حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
تبلیغات تلویزیونی توسط بازیگران ؟!
03 می 2020 - 10:00
شناسه : 11760
بازدید 267
12

چندی است که بازار تیزرها و تبلیغات تلویزیونی با حضور بازیگران مطرح داغ شده و برندهای بزرگ و کوچک در تمامی زمینه ها بخصوص مواد خوراکی و غذایی با حضور آنان تولید و در رسانه ملی پخش می شود. عمده دلیل این اتفاق ، محبوبیت بازیگران است که به واسطه آن ها برندها سعی دارند […]

ارسال توسط :
پ
پ

چندی است که بازار تیزرها و تبلیغات تلویزیونی با حضور بازیگران مطرح داغ شده و برندهای بزرگ و کوچک در تمامی زمینه ها بخصوص مواد خوراکی و غذایی با حضور آنان تولید و در رسانه ملی پخش می شود.

عمده دلیل این اتفاق ، محبوبیت بازیگران است که به واسطه آن ها برندها سعی دارند تا محصولات خود را شناخته شده کنند تا بتوانند بهترین بازار فروش را در دست داشته باشند.

فارغ از نگاه‌های انتقادی به حجم بالای پخش آگهی‌های بازرگانی در صداوسیما، فاصله‌گذاری میان پخش یک سریال با پخش تبلیغات، سال‌هاست که به امری معمول در تلویزیون ما بدل شده است؛

اما اینکه درست چند لحظه بعد از تماشای صحنه‌ای احساسی در یک سریال که به‌ شدت درگیرتان کرده است، همان بازیگر را ببینید که مشغول تبلیغ سس و چای و کالاهایی از این دست است، هنوز هم که هنوز است مخاطب ایرانی را شوکه می‌کند.

چرا تبلیغات تلویزیونی با حضور بازیگران است؟

شکری خانقاه استاد ارتباطات و جامعه‌شناس این روش را یک روش تجاری و تبلیغاتی رایج عنوان می‌کند و در عین توضیح می‌دهد: شیوه‌های مختلفی برای تبلیغات کالا وجود دارد؛ طنز، تکرار و استفاده از نمادها، تکنیک‌های مختلف اقناع‌کننده و تبلیغاتی هستند.

 تا اینجا مشکل خاصی نیست و این یک روش تبلیغاتی است؛ مثلا در مباحث اسلامی در هر بحثی ما جمله‌ای از بزرگان می‌آوریم و این اعتبار دادن به کار است.
در تجارت هم از هنرمندان و مشاهیر در تبلیغات استفاده می‌کنند و مشکلی هم نیست؛ این یک تکنیک بین‌المللی است.

 اما چیزی که مشکل دارد این است که جنس‌هایی که تبلیغ می‌شوند بدون هیچ ارتباط و موضوعیتی با افراد، منبع درآمد آن‌ها شده‌اند.

او می‌افزاید: مشکل این است که افراد مشهور یک گرایش منفی به سمت تبلیغات پیدا کرده‌اند و یکی از دغدغه‌های بازیگران سودآوری از منبع درآمد تبلیغاتی شده است.

علی ضیاء، حمید گودرزی، رضا صادقی، آتیلا پسیانی، امین حیایی، نفیسه روشن، پژمان جمشیدی، فاطمه گودرزی، نسرین مقانلو، امیرحسین آرمان، بهرام رادان، طناز طباطبایی و شبنم فرشادجو از جمله بازیگرانی هستند که در این مدت در تبلیغات تلویزیونی داخلی و خارجی و بیلبوردها حاضر بوده‌اند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.