حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
سرمایه گذاری سامسونگ در صفحه نمایشگرهای QD-OLED
13 اکتبر 2019 - 9:32
شناسه : 8819
بازدید 203
5

شرکت سامسونگ دیسپلی از سرمایه گذاری بیش از ۱۳ تریلیون ون (۱۱ میلیارد دلار) در صفحه نمایشگرهای نسل بعدی  QD-OLED برای عرضه در سال ۲۰۲۱ خبر داد. این غول فناوری کره جنوبی ۱۱ میلیارد دلار سرمایه برای انتقال فناوری ال سی دی به نسل جدید صفحه نمایشگرها برای ۵ الی ۶ سال آینده در نظر گرفته است. […]

ارسال توسط :
پ
پ

شرکت سامسونگ دیسپلی از سرمایه گذاری بیش از ۱۳ تریلیون ون (۱۱ میلیارد دلار) در صفحه نمایشگرهای نسل بعدی  QD-OLED برای عرضه در سال ۲۰۲۱ خبر داد.

این غول فناوری کره جنوبی ۱۱ میلیارد دلار سرمایه برای انتقال فناوری ال سی دی به نسل جدید صفحه نمایشگرها برای ۵ الی ۶ سال آینده در نظر گرفته است.

نایب رییس سامسونگ اعلام کرد که ۱۳ تریلیون ون تنها به صفحه نمایشگرهای نسل بعدی این شرکت اختصاص یافته است. براساس اعلام سامسونگ دیسپلی، پیش بینی می شود که تولید انبوه نمایشگرهای QD-OLED در سال ۲۰۲۱ آغاز شود.

این شرکت کره ای تلاش می کند که به تدریج خط تولید تلویزیون های ال سی دی خود را در کشورهای آسیایی و کره جنوبی تغییر داده و به سمت عرضه صفحه نمایشگرهای QD-OLED حرکت کند. شرکت سامسونگ امیدوار است که تبدیل کارخانه های محلی تلویزیون های ال سی دی خود را تا سال ۲۰۲۵ تمام کند و در حال حاضر تمرکز ویژه ای بر تولید تلویزیون های QD-OLED در اندازه ۶۵ اینچی ویا بزرگ تر دارد.

فناوری QD-OLED از صفحه نمایشگرهای الد سفید (white OLED) ال جی دیسپلی متفاوت است. جزییاتی در خصوص این فناوری سامسونگ منتشر نشده اما به نظر می رسد که این شرکت کره ای از الدهای آبی به همراه فیلترهای سفید و کوانتوم دات برای تبدیل نور الد آبی به نورهای سبز و قرمز استفاده کرده است. در واقع پنل QD-OLED به عنوان راه حلی برای محدودیت های کنونی پنل های OLED تلقی می شود که از مزایای آن می توان به  کنترل فوق العاده ای بر میزان روشنایی و کنتراست دستگاه اشاره کرد.

شرکت سامسونگ برای تولید انبوه تلویزیون های QD-OLED با چالش هایی نیز مواجه است زیرا فناوری صفحه نمایشگرهای OLED سفید ال جی دیسپلی پیش تر معرفی شده و از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار است.

علاوه براین، شرکت ال جی دیسپلی نیز به منظور رقابت با تولید کننده های چینی پنل های ال سی دی در حال کار بر روی فناوری QD OleD است. سامسونگ در تلاش بود تا تولید انبوه پنل های OLED  را همانند سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ را به دست آورد اما در نهایت مجبور به ترک این پروژه شد.

سامسونگ در نهایت به برنامه بی مراجعه کرد و طی سال های گذشته تلویزیون های ال سی دی آن باعنوان ” QLED TV” روانه بازار شد. رییس جمهور کره جنوبی، دوشرکت ال جی و سامسونگ را به دلیل عملکرد فوق العاده در حوزه ی تلویزیون های OLED مورد ستایش قرار داد و اعلام کرد که دولت این کشور ۴۰۰ میلیارد ون سرمایه برای توسعه نسل جدید صفحه نمایشگرها طی هفت سال آینده اختصاص داده است.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.