حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 7 اردیبهشت , 1403 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
خوراکی هایی که نباید در زمان بیماری ویروسی مصرف کرد!
27 آوریل 2020 - 10:00
شناسه : 11694
بازدید 202
7

در ایام کنونی ، در جهان امروز بیماری ویروسی خطرناکی بنام کوئید – 19 شیوع پیدا کرده که تقریبا تمام مردم دنیا را درگیر خود ساخته است که مصرف برخی خوراکی ها را لازم و برخی را ممنوع می کند. طی چند وقت اخیر بیش از هر زمان دیگری با خطرات ویروسی مواجه هستیم. کروناویروس […]

ارسال توسط :
پ
پ

در ایام کنونی ، در جهان امروز بیماری ویروسی خطرناکی بنام کوئید – 19 شیوع پیدا کرده که تقریبا تمام مردم دنیا را درگیر خود ساخته است که مصرف برخی خوراکی ها را لازم و برخی را ممنوع می کند.

طی چند وقت اخیر بیش از هر زمان دیگری با خطرات ویروسی مواجه هستیم. کروناویروس جدید از کشوری به کشور دیگر گسترش یافته و هر یک از ما را در معرض خطر قرار داده است.

این بیماری سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و فرد مبتلا شده را به شدت مورد تهاجم قرار می دهد.

ایجاد التهاب یا افزایش آن در بدن یکی از بدترین کارهایی است که می توانید هنگام وجود ویروس در بدن خود انجام دهید.

زمانی که موضوع التهاب مطرح می شود، شکر یکی از بدترین موادی است که می توانید مصرف کنید.
در شرایطی که برخی خوراکی ها می توانند به تقویت سیستم ایمنی کمک کنند، برخی دیگر می توانند موجب تضعیف آن شوند. در ادامه با برخی از خوراکی ها که می توانند موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان شده و علائم بیماری را تشدید کنند، بیشتر آشنا می شویم.

10 خوراکی که نباید در ایام کرونایی مصرف کرد!؟

  • آبنبات

از مصرف خوراکی هایی مانند آبنبات، دونات، بستنی و دیگر منابع حاوی شکر تا زمانی که به طور کامل بهبود نیافته اید، پرهیز کنید.

  • شیر

لبنیات، به ویژه شیر، می تواند موجب افزایش غلظت مخاط شود که می تواند به گرفتگی در بینی، گلو، و ریه ها منجر شود.

  • قهوه

قهوه به عنوان یک عامل ادرارآور شناخته می شود، از این رو، نوشیدن قهوه می تواند خطر کم آب شدن بدن را افزایش داده و این می تواند شرایط یک بیماری ویروسی را بدتر سازد.

  • نان

اگر به یک بیماری ویروسی مبتلا شده اید باید گلوتن را از رژیم غذایی خود تا زمانی بهبودی کامل حذف کنید زیرا حساسیت اندک به این ماده نیز می تواند موجب افزایش التهاب و بدتر شدن واکنش سیستم ایمنی شود.

  • الکل

الکل استرس و تنش بیشتری به بدن وارد می کند و کبد را وادار می کند از منابع خود برای پردازش سموم وارد شده به بدن استفاده کند.

  • موز

موز سرشار از قند است که می تواند التهاب را در بدن افزایش دهد. و دوم، مصرف این میوه می تواند موجب ترشح هیستامین ها در بدن شود

  • شکلات

شکلات نه تنها می تواند سرشار از شکر پالایش شده باشد، بلکه حاوی چربی اشباع نیز است.

  • هات داگ – بیکن – پیتزا

به علت آن که این مواد خوراکی منابع سرشاری از نمک هستند موجب کمبود آب بدن شما شده که نتیجه ای جز طولانی‌تر دوره بیماری و تشدید علائمی مانند سردرد نخواهد داشت.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.