حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
جواب آزمایشات آنفلوآنزا در دریاچه چیتگر منفی است
15 فوریه 2018 - 15:08
شناسه : 2535
بازدید 258
8

چند وقتی است که با احتیاط مرغ و تخم مرغ مصرف می کنیم و از مصرف تخم مرغ عسلی پرهیز می کنیم. به راستی که در زمان قدیم وبا و آبله و دیگر مریضی ها رایج بود و در این دوره آنفلوآنزا مریضی سخت پرندگان شده و می تواند دامان انسان را نیز بگیرد. بعد […]

ارسال توسط :
پ
پ

چند وقتی است که با احتیاط مرغ و تخم مرغ مصرف می کنیم و از مصرف تخم مرغ عسلی پرهیز می کنیم. به راستی که در زمان قدیم وبا و آبله و دیگر مریضی ها رایج بود و در این دوره آنفلوآنزا مریضی سخت پرندگان شده و می تواند دامان انسان را نیز بگیرد. بعد از دو روز قرنطینه در دریاچه چیتگر و نمونه گیری از سوی سازمان محیط زیست جواب منفی است.

 

 

اصغر برائی نژاد روز چهارشنبه  اظهار کرد: حدود چهار هفته پیش لاشه یک قطعه پرنده مهاجر از نوع کاکایی در دریاچه شهدای خلیج فارس(غرب تهران) از سوی اداره محیط زیست تهران گزارش شد که بعد از آزمایش مشخص شد، علت آن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.
وی اضافه کرد: در یک ماه اخیر ،‌مورد دیگری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش این استان شناسایی نشده است.
برائی نژاد افزود: پس از مشاهده این مورد محل ضدعفونی و قرنطینه شده و طی این مدت 2 نوبت نمونه برداری از پرنده های موجود انجام شد که بعد از آن هیچ موردی از آنفلوانزا گزارش نشده است.
برائی نژاد همچنین با بیان اینکه پرنده های بومی تحت پایش و مراقبت هستند، گفت: به مدیریت دریاچه شهدای خلیج فارس اعلام شد که از ارتباط مردم و پرنده های مهاجر در آن محل جلوگیری کنند.
اداره کل محیط زیست استان تهران نیز سه روز پیش نسبت به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان هشدار داد و شکار پرندگان وحشی در این استان را ممنوع اعلام کرد.
دراطلاعیه این اداره کل ضمن تاکید بر گشت، کنترل و پایش مناطق حساس استان مانند تالاب ها و رودخانه شور از شهروندان درخواست کرده که از هرگونه شکار و صید پرندگان وحشی خودداری کرده و در صورت مشاهده تلفات مشکوک پرندگان وحشی موضوع را به پاسگاه های محیط بانی، ادارات شهرستانی و یا اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران به شماره های 77355781 ، سامانه تلفنی 1540 و یا سامانه پیامکی 50004044 اطلاع دهند و از اقدام خودسرانه و یا دست زدن به لاشه پرندگان وحشی تلف شده جدا خودداری کنند

منبع: ایرنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.