساس خستگی از علائم کمبود آن به حساب می‌آید. مصرف مکمل‌های این ویتامین روش خوبی برای تامین ویتامین  «دی» مورد نیاز بدن است اما مصرف بیش از حد آن به سلامتی آسیب می‌زند.

ویتامین  «دی» که درعملکرد صحیح بدن، تنظیم میزان کلسیم مورد نیاز برای حفظ استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها وعضلات ضرورت دارد به راحتی از طریق قرار گرفتن بدن در معرض نور خورشید تامین می شود. هرچند، در فصل زمستان که افراد مدت زمانی کوتاه‌تری را در فضای بیرون می گذرانند خطر کمبود ویتامین  «دی» افزایش می یابد.

مکمل‌های ویتامین «دی» یا قطره حاوی آن روش خوبی برای تامین این ویتامین است اما مصرف زیاد و بی‌رویه آن نیز به بدن آسیب می‌رساند.

به گفته پزشکان مصرف بی‌رویه مکمل‌ ویتامین  «دی» در یک بازه زمانی طولانی موجب می‌شود مقدار بالایی از کلسیم در بدن انباشت و رسوب شود، به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود در صورت مصرف مکمل‌های ویتامین  «دی»، 10  میکروگرم در روز برای بیشتر افراد کافی است و مصرف بیش از 100 میکروگرم از این ویتامین در طول روز ممنوع است زیرا میتواند ضرر داشته باشد.

از جمله نشانه‌های مصرف زیاد ویتامین  «دی» عبارتند از: حالت تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، درد شکمی، یبوست و یا اسهال و نارسایی کلیوی.

منبع: بیتوته

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.