حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
رژیم غذایی ربطی به آکنه ندارد!
19 فوریه 2019 - 11:17
شناسه : 5152
بازدید 291
7

برای درمان آکنه نیاز به رعایت رژیم غذایی نیست! این را متخصصین پوست می گویند. در این مطلب از زبان یک متخصص پوست برای شما ساده ترین راه درمان آکنه را آورده ایم. با ما همراه باشید. کوروش صمدی متخصص پوست در گفت‌وگو با خبرنگار درباره تاثیر تغذیه بر درمان آکنهاظهار کرد: رژیم‌های غذایی در بهبود آکنه موثر […]

ارسال توسط :
پ
پ

برای درمان آکنه نیاز به رعایت رژیم غذایی نیست! این را متخصصین پوست می گویند. در این مطلب از زبان یک متخصص پوست برای شما ساده ترین راه درمان آکنه را آورده ایم. با ما همراه باشید.

کوروش صمدی متخصص پوست در گفت‌وگو با خبرنگار درباره تاثیر تغذیه بر درمان آکنهاظهار کرد: رژیم‌های غذایی در بهبود آکنه موثر نیستند بنابراین نیازی به محدود کردن رژیم غذایی در جوانان وجود ندارد اما باید توجه داشت که پزشکان رژیم غذایی مناسب و سالم را به همه افراد توصیه می‌کنند.

رژیم غذایی تاثیری در بهبود آکنه ندارد/ شست وشو بهترین روش برای پیشگیری از بروز آکنه

 اقدامات پیشگیرانه در بروز التهاب آکنه

وی توضیح داد: بهترین روش برای پیشگیری از ایجاد التهاب آکنه شست وشو و پاک کردن صورت از چربی‌ها، ترشحات پوستی، مواد آرایشی و ضد آفتاب‌ها به طور مرتب است زیرا یکی از دلایل ایجاد آکنه در جوانان بسته شدن منافظ صورت با کرم‌های آرایشی، ضد آفتاب‌ها، چربی و ترشحات پوست‌ است؛ در صورت امکان نباید از مواد آرایشی استفاده کرد و در صورت استفاده این مواد در اولین فرصت از روی پوست پاک شود؛ همچنین راه حل دیگر برای جلوگیری از ایجاد آکنه استفاده از ترکیبات موضعی ضد جوش است که  حاوی مواد لایه بردار و آنتی بیوتیک هستند، البته بهتر است این ترکیبات با تشخیص پزشک تجویز شود تا مبتلایان به آکنه بتوانند در مدت طولانی  از این داروها استفاده کنند.

صمدی تاکید کرد: اکثر ترکیباتی که توسط افراد غیر مطلع تجویز می‌شود جوش زاست و موجب تشدید آکنه نیز می‌شود؛ پس بهتر است به جای استفاده این ترکیبات ناشناخته از روش‌های علمی برای درمان آکنه کمک گرفت، در نهایت برای درمان جای جوش و اسکار آکنه از سه روش می‌توان بهره برد.

رژیم غذایی تاثیری در بهبود آکنه ندارد/ شست وشو بهترین روش برای پیشگیری از بروز آکنه

درمان‌های دارویی برای رفع جای اسکار

این متخصص پوست گفت:افراد باید بدانند که پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین هدف از درمان باید جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه باشد اما در صورتی که نیاز به درمان جای جوش دارید باید از روش‌های دارویی یا غیر دارویی استفاده کنید؛ روش‌های دارویی درمان جای جوش شامل ترکیباتی است که موجب لایه برداری پوست می‌شود این ترکیبات در غالب کرم‌ها و محلول‌های ترتینویین، ایزوترتینوین، ترکیبات‌های اسید میوه یا اسید سالیسیلیک تولید می‌شود و با این داروها شخص می‌تواندبه طور مکرر صورت خود را لایه برداری و جای اسکار آکنه را درمان کند.

 

وی ادامه داد: روش‌های پیشرفته‌تر شامل استفاده از لیزر برای کاهش جای جوش است که با انواع مختلف لیزر چه از سطح پوست و چه عمق پوست صورت می‌گیرد؛ تکنیک‌های درمانی آکنه دائم در حال پیشرفت است حتی می‌تواند با جدا کردن پوست از لایه‌های زیرین با به کارگیری لیزر و تزریق پرکننده‌ها در زیر لایه جدا شده جای جوش را از بین برد و درمان کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.