حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
دلایل خرابی ماشین لباسشویی
11 ژانویه 2019 - 20:20
شناسه : 4865
بازدید 253
10

سال ها پیش کسی فکرش را هم نمی کرد که پروسه سخت شستن لباس به ساده ترین کار ممکنی بدل شود که با فشردن چند کلید از روی دوش انسان برداشته می شود. اما حتما باید از دلایل خرابی این ماشین کار راه انداز نیز آگاه باشیم. ماشین لباسشویی یکی از این کالاهایی است که تصور زندگی […]

ارسال توسط :
پ
پ
سال ها پیش کسی فکرش را هم نمی کرد که پروسه سخت شستن لباس به ساده ترین کار ممکنی بدل شود که با فشردن چند کلید از روی دوش انسان برداشته می شود. اما حتما باید از دلایل خرابی این ماشین کار راه انداز نیز آگاه باشیم.

ماشین لباسشویی یکی از این کالاهایی است که تصور زندگی بدون آن برای اکثر ما غیرممکن است. کالایی که این روزها قیمت گرانی داشته و در رده محصولات گران قیمت بازار قرار گرفته است و خرید یا تعویض و حتی تعمیر این کالا هزینه هنگفتی روی دست کاربر می گذارد. اما رعایت نکاتی برای نگهداری بهتر از این وسیله ما را به دردسرهای تعمیر و تعویض دستگاه دچار نمی کند.در این مقاله عوامل رایجی که معمولا باعث خرابی ماشین لباس شویی میشود را مورد بررسی قرار میدهیم که رعایت این نکات برای حفظ و نگهداری لباس شوییتان کمک شایانی میکند.با ما همراه باشید.

برد ماشین لباسشویی یکی از اصلی‌ترین قطعات طراحی شده است، که عملکرد کلی دستگاه و فرمان‌های صادر شده از سوی دکمه استارت و تایمر ماشین لباسشویی را کنترل می‌کند.در صورتی که عملکرد برد لباسشویی با مشکل جدی مواجه شده باشد، به هیچ عنوان نمی‌توانید از ماشین لباسشویی برای شستشوی لباس‌ها استفاده کنید.زیرا با خرابی برد الکترونیکی لباسشویی، دستگاه کاملاً از کار خواهد افتاد و به هیچ عنوان ماشین لباسشویی روشن نخواهد شد.

دلیل سوختن برد لباسشویی

برد لباسشویی از قطعات الکترونیکی زیادی مانند خازن‌ها و فیوزهای حساس تشکیل شده است.در صورتی که نوسان برق رخ دهد، ممکن است هر کدام از این خازن‌ها دچار اتصالی شوند و برد لباسشویی بسوزد.همچنین سوختن برد لباسشویی می‌تواند به دلیل نفوذ آب به درون دستگاه رخ داده باشد؛زیرا در صورتی که قطعات درونی لباسشویی از عملکرد مناسبی برخوردار نباشند، ممکن است آب به داخل ماشین لباسشویی نفوذ کند و سبب اتصالی سیم پیچی داخلی شود و برد را بسوزاند.

در این حالت احتمال برق گرفتگی نیز وجود خواهد داشت، زیرا نفوذ آب به قسمت‌های داخلی دستگاه، سبب اتصالی برق به بدنه لباسشویی خواهد شد.دلیل سوختن برد لباسشویی میتواند بر اثر آتش سوزی نیز اتفاق بیفتد که در اینصورت امکان تعمیر وجود ندادر.اگر قطعات برد ماشین لباسشویی قابل تعمیر و تعویض باشند، تعمیر برد لباسشویی توسط نمایندگی مجاز لباسشویی صورت می‌پذیرد، در غیر این صورت برد لباسشویی به طور کامل تعویض خواهد شد و برد جدید بر روی دستگاه نصب می‌شود.تا عملکرد ماشین لباسشویی به روال سابق باز گردد و دستگاه مجدداً برای شستشوی لباس‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین موارد دیگری که ممکن است باعث خرابی لباس شویی میشود عبارتند از:

درست استفاده کردن از برنامه های شستشو:

دقت کنید که دلیل تعداد برنامه شستشوی بالا به خاطر این هست که هر لباس در هر شرایطی نیاز دارد با برنامه مخصوص به خودش شسته شود تا بهترین نتیجه را بگیرید. استفاده بی جهت از یک برنامه به صورت مداوم در دراز مدت روی عملکرد شستشو تاثیر می گذارد.

استفاده از شوینده های نامناسب:

اگر از شوینده های پودری استفاده می کنید، دقت داشته باشید که این شوینده باید در آب حل شود، وگرنه بعد از اتمام شستشو وارد منافذ دیگ ماشین لباسشویی می شود و به مرور باعث ایجاد رسوب می شود و مانع آبرسانی کامل به لباس و شستشو می شود.

بستن درب ماشبن لباسشویی بعد از شستشو:

توجه داشته باشید که حتما باید بعد از شستوی لباس و اتمام کار درب لباسشویی رو باز بگذارید. چون هم بوی موادشوینده از بین برود، هم دیگ لباسشویی خشک شود، چون اگر خشک نباشد تولید باکتری و بوی بد می کند.

یکی از عواملی که دیگ لباسشویی بوی بد می گیرد بستن درب ماشین لباسشویی قبل از خشک شدن کامل هست. می توانید برای اطمینان با یک پارچه خشک درون و لاستیک دور درب را خشک کنید.

عدم توجه به میزان وزن لباس:

باید توجه داشته باشید اگر ماشین لباسشویی 7 کیلویی دارید. میزان وزن لباس مناسبی که باید برای شستشو داشته باشید نهایتا 4 کیلو هست. 3 کیلو گرم دیگر آبی هست که وارد دیگ و جذب لباس می شود و باعث افزایش وزن می شود. به این نکته توجه داسته باشید.

تراز نبودن ماشین لباسشویی:

اگر لباسشویی در جای صاف و تراز نباشد، هنگام استفاده از شستشو و خشک کن دچار لرزش زیادی می شود که به مرور به موتور آسیب جدی می رساند. استفاده از دور خشک کن بالا در لباسشویی نقش زیادی در لرزش آن دارد، پس از دور خشک کن بالا استفاده نکنید.

منبع: آکا ایران

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.