حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
تمام خواص شگفت انگیز چای سیاه!
05 نوامبر 2017 - 14:24
شناسه : 1682
بازدید 312
9

سنت زیبای ایرانی ها دور هم نشینی و نیم چاشت خوردن است و پای ثابت این دور هم نشینی ها چای است! و شاید ما غافل از تمام خواصی باشیم که در همین چای سیاه خودمان نهفته است! در این مطلب با تمام خواص شگفت انگیز چای سیاه آشنا می شوید. محققان می‌گویند، چای، خاصیت‌های […]

ارسال توسط :
پ
پ

سنت زیبای ایرانی ها دور هم نشینی و نیم چاشت خوردن است و پای ثابت این دور هم نشینی ها چای است! و شاید ما غافل از تمام خواصی باشیم که در همین چای سیاه خودمان نهفته است! در این مطلب با تمام خواص شگفت انگیز چای سیاه آشنا می شوید.

محققان می‌گویند، چای، خاصیت‌های فراوانی دارد که ممکن است از وجود آنها بی‌خبر باشید.

چای‌سبز، ضدسرطان و چربی‌سوز است و قهوه، تمرکزتان را زیاد می‌کند. اما فواید این نوشیدنی‌ها نباید مصرف چای‌سیاه و سنتی خودمان را از یادتان برود. محققان می‌گویند، چای، خاصیت‌های فراوانی دارد که ممکن است از وجود آنها بی‌خبر باشید.

بندآمدن خونریزی

چای‌کیسه‌ای را کمی با آب سرد خیس کنید و در ناحیه دچار خونریزی قرار دهید. آسیبی که به بدنتان رسیده، با همین مرهم، التیام پیدا می‌کند و نه تنها تورم ناحیه ضربه‌خورده کم می‌شود، بلکه خونریزی نیز کاهش پیدا کرده و احتمال عفونت آن ناحیه، کمتر می‌شود.

کاهش بوی بد پا

چای‌سیاه، یکی از موثرترین داروهای خانگی برای خلاص‌شدن از بوی بد پاست. این ماده طبیعی، باکتری‌هایی را که به منافذ پای شما حمله کرده‌اند، می‌کشد و اجازه بدبوشدن را به عرق پای‌تان نمی‌دهد. کافی است کمی از آن را برای 15دقیقه دم کنید و سپس پاهایتان را 15 تا 30دقیقه در ظرف چای دم‌شده، قرار دهید.

جلوگیری از عفونت لثه

شاید نوشیدن چای، به‌مرور دندان‌های شما را زرد کند، اما از متورم‌شدن بافت لثه و خونریزی آن جلوگیری می‌کند. برای ایجاد چنین تاثیری، دهانتان را هرروز با یک لیوان چای دم‌شده و خنک‌شده، بشویید.

تقویت سیستم ایمنی

چای‌سیاه، دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان، نوشیدنی خوبی برای مبارزه با سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

آرام‌کردن چشم‌ها

اگر خارش چشم، کلافه‌تان کرده یا چشم‌هایتان خسته شده‌اند، دو کیسه چای را برای 10دقیقه در مقدار کمی آب گرم بگذارید، سپس مایع اضافی آن را با فشاردادنش خارج کنید و روی چشم‌هایتان قرار دهید. یادتان باشم که ابتدای کار، حجم آب را آنقدر زیاد نکنید که عصاره چای، به‌طور کامل از کیسه بیرون برود.

درمان آلرژی

نوشیدن هرروزه چای، راهی برای مبارزه با آلرژی‌های فصلی است.
این گیاه پرخاصیت، علائم آلرژی را در مبتلایان به این بیماری، کمتر می‌کند و خواب‌آلودگی پس از مصرف داروهای ضدآلرژی را هم کمتر می‌کند.

منبع: سلامت نیوز

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.