حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, 29 فروردین , 1403 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
درمان استرس با میوه های خوشمزه
30 اکتبر 2018 - 11:03
شناسه : 4227
بازدید 285
7

در این مطلب برای شما از درمان گرهای طبیعی یعنی میوه ها صحبت کرده ایم که به کمک آنها ب سادگی به آرامش اعصاب می رسید و دیگر نیازی به قرص های متفاوت ندارید! استرس! واژه ای آشنا و حالتی ناخوشایند که در یک کلام منشاعی برای انواع بیماری های سخت و دردسرساز است. راههای […]

ارسال توسط :
پ
پ

در این مطلب برای شما از درمان گرهای طبیعی یعنی میوه ها صحبت کرده ایم که به کمک آنها ب سادگی به آرامش اعصاب می رسید و دیگر نیازی به قرص های متفاوت ندارید!

استرس! واژه ای آشنا و حالتی ناخوشایند که در یک کلام منشاعی برای انواع بیماری های سخت و دردسرساز است. راههای مختلفی برای رفع و دوری از استرس میشناسید که شامل ورزش و عادات غذایی خاص می شوند. مواد غذایی و خوراکی های ضد استرس را در لیستی کامل در ادامه مطلب خواهید خواند.

 

آب گیلاس:

این آبمیوه در تحقیقات بهترین نتیجه را برای ایجاد آرامش و مقابله با استرس را داشته است.

 

موز

میوه ای که همانند نرمی اش روح را نرم می کند و یک خوردنی ضد استرس محسوب می شود.

یک متخصص تغذیه گفت: کربوهیدرات بالای موجود در موز موجب آرامش بدن و افزایش نشاط افراد می‌شود.

مریم مراداف  افزود: موز میوه بسیار پرکالری و پر انرژی است که اگر به جا و به موقع مصرف شود، اثرات مفیدی در بدن دارد.

وی گفت: موز رسیده یکی از میوه‌هایی است که به دلیل داشتن فیبر بالای خود موجب روان کردن روده، رفع یبوست و بهبود زخم‌ها مؤثر است.

این متخصص تغذیه افزود: موز نارس و سبز خاصیت جذب آب و قابض را دارد و برای رفع اسهال می‌تواند مفید باشد. کربوهیدرات بالای موجود در موز موجب آرامش بدن و افزایش نشاط افراد می‌شود.مراداف گفت: البته خاصیت آرامش و افزایش نشاط موز می‌تواند موجب رفع افسردگی و افزایش هوشیاری در سالمندان شود ولی سالمندان مبتلا به دیابت باید این میوه را با احتیاط کامل مصرف کنند.

وی افزود: 100 گرم موز 95 کیلوکالری انرژی دارد و سرشار از پتاسیم است که موجب ساخت عضله و کاهش فشارخون افراد مبتلا به فشارخون می‌شود. در نتیجه موز از جمله میوه‌های بسیار پرکالری و پر انرژی است که اگر به جا و به موقع مصرف شود می‌تواند اثرات خوبی داشته باشد.

 

توت های آبی و قرمز

مثل اینکه قرار است هرجا صحبت از خوردنی های مفید باشد نان بلوبری ها و توت های جنگلی هم برده شود. این خوردنی های خوشمزه به کاهش و ذفع مواد اضافی در بدن سرعت می بخشند و حس سرزندگی به بدن می بخشند.

 

 آواکادو

این میوه معروف به میوه ی ضد چاقی است که البته با داشتن انتی اکسیدان ها برای سلامت روان و کاهش استرس نیز تجویز می شود.

 

آلو

یک میوه ی خوش مزه برای زیبایی و آرامش اعصاب.

 

انار

یک میوه سرشار از آنتی اکسیدان های کمیاب که بدن شما با مصرف آن نشاط و سلامت باورنکردنی به دست می آورد. مطالعات بر روی انار خاصیت ضد استرسی ان را ثابت کرده است.

 

با کیوی اوج بگیرید!

مغز برای تبدیل تریپتوفان به سروتونین نیازمند ویتامین C است. در واقع، مغز یک پمپ مخصوص برای ویتامین C دارد و ویتامین C  اضافی در خون را به سمت خود می‌کشد و نگاه می‌دارد.

میوه کیوی منبع خوبی از ویتامین C است که مصرف روزانه آن توصیه می‌شود.

اگر از کیوی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید میوه‌های دیگر غنی از ویتامین C را جایگزین آن کنید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از توت‌فرنگی، پرتقال و گریپ‌فروت.

منبع: نمناک

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.