حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
دلایل تعریق شدید در بدن
07 سپتامبر 2019 - 14:39
شناسه : 7083
بازدید 196
3

تعریق زیاد بدن دلایلی دارد که به آنها میپردازیم عرق کردن زیاد بدن  را نمی توان به طور قطع مضر دانست اما دلیلی برای آن وجود دارد که بهتر است آن ها را پیدا کنید. مثل هوای گرم و ورزش کردن، در چنین مواردی بدن شما به سادگی پروسه هایی را طی می کند که […]

ارسال توسط :
پ
پ

در برخی از مواقع ممکن است بدن شما عرق بسیار زیادی کنید اما دیگران تعریق نداشته باشند، عرق زیاد و بیش از حد بدن می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد با ما همراه باشید .

تعریق زیاد بدن دلایلی دارد که به آنها میپردازیم

عرق کردن زیاد بدن  را نمی توان به طور قطع مضر دانست اما دلیلی برای آن وجود دارد که بهتر است آن ها را پیدا کنید. مثل هوای گرم و ورزش کردن، در چنین مواردی بدن شما به سادگی پروسه هایی را طی می کند که باعث عرق کردن شدید می شود ، اگر چه ممکن است در شرایطی ببینید که فقط بدن شما عرق کرده و هیچ اثری از تعرق در دیگران وجود ندارد و در چنین مواردی باید به دنبال علت آن باشید. در این قسمت از بخش سلامت  قصد داریم که دلایل پنهانی عرق کردن زیاد را بررسی کنیم که بهتر است آن ها را با پزشک تان در میان بگذارید.دلیل عرق زیاد

دلیل عرق زیاد

9  علت اصلی عرق کردن زیاد بدن

1عرق کردن بیش از حد به صورت موضعی:

متخصصان دو نوع از تعریق را شناسایی کردند : عرق کردن موضعی و عمومی. عرق شدید موضعی یعنی این که تنها قسمتی از بدن شما دچار عرق شدید می شود که معمولاً در قسمت هایی از بدن مثل کف دست و کف پا، زیربغل و صورت می باشد، در حالی که هر شخص ممکن است در این قسمت عرق کند اما زمانی باید گوش به زنگ باشید که این قسمت ها را بدون هیچ دلیل خاصی عرق کرده ببینید.ماهیت عرق کردن موضعی تقریباً نامشخص است و مطالعات نشان می دهد افرادی که هیچ تغییری در غده های تعریق خود ندارند و مقدار عرق آن ها هیچ تغییری نمی کند، دچار این اتفاق می شوند و این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که مشکلات ژنتیکی در سیستم عصبی فرد وجود داشته باشد که باعث تعریق زیاد می شود و زمانی این اتفاق می افتد که اصلا نیاز به عرق کردن ندارید و درمان ها شامل محرک های الکتریکی، دارو ها، تزریق بوتاکس یا جراحی می باشد.

عرق زیاد بدن

2- بارداری از دلایل تعریق زیاد:

  یکی دیگر از علت های عرق کردن شدید بارداری می باشد که این وضعیت کاملاً طبیعی است چون که دمای بدن نوزاد شما در این موارد بالا می رود و باعث می شود که جریان خون در بدن تان افزایش پیدا می کند و به همین دلیل بیش از همیشه احساس گرما می کنید و افزایش متابولیسم و تغییر هورمون ها نیز یکی دیگر از دلایل عرق کردن زیاد در این دوران می باشد.

3. تیروئید پرکار از دلایل عرق زیاد بدن:

 این وضعیت به این معناست که غده تیروئید شما بیش از حد فعالیت می کند و هورمون های تیروکسین زیادی را تولید می کند و این مواد شیمیایی تولید شده مسئول نگهداری سیستم بدن شما در حالت سرعت مناسب می باشند و زمانی که این مواد شیمیایی بیش از حد تولید شوند، سرعت متابولیسم بالا می رود و باعث عرق کردن شدید، ضربان قلب نا منظم، کاهش وزن شدید و لرزش می شوند.

4. رژیم غذایی خاص از دلایل عرق کردن زیاد:

  مصرف غذا های مشخص نمی تواند عرق کردن را افزایش دهد زیرا دمای بدن را بالا می برد. بعضی از غذا ها تاثیر بسیار زیادی برای عرق افراد دارند و پس مطمئن شوید که بیش از حد از غذا های ادویه دار و یا کافئین مصرف نکنید.تمام غذا های خوشمزه حاوی مواد شیمیایی به نام کاسپین هستند که بدن شما را به این کار وادار می کنند که دمای خود را بالا ببرد و کافئین همچنین سیستم عصبی را تحریک می کند و جریان خون را افزایش می دهد که باعث زیاد عرق کردن می شود.

5. دارو ها از دلایل عرق کردن زیاد بدن:

اگرچه فقط یک درصد از مردم ممکن است از عوارض جانبی دارو های خاص رنج ببرند و دچار عرق کردن زیاد شوند. مسکن ها وآنتی بیوتیک ها و دارو های عصبی از چنین داروهایی هستند که می توانند باعث عرق کردن شدید شوند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.