حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 29 اسفند , 1402 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
آزادسازی سهام عدالت!
09 می 2020 - 10:00
شناسه : 11847
بازدید 186
11

چندی است که خبر آزادسازی سهام عدالت در میان مردم بشدت در حال تبادل و جا به جایی است. خبرهای ضد و نقیض زیادی به گوش می رسد که عمده آنان در مورد نحوه آزادسازی سهام عدالت و یا قرار دادن آن در بازار بورس می باشد. برخی ها معتقند که ارزش سهام آنها بالاست […]

ارسال توسط :
پ
پ

چندی است که خبر آزادسازی سهام عدالت در میان مردم بشدت در حال تبادل و جا به جایی است.

خبرهای ضد و نقیض زیادی به گوش می رسد که عمده آنان در مورد نحوه آزادسازی سهام عدالت و یا قرار دادن آن در بازار بورس می باشد.

برخی ها معتقند که ارزش سهام آنها بالاست و مجازند که آن را بفروش برسانند اما نکاتی در مورد این خرید و فروش وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

رئیس کمیسیون تخصصی بازار سرمایه، بیمه و بانک اتاق تعاون با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی باید فکری برای جاماندگان سهام عدالت کند گفت: منفعت مردم در این است که مدیریت سهام را به شرکت های سرمایه گذاری بسپارند.

داریوش پاک بین، با  اشاره به اینکه کارگران زیادی از سهام عدالت جا ماندند گفت: علاوه بر کارگران، حدود 2میلیون نفر در فرآیند اصلاح و تکمیل از لیست افتادند.

 یعنی برگه فراخوان را دارند و در تعاونی ها ثبت نام کرده اند، اما در سازمان خصوصی سازی ثبت نشده اند. شورای اصل 44 می بایست به این مسئله رسیدگی کند.

جزئیات روش های آزادسازی سهام عدالت

پاک بین درباره نحوه آزاد سازی سهام عدالت گفت: مردم اگر روش مستقیم را انتخاب کنند، سهم خود را می توانند خرد خرد بفروش برسانند، برای فروش هم باید مشاوره بگیرند و هزینه های احتمالی سربار دارند.

 بنابراین به نظرم مردم از مراجعه به سایت خودداری کنند و در شرکت های سرمایه گذاری باقی بمانند، چرا که هم هزینه هایشان کمتر می شود و همین اینکه شرکت ها در بخش های مختلف سرمایه گذاری می کنند و سودشان افزایش می یابد.

 ضمن اینکه سرمایه گذارانی که در شرکت های سرمایه داری هستند می توانند از سهامشان به عنوان وثیقه برای ضمانت در بانک ها استفاده کنند.

 وی اظهار داشت: متأسفانه سازمان خصوصی سازی بدون اطلاع رسانی دو روش را در سایت بارگذاری کرده و مردم تصور کردند اگر روش مستقیم را برای آزاد سازی انتخاب کنند به نفعشان است.

 در صورتی که چنین نیست. روش مستقیم به نفع مجموعه سهام عدالت هم نیست چرا که در برخی از شرکت ها، چندین نفر هستند که اگر چند شرکت فروخته شود، دچار مشکل می شوند.

بنابراین مردم اگر در شرکت سرمایه گذاری باقی بمانند هم مدیریت آسان تر است و هم نفع جمعی دارد.

پاک بین بیان کرد: افرادی که در شرکت های سرمایه گذاری باقی می مانند سود مرکب از سبد سهام را دریافت می کنند.

اما افرادی که سودشان را نگه می دارند صرفاً سود همان سهام را دریافت می کنند و درصورتی که شرکت ضرر کند، ضرر می کنند.

مدیران شرکت های سرمایه گذاری همه مورد تأیید سازمان بورس هستند و در کار خود خبره هستند.

 

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.