حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
داستان موفقیت پاکشوما
29 سپتامبر 2019 - 14:21
شناسه : 7861
بازدید 317
10

پاکشوما (Pakshoma  ) علاوه بر اینکه نام یک برند ایرانی ثبت شده لوازم خانگی است به یک گروه صنعتی تولید کننده مستقر در شهر قم نیز اطلاق می شود. سابقه کاری این شرکت به سال 1354 بر می گردد اما سال 1376 با واگذاری مالکیت و تغییر مدیریت اتفاق های خوبی برای این برند ایرانی […]

ارسال توسط :
پ
پ

پاکشوما (Pakshoma  ) علاوه بر اینکه نام یک برند ایرانی ثبت شده لوازم خانگی است به یک گروه صنعتی تولید کننده مستقر در شهر قم نیز اطلاق می شود. سابقه کاری این شرکت به سال 1354 بر می گردد اما سال 1376 با واگذاری مالکیت و تغییر مدیریت اتفاق های خوبی برای این برند ایرانی افتاد که در ادامه می خوانیم

سابقه کاری و تاریخچه پاکشوما

شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما فعالیت خود را در سال 1354 با تولید ماشین های لباسشوئی نیمه اتوماتیک آغاز نمود تا جائیکه در زمان خود در زمره بهترین برندهای شناخته شده قرار گرفت .

در سال 1376 با تغییر مالکیت و مدیریت ، چشم اندازکلی شرکت بر مبنای تولید با بالاترین کیفیت ، حمایت از مصرف کنندگان و اشتغال زائی قرار گرفت . بدین منظور اقدامات لازم در راستای همکاری با شرکت های معتبر اروپائی و آسیائی و استفاده از دانش فنی و تکنولوژی روز در زمینه تولید انبوه انواع ماشین لباسشوئی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک صورت گرفت .

راهبرد شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما در دوره نوین برای استمرار تولید در شرایط محیطی متغیر ایران؛ همکاری صنعتی – تجاری با برندهای مطرح صنعت لوازم خانگی آسیایی و اروپایی من جمله زیرووات ( Zerowatt ) ، کندی( Candy )، جنرال آدمیرال ( General admiral )، مایدیا ( Midea ) ، کروپ ( Crop ) میباشد.

شبکه سازی برای عرضه و فروش برندهای مطرح در اختیار گروه و جذب منابع مالی بازار برای تزریق در امر تولید محصولات پاکشوما از فواید عرضه این برندهای مطرح لوازم خانگی برای پاکشوما بود.

 

سرمایه گذاری گسترده پاکشوما

در سال 1395 بود که پاکشوما یک همایش بزرگ با هدف اعلان همکاری مشترک با کندی ترتیب داد رسانه ها را برای انعکاس و پوشش خبری این همایش، رئیس وقت اتحادیه لوازم خانگی تهران و مهمانانی از فروشندگان، متخصصان، مسئولین وقت را به عنوان مدعو به این همایش دعوت نمود.

مدعوین در حاشیه و پیش از  این همایش به بازدید کارخانه رفتند و مدیر روابط عمومی پاکشوما اطلاعاتی را داد که حکایت از سرمایه گذاری وسیع و گسترده پاکشوما خبر می داد.

میمندی مدیر روابط عمومی گروه صنعتی پاکشوما در این همایش اعلام کرد:

«پاکشوما در زمینی به وسعت 10 هکتاری در شهرک صنعتی محمودآباد قم واقع است که 75 هزار مترمربع آن به فضای تولیدی محصولات پاکشوما اختصاص یافته است. پاکشوما حدود 15 میلیون دلار ماشین‌آلات جدید را برای نصب در خطوط تولید خریداری کرده است که در حال انتقال به کشور هستند. فعالیت حدود 750 نفر به صورت مستقیم  در گروه صنعتی پاکشوما مشغول به کار هستند. »

میمندی با اشاره به توانمندی‌های هولدینگ پاکشوما در تولید برندهای مختفل از جمله پاکشوما، کروپ، کرال، جنرال‌آدمیرال و همچنین عقد قرارداد با برندهای خارجی از جمله میدیا،کندی و زیرووات، گفت: با توجه به سبد متنوع محصولات کارخانه و ضرورت پاسخگویی سریع به نیاز بازار در کل کشور، برخی خطوط تولیدی مجموعه در سه شیفت فعال هستند و محوطه وسیعی نیز به انبار تولیدات اختصاص یافته است.

 

وعده های قائم مقام در همایش سال 1395

در بخش دیگری از این همایش قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی پاکشوما با اشاره به نصب یکی از مدرن‌ترین دستگاه‌های جوش ماشین لباسشویی تا سه ماه دیگر گفت: همچنین در آینده نزدیک خط کامل تولید ماشین ظرفشویی در کارخانه نصب و خط تولید یخچال و فریزر نیز به روز می‌شود.

 

حسین اسحاقی ادامه داد: شرکت پاکشوما استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای را در فرایند تولید اعمال می‌کند و به کیفیت محصولات خود توجه ویژه‌ای دارد.

وی غفلت از موضوع صادرات را عاملی برای شکست بنگاه‌های اقتصادی بزرگ دانست و افزود: پاکشوما اکنون سالانه 400 هزار دستگاه لوازم خانگی را تولید می‌کند که این تعداد تا سه سال دیگر به یک میلیون و 300 هزار دستگاه افزایش می‌یابد.

 

قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی پاکشوما بیان کرد: این مجموعه برنامه‌ریزی دقیقی در بحث صادرات دارد و قراردادهای خوبی نیز تاکنون در برخی کشورهای خارجی منعقد کرده است. افتتاح مرکز آموزشی پاکشوما در آینده نزدیک نیز وعده ای بود که مدیر روابط عمومی داد.

راز موفقیت پاکشوما

پاکشوما با علم به اینکه هزینه های تولید در ایران زیاد است در گام اول به شکل دهی شبکه توزیع لوازم خانگی معتبر خارجی با عقد قرارداد تجاری – تولیدی با آنها روی آورد.

در بخش تجاری و بازارگانی مسئله ایجاد شبکه فروش و شبکه خدمات پس از فروش برای ارائه خدمت مد نظر گروه پاکشوما قرار گرفت. شبکه خدمات نیازمند آموزش و قطعات می باشد پس سازمان دهی همین

در بخش تولیدی قرارداد هم پاکشوما به مونتاژ کالاهای همان برندهای مطرح لوازم خانگی اقدام کرد با رعایت استانداردهای تولیدی این برندها دانش فنی تولید را نیز وارد کارخانه خود نمود.

و مونتاژ و توزیع این برندها در ایران با اطمینان خاطر بازار را آماده و پذیرای محصولات تولیدی خود با برند پاکشوما کرد.

نتایج گام اول برای پاکشوما عبارت بودند از :

  •  ارتباط گسترده با بازار ، بازارسازی برای کالاهای تولیدی با برند پاکشوما از طریق تبلیغ برند پاکشوما در رسانه ها و بازار
  • جلب اعتماد بازار و جمع آوری سرمایه موجود در بازار لوازم خانگی کشور  در راستای تأمین سرمایه در گردش تولید
  • انتقال تدریجی و گام به گام دانش فنی از تولید کنندگان خارجی  لوازم خانگی صاحب برند
  • کسب اعتبار فرا سرزمینی برای ورود به حوزه صاردات لوازم خانگی ایرانی
<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.