حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 30 فروردین , 1403 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
جواد نکونام مورد تمجید اسپانیایی ها!
26 آوریل 2020 - 10:00
شناسه : 11677
بازدید 298
11

یکی از بازیکنان فوتبال ایران که در طی سالهای فعالیت خود مورد توجه تیم های بزرگ قرار گرفته ، جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی ایران که چند سالی در تیم اوساسونای اسپانیا پا به توب بود ، می باشد. جواد نکونام بالغ بر 7 فصل در برای تیم اوساسونا بازی کرده که تعداد بازی […]

ارسال توسط :
پ
پ

یکی از بازیکنان فوتبال ایران که در طی سالهای فعالیت خود مورد توجه تیم های بزرگ قرار گرفته ، جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی ایران که چند سالی در تیم اوساسونای اسپانیا پا به توب بود ، می باشد.

جواد نکونام بالغ بر 7 فصل در برای تیم اوساسونا بازی کرده که تعداد بازی های انجان داده وی عدد 198 بازی را نشان می دهد که او را رکورد دار بازی در بین بازیکنان خارجی در تاریخ این تیم کرده است ؛این عنوان زیبایی برای یک بازیکن ایرانیست.

نکونام که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بوده است، اولین ایرانی است که حضور در لالیگا را بعد از بازی در پاس و دو تیم اماراتی تجریه کرد و توانست خیلی زود به اوج محبویت و شهرت در میان بازیکنان هم رده خود برسد.

وی بعد از حضور در جام جهانی 2006 آلمان با رد پیشنهادهای تیم های تاتنهام و المپیک لیون به اوساسونا پیوست و تیم اسپانیایی بند خروج او را 5 میلیون یورو وضع کرد.

جزئیات تعریف اسپانیا از جواد نکونام

نکونام از همان ابتدا اعتماد کوکو زیگاندا سرمربی اوساسونا را به خود جلب کردو اولین حضور او در لالیگا را نیز در ورزشگاه نوکمپ برابر بارسلونا تجریه کرد.

هافبک ایرانی در ماه دسامبر توانست با گلزنی برابر ویارئال، اولین گل خود را در لالیگا جشن بگیرد.

 

یکی از به یادماندنی لحظات نکو در اوساسونا گل دقیقه آخر برابر بوردو در لیگ اروپا بود که باعث صعود اوساسونا به مرحله بعد شد.

اوساسونا در ادامه گلاسکو و بایر لورکوزن را نیز حذف کرد ولی به سویا که در نهایت قهرمان شد باخت.

 

البته روزهای سختی را نیز سپری کرد. او برابر ویارئال رباط صلیبی پاره کرد و مدت زیادی را از دست داد ولی باشگاه در همان دوران قرارداد نکونام را تا سال 2011 تمدید کرد.

درخشش او در فصل بعد با زدن 8 گل باعث شد تیم های اسپانیول و ویارئال خواستار جذب او شوند ولی نکونام ترجیح داد در اوساسونا بماند.

 

نکونام که در بعضی بازیها بازوبند کاپیتانی تیمش را نیز به بازو بست تصمیم گرفت راهی استقلال شود و یک فصل و نیم در این تیم بازی کرد.

با این تفاسیر، بازیکن خوب ایرانی در روزهای کاری خود در اسپانیا توانسته نام ماندرگاری را در آن کشور اروپایی برای خود به یادگار بگذارد.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.