حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
تهران در انتظار انتخابات!؟
09 ژوئن 2019 - 16:01
شناسه : 6043
بازدید 256
4

انتخابات مظهر پیشرفت و مردم سالاری جامعه ایی که رو به پیشرفت و مردم سالاری است انواع و اقسام انتخابات را تجربه می کند از انتخابات اداره جامعه در حوزه سیاست گرفته تا انتخابات هیئت مدیره یک شرکت سهامی ؛ همه و همه انواعی از انتخابات هستند که با هدف انتخاب یک هیئت مدیره یا […]

ارسال توسط :
پ
پ

انتخابات مظهر پیشرفت و مردم سالاری

جامعه ایی که رو به پیشرفت و مردم سالاری است انواع و اقسام انتخابات را تجربه می کند از انتخابات اداره جامعه در حوزه سیاست گرفته تا انتخابات هیئت مدیره یک شرکت سهامی ؛ همه و همه انواعی از انتخابات هستند که با هدف انتخاب یک هیئت مدیره یا مسئولینی پاسخگو و برنامه ریز فراهم می شوند. گاها انتخاب کنندگان با طیف وسیعی از آگاهی و با اشراف به اینکه چند سال آینده شان چگونه رقم خواهد خورد وارد صحنه رای گیری و انتخابات می شوند و گاه با اطلاعاتی ناقص از انتخاب شونده ها یا حوزه اثرگذاری انتخابشان!؟

انتخابات هیئت فوتبال یک استان، انتخابات شورای شهر، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات جامعه پزشکان، انتخابات اصناف و غیره بخشی از طیف وسیع انتخابات به شکل عمومی یا تخصصی با حوزه های متغییر اثرگذاری و اثرپذیری در جامعه امروزین ما ست.

 

انتخابات پیش رویمان در تهران و میزان اهمیت آن

روزهای آتی و اوایل تیرماه سال جاری تهران در انتظار یک انتخابات مهم خواهد بود. انتخاباتی تخصصی و در حوزه صنف لوازم خانگی تهران که البته حوزه اثرگذاری اش بر کسبه و حتی مصرف کنندگان و خریداران لوازم خانگی بیش از پیش است. علت این اهمیت را هم می توان در دو مورد دانست: اول آنکه لوازم خانگی به عنوان یکی از ضروریات زندگی روزمره ما ایرانی ها طی سال گذشته آن چنان افزایش قیمت داشت که شاید با درآمد یکسال هر کدام از ماها دیگر نشود لوازم خانگی دلخواه مان را بخریم. از قیمت نجومی یک یخچال فریزر خانگی یا تلویزیون ساده که بگذریم. مورد دوم اهمیت بیشتری دارد و آن هم قصور و کوتاهی یک مسئول لوازم خانگی اتحادیه در ملتهب کردن فضای بازار در سال 97 بود.

 

سال 97 : سال مردودی اتحادیه لوازم خانگی تهران

محمد طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران که بیشتر به عنوان مسئول مرجع لوازم خانگی کشور نیز شناخته می شود در طی سخنان و مصاحبه ای مدعی شد که مردم هرچه سریع تر کالاهایشان را بخرند که لوازم خانگی گران خواهد شد و همین مصاحبه موجی از گرانی و التهاب و هجوم به بازار لوازم خانگی را سبب شد. این چرخه معیوب آن چنان به کار افتاد و از قضا  نادرست عمل کرد که پای دادستان را به میان کشاند و باعث شد که از طحان پور شکایت شود و برای ایشان پرونده قضایی تشکیل شود. اگرچه مسئولان قضایی از ذکر نام طحان پور خودداری کردند اما پیگیری مصاحبه ها در جراید و رسانه ها حاکی از بی تدبیری طحان پور در ارائه یک اظهار نظر نسنجیده بود که حتی واکنش علی لاریجانی رئیس مجلس را دربرداشت.

البته از ماجرای کش و قوس دار این اظهار نظر و عواقبش که بگذریم و مروری کلی به سال 97 و اظهارات طحان پور بیاندازیم در می یابیم که ایشان اظهاراتی متناقض و گاها غیرکارشناسی و غیر مسئولانه نسبت به مردم و اعضای اتحادیه متبوع خویش داشته اند. برخی از این اظهارات را مرور می کنیم:

تیر

۱۷ تیر: طحان‌پور خطاب به مصرف کنندگان گفت «خریدنکنید!»

مرداد
۲ مرداد: طحان‌پور گفت: «لوازم خانگی دیگر ارزان نخواهدشد. »

۱۰ مرداد: طحان‌پور گفت: تولیدکارخانه‌ها به دلیل مشکلات ارزی کاهش پیدا کرده است.

۱۴ مرداد: طحان‌پور گفت: در انبارها کالایی وجود ندارد.

۲۲ مرداد: طحان‌پور گفت: تولید را کم کردند، واردات راممنوع، کالا نداریم که بفروشیم.

شهریور
۲۱ شهریور: طحان‌پور گفت: تولیدکنندگان کالا به بازارعرضه نمی‌کنند.

مهر
۲ مهر: طحان‌پور گفت: تمامی تولیدات داخلی وابستگی ارزی دارند.

۶ مهر: طحان‌پور از کاهش ۵۰درصدی تولید لوازم خانگی انتقاد کرد.

۱۸مهر: طحان‌پور گفت: جلوی واردات را گرفتند و تولید داخل نتوانست نمره خوبی بگیرد.

آبان
۱ آبان: طحان‌پور بزرگترین مشکل صنعت لوازم خانگی را نبود نقدینگی دانست.

۲۳ آبان: طحان‌پور از بازنگری طرح ممنوعیت واردات لوازم خانگی خبر داد.

۲۹ آبان: غزنوی گفت: اگر قیمت ارز در سامانه نیما کاهش یابد قیمت نهایی محصول نیز کاهش خواهد یافت. طحان‌پور گف: اگر با دلار ۱۰تومان لوازم خانگی با تعرفه ۶۰ از ترکیه وارد شودباز هم از کالای ایرانی قیمت پایین‌تری خواهد داشت ولی آقایان درهای مملکت را بسته‌اند.

آذر

۱۲ آذر: طحان‌پور خبر از کاهش قیمت لوازم خانگی داد.

دی‌
۱۴دی: طحان‌پور خبر از رکود کامل در بازار داد.

بهمن

۲۰ بهمن: طحان‌پور گفت: لوازم خانگی گران خواهد شد.

۲۷ بهمن: طحان‌پور به مردم توصیه کرد که تا لوازم خانگی گران نشده، بخرید.

اسفند
۸ اسفند: دادستان تهران خبر از تشکیل پرونده قضایی برای رییس اتحادیه لوازم خانگی داد.

۱۸ اسفند: مدیر صنفی لوازم خانگی بازداشت شد. انصاری گفت: کسانی که درباره افزایش قیمت سال آینده اظهارنظر می‌کنند هدفشان جو دادن به بازار است.

۲۵ اسفند: مدیر صنفی لوازم خانگی پس از یک هفته بازداشت، آزاد شد.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.