حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
دستگاه تنفسی خود را چگونه تقویت کنیم؟!
23 آوریل 2020 - 18:00
شناسه : 11662
بازدید 166
7

دراین روزهای کرونایی آنچه که بیشتر از هر چیزی حائز اهمیت است تقویت سیتم دفاعی بدن و دستگاه تنفسی هر فرد می باشد که با روش های گوناگون می توان از خود در برابر ابتلا به این گونه بیماری ها مصون داشت. یکی از توصیه های مهم بهداشتی در این ایام سخت ، شستشوی مداوم […]

ارسال توسط :
پ
پ

دراین روزهای کرونایی آنچه که بیشتر از هر چیزی حائز اهمیت است تقویت سیتم دفاعی بدن و دستگاه تنفسی هر فرد می باشد که با روش های گوناگون می توان از خود در برابر ابتلا به این گونه بیماری ها مصون داشت.

یکی از توصیه های مهم بهداشتی در این ایام سخت ، شستشوی مداوم و اصولی دست هاست که باید به مدت زمان 20 ثانیه این عملیات را به صورت ابلاغ شده انجام دهید.

ویروس کرونا سبب شده تا افراد به سلامتی و تقویت دستگاه تنفسی خود توجه بیشتری داشته و همواره به دنبال راهی برای افزایش سلامتی خود پیدا کنند.

بنابراین عجیب نیست که هنگام بروز مشکلات مزمن ریه، سلامت کلی بدن تحت تأثیر قرار می‌گیرد. کارهای ساده‌ای وجود دارد که سلامت ریه و عملکرد آن را بهبود بخشد تا شما بتوانید به راحتی و اطمینان خاطر به زندگی روزمره خود ادامه دهید.

راهکارهای تقویت دستگاه تنفسی

  • سیگار نکشید!

استعمال دخانیات به ریه‌ها آسیب می‌رساند و انواع مشکلات ریه از سرطان ریه تا بیماری‌های تنفسی را موجب می‌شود.

  • انجام تمرینات تنفسی

با قوس پشتی بایستید و نفس بکشید، ده ثانیه نفس خود را حبس کنید و مجددا بازدم داشته باشید.

  • مصرف ویتامین دی

سطح بالای ویتامین دی با سلامت و عملکرد بهتر ریه همراه است.

  • آواز بخوانید!

آواز خواندن به ظرفیت ریه شما کمک می‌کند . اگر شما از آواز خواندن زیر دوش حمام لذت می‌برید، شانس بیشتری دارید که ریه سالمی داشته باشید.

  • فعالیت ورزشی و فیزیکی انجام دهید

فعال بودن و ورزش کردن یکی از راه‌هایی است که مردم می‌توانند با آن ظرفیت ریه خود را افزایش دهند و سیستم تنفسی قوی‌تری داشته باشند.

  • کیفیت هوای خانه خود را بهبود دهید

نگهداری از گیاهان خانگی بسته به نوعی که دارند، می‌توانند به سلامت ریه شما کمک کنند. حتما در روزهایی که هوا سالم است، پنجره‌ها را باز کنید.

  • دنده های خود را بکشید

با دستان روی باسن خود در حالت ایستاده و قائم قرار بگیرید و هوا را به آرامی استنشاق کنید تا ریه‌های شما پر شود. نفس خود را بیست ثانیه نگه دارید و به آرامی بازدم کنید. استراحت کنید و این کار را سه بار انجام دهید.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.