حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
بورس رونق گرفت
07 می 2018 - 18:57
شناسه : 3075
بازدید 250
5

در حالی که در طی روزهای گذشته سهم‌ها در بورس تهران شاهد اصلاح قیمت و سهامداران بازاری کم رمق را شاهد بودند. امروز در گروه های شاخص ساز قیمت‌ها با رشد مواجه شد که از دلایل آن می توان به رشد قیمت دلار اشاره کرد. امروز پس از چند روز پیاپی کاهش قیمت سهام در […]

ارسال توسط :
پ
پ

در حالی که در طی روزهای گذشته سهم‌ها در بورس تهران شاهد اصلاح قیمت و سهامداران بازاری کم رمق را شاهد بودند. امروز در گروه های شاخص ساز قیمت‌ها با رشد مواجه شد که از دلایل آن می توان به رشد قیمت دلار اشاره کرد.

امروز پس از چند روز پیاپی کاهش قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران بازیگران بازار سرمایه شاهد رشد قیمت سهم‌ها در تعدادی از گروه‌های شاخص ساز بودند. این رشد قیمت‌ها می تواند تحت تاثیر رشد نرخ دلار باشد.

در روز گذشته خبرها حاکی از این بود که علیرغم اعلام قیمت دلار ۴۲۰۰ تومانی در ماه های گذشته، قیمت این ارز باز هم در بازار آزاد شاهد رشد بوده این موضوع می تواند برای شرکت‌های بورسی خبر مثبتی باشد چرا که تعداد زیادی از شرکت های بورسی با افزایش قیمت دلار سود شناسایی می کنند و به همین علت قیمت سهام این شرکت ها با رشد مواجه می شود.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار  تهران ۳۱۵ واحد رشد کرد و به رقم ۹۳ هزار و ۱۶۵ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۸۰۶ واحد تا رقم ۱۶ هزار و ۵۰۱ بالا آمد.

شاخص آزاد شناور نیز ۵۱۲ واحد رشد کرد و تا رقم ۹۹ هزار و ۱۶۵ بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۲۹۴ و ۲۹۹ واحد افزایش یافتند.

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و معدنی و صنعتی گل گهر هر یک به ترتیب ۱۴۴، ۸۴ و ۲۹ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند اما سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، شرکت ارتباطات سیار ایران و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، هر یک به ترتیب ۷۸، ۲۷ و ۱۰ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

در گروه فلزات اساسی علی‌رغم روز گذشته که روند قیمت‌ها کاهشی بود، امروز به جز سه نماد، مابقی در قیمت پایانی رشد کردند. ارزش معاملات این گروه ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید و حجم معاملات رقم ۵۶ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

در گروه محصولات شیمیایی نیز امروز شاهد رشد قیمت بسیاری از سهم‌ها بودیم. علاوه بر این در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز روند قیمت بیشتر سهم‌ها افزایشی بود. در طرف دیگر نیمی از سهم‌های خودرویی رشد قیمت داشتند. در این گروه ۸۸ میلیون سهم به ارزش تقریبا ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۶۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۷۰ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۳۶ هزار و ۸۱۶ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز در یک روند بی‌سابقه‌ای به یک باره ۲۳.۲ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۰۷۰.۸ بالا رفت.

ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۴۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

منبع: ایسنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.