حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
ضد عفونی کردن مواد غذایی
20 آوریل 2020 - 18:00
شناسه : 11622
بازدید 246
9

در گذران این ایام کرونایی ، که نظافت هر چیزی پر اهمیت ترین معقوله زندگی انسان ها شده که همواره در تلاش اند تا بهترین روش ها را جهت ضد عفونی کردن مواد غذایی و مورد استفاده را بدانند و با انجام آن به سلامت خود و جامعه کمک کنند. راه های و روش های […]

ارسال توسط :
پ
پ

در گذران این ایام کرونایی ، که نظافت هر چیزی پر اهمیت ترین معقوله زندگی انسان ها شده که همواره در تلاش اند تا بهترین روش ها را جهت ضد عفونی کردن مواد غذایی و مورد استفاده را بدانند و با انجام آن به سلامت خود و جامعه کمک کنند.

راه های و روش های گوناگون و متعددی توسط افراد مختلف توصیه می شود که در این میان بهترین کار توجه به توصیه پزشکان مربوطه و مختصص می باشد که با راهنمایی های لازم شما را در کنترل این اپیدمی مشکل ساز یاری رسانند.

آن چه اهمیت دارد که ما نه تنها در خانه بمانیم بلکه اطمینان حاصل کنیم که هر چیزی را که به خانه هایمان می رسانیم آلوده نباشند.

 این مورد به خصوص با مواد غذایی ما مرتبط است که در مورد مواد غذایی که در از فروشگاه های فیزیکی خریداری می کنیم  باید قبل از استفاده از آن ها ، بصورت اصولی مورد ضد عفونی قرار گیرند.

راهکارهای ضد عفونی کردن مواد غذایی

نگه داشتن خریدهای غیر ضروری خارج از منزل

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، اگر به خریدهایی که کرده اید فوراً احتیاج ندارید، بهتر است مدت سه روز هر نوع مواد کنسرو شده یا کالاهایی که فاسد نمی شوند را در خارج خانه بگذارید.

کیسه های پلاستیکی مواد غذایی را دور اندازید

سایر مواد اضافی که از فروشگاه آورده اید، مانند کیسه های مواد غذایی پلاستیکی یا کاغذی، باید دور ریخته شوند.

هر بسته بندی خارجی مواد غذایی را دور بریزید

میوه ها و سبزیجات را ضد عفونی کنید

میوه ها و سبزیجات تازه باید همیشه شسته شوند. آنها را باید با آب شستشو داده و اطمینان حاصل کنیم که خشک شده اند، زیرا اگر سبزیجات مرطوب را در یخچال قرار دهیم ، می تواند باعث رشد باکتری ها شود. روش دیگربهداشتی کردن مواد غذایی با یک ماده ضد عفونی کننده استاندارد است.

ظروف نگه داری مواد غذایی را تغییر دهید

برای مواد غذایی مانند نان که اغلب در پلاستیک بسته بندی می شود، بهتر ابتدا پلاستیک را ضد عفونی کرده و سپس آن را داخل یک ظرف دیگر بیاندازید بدون آنکه پلاستیک را لمس کند. این به محافظت از هرگونه آلودگی متقابل کمک می کند.

اسپری و ضد عفونی کردن مواد غذایی

مواد غذایی بزرگ مانند کوزه های ترشی یا سطل ماست را می توان به طور مستقیم اسپری کرد و با یک ماده ضد عفونی کننده تمیز کرد.

ظروف مواد غذایی را بیش از حد تمیز کنید

مواد غذایی تمیز و ضد عفونی شده را باید روی یک بشقاب تمیز ریخته، سپس از بسته بندی آن مواد غذایی خلاص شد و دست های خود را بشویید.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.