حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
ساده ترین روش تمیز کردن ماشین ظرفشویی
03 دسامبر 2017 - 21:36
شناسه : 1952
بازدید 293
7

ماشین ظرفشویی وسیله ای است که زندگی را برا خیلی از ما ها آسان تر کرد. چرا که نصف زمان زندگی مشغول شستن ظرف های اهالی خانه بودیم! به هر حال برای اینکه این وسیله همیشه خوب کار کند، لازم است آن را تمیز کنیم و به مراقبت از آن بپردازیم. تمیز کردن ماشین ظرفشویی […]

ارسال توسط :
پ
پ

ماشین ظرفشویی وسیله ای است که زندگی را برا خیلی از ما ها آسان تر کرد. چرا که نصف زمان زندگی مشغول شستن ظرف های اهالی خانه بودیم! به هر حال برای اینکه این وسیله همیشه خوب کار کند، لازم است آن را تمیز کنیم و به مراقبت از آن بپردازیم.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی ممکن است یکی از آن کار های سختی باشد که همیشه در لیست انجام کار هایتان دارید. مادر این مطلب از ihome می خواهیم به شما کمک کنیم تا این کار را به یکی از ساده ترین کار هایی که در لیست خود دارید تبدیل کنید. در حقیقت راه پیشنهادی ما تنها ده دقیقه از وقت شما را می گیرد و از این پس این روش تبدیل به راحت ترین راه برای تمیز کردن خواهد شد.

مواد لازم برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی تنها به یک چیز کاملا معمولی نیاز دارید “سرکه سفید” است. وقتی از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید به مرور مواد شوینده و کثیفی ظرف ها به دیواره ها و اجزای داخلی ماشین می چسبد و کارایی این وسیله را به مرور کم می کند. بر خلاف ماشین لباسشوئی، ماشین ظرفشوئی با روغن و مواد غذایی چسبیده به ظروف سر و کار دارد و ما هم این انتظار را داریم تا در یک دور شستشو بالاترین بازدهی را داشته باشد.

راهنمای نگهداری ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشوئی کاملا محکم و مقاوم هستند ولی این به این معنی نیست که نیاز به نگهداری و تعمیر ندارند . بعد از هر بار استفاده از ماشین ظرفشوئی این دو کار را انجام دهید:

لوله های تخلیه معمولا به ماشین ظرفشوئی وصل می شوند بنابراین باید آن ها را تمیز کنید تا به تمیز کردن ماشین ظرفشوئیی کمک کرده باشید.
تمیز نگهداشتن لوله آب پایین قفسه اول بسیار مهم است. زمانی که می خواهید ظرف های شسته شده خود را بردارید این محل را چک کنید تا از باقی ماندن ذرات مواد غذایی در آن جا اطمینان حاصل کنید. چرا که اگر این مواد در این جا بمانند سبب پوسیدگی ، بوی بد و مسدود شدن لوله ای متصل به ماشین می شوند. از سرکه سفید هم برای آب کشی بین شستشو استفاده کنید و با این کار از پاکیزگی لوله ها اطمینان حاصل شود.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه

هر چند هفته یک بار داخل ماشین ظرفشوئی یک لیوان بگذارید و دو سوم از آن را با سرکه سفید پر کنید، سپس ماشین ظرفشوئی را در حالت شستشوی نرمال با آب داغ قراردهید و به کار بیاندازید سرکه باعث کاهش حجم صابون، ذرات غذا و چربی چسبیده به دیواره ها و قفسه ها و لوله های تخلیه می شود و این کار تنها چیزی است که باید انجام دهید .

منبع: آی هوم

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.