حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
در چه ماهی لوازم خانگی بخریم؟
15 جولای 2019 - 18:24
شناسه : 6217
بازدید 314
7

لوازم خانگی مانند لباس و خوراک و پوشاک نیست که هر ماه نیاز اصلی افراد باشد. به طوری که با یک خرید موفق و خوب تا سال ها از خرید لوازم خانگی راحت هستید. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا یاد بگیرید چه ماهی لوازم خانگی بخریم؟ بهترین زمان برای خرید لوازم منزل […]

ارسال توسط :
پ
پ

لوازم خانگی مانند لباس و خوراک و پوشاک نیست که هر ماه نیاز اصلی افراد باشد. به طوری که با یک خرید موفق و خوب تا سال ها از خرید لوازم خانگی راحت هستید. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا یاد بگیرید چه ماهی لوازم خانگی بخریم؟

بهترین زمان برای خرید لوازم منزل جدید
به‌طورکلی قیمت لوازم اصلی منزل به ‌استثنای تجهیزات برودتی بر اساس یک زمان‌بندی مشخص تغییر می‌کند که به شرح زیر است.

  1. شهریور و مهر: 
    مناسب‌ترین زمان برای خرید اکثر لوازم اصلی منزل بین ماه‌های شهریور و مهر است. در این بازه‌ی زمانی تولیدکنندگان مطرح لوازم ‌خانگی آخرین ‌مدل از محصولات خود را معرفی می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود فروشندگان، مدل‌های سال گذشته را با قیمت کمتر و غالباً به‌صورت حراج به فروش برسانند تا برای محصولات جدید که معمولاً در فصل زمستان عرضه می‌شوند، فضای کافی داشته باشند.
  2. اردیبهشت:
    این مقطع از سال بهترین موقع برای خریدن یخچال‌فریزر است. چراکه برخلاف بیشتر لوازم اصلی منزل، مدل‌های جدید یخچال‌فریزر در تابستان معرفی‌شده و در بهار به بازار عرضه می‌شوند. به همین دلیل در بهار و به‌خصوص در اردیبهشت می‌توان مدل‌های سال گذشته را با قیمت‌های باورنکردنی از حراجی‌های لوازم منزل خریداری نمود.
  3. اسفند:
    بعضی از فروشندگان بعد از معرفی لوازم‌ خانگی جدید، محصولات سال گذشته را تا مدتی در انبار نگه می‌دارند ولی با شروع سال نوی میلادی، نگه داشتن بیشتر اجناس در انبار به صرفه نیست و به همین دلیل فروشندگان مجبور به فروش اقلام موجود در انبار با قیمت‌هایی حتی کمتر از اردیبهشت و اسفند می‌شوند. تنها مشکل وجود مدل‌های جدید در بازار و سخت شدن انتخاب است.
  4. در روز‌های تعطیل برای مناسبت‌های خاص:
    بنا بر یک قانون نانوشته همه‌ی فروشندگان عمده در تعطیلات مناسبتی اقدام به بر پایی حراج می‌کنند. به همین دلیل مناسبت‌هایی مثل روز رییس‌جمهور، روز کارگر، عید سنت پاتریک و … موقعیت‌های مناسبی برای خرید لوازم ‌خانگی با قیمت کمتر هستند. البته حتماً به خاطر داشته باشید صرفاً اعلام یک کالا در فهرست حراج به معنی ارزان‌تر بودن آن نیست. برای اطمینان از این مسئله، قبل از خرید قیمت را با فروشگاه‌های دیگر مقایسه کنید
  5. در پایان هر ماه:
    در آخر هر ماه فروشنده‌های عمده‌ی لوازم‌خانگی مجبور به فروش سریع تعدادی از اقلام موجود در انبار برای تأمین حقوق و سایر مخارج کارکنانشان هستند و همین مسئله موقعیت مناسبی برای چانه‌زنی بیشتر به‌منظور کاهش قیمت لوازم‌خانگی محسوب می‌شود.
  6. تعطیلات آخر هفته:
    برخلاف بقیه‌ی موارد، آخر هفته بدترین زمان ممکن برای خرید لوازم ‌خانگی و مبلمان است. در این زمان صرف‌نظر از ترافیک و مشکل پیدا کردن جای پارک، معمولاً فروشگاه‌ها در شلوغ‌ترین حالت ممکن هستند. این ازدحام و مشغول بودن بیش‌ازحد فروشنده‌ها می‌تواند شما را به گرفتن تصمیم‌های عجولانه وادار کند. پس بهتر است که همیشه خرید لوازم‌ خانگی را در طول هفته انجام دهید.
  7. خرید آنلاین در تمام فصول سال

شما همیشه می‌توانید با یک جستجوی سریع، یک یا چند حراج آنلاین با قیمت‌های مناسب پیدا کنید. برای خرید آنلاین هر کالایی از جمله لوازم ‌خانگی هیچ نوع محدودیت زمانی وجود ندارد و همیشه هر چه و به هر قیمتی که بخواهید در اینترنت پیدا می‌شود.

 بهترین زمان خرید لوازم برودتی:
 بهترین زمان برای خرید این‌گونه لوازم زمستان است به خصوص در بهمن‌ماه. در تابستان تقاضا برای لوازم برودتی به حداکثر ممکن می‌رسد و به طبع آن قیمت این لوازم نیز افزایش می‌یابد. برای سرویس لوازم برودتی نیز بهتر است در زمان‌های مشخصی اقدام کنید. در دو ماه آخر زمستان هزینه سرویس و تعمیر این‌گونه وسایل کاهش پیدا می‌کند و بالعکس در تابستان نه تنها هزینه بیشتری دارد بلکه باید مدت زیادی نیز در انتظار رسیدن نوبت بمانید.

منبع: آکا ایران

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.