حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
بعد از ورزش این کارها را انجام ندهید
29 ژانویه 2018 - 9:51
شناسه : 2289
بازدید 184
7

در دنیای پرمشغله امروز گنجاندن برنامه ورزشی کار دشواری است اما بسیار پرفایده است. اما بعد از این همه دشواری باید بدانیم که قبل و بعد از ورزش از چه کارهایی بپرهیزیم و چه کارهایی را انجام دهیم. بعد از ورزش منافذ پوستی باز شده در نتیجه پوست قدرت جذب بالاتری دارد و اشتباهی که […]

ارسال توسط :
پ
پ

در دنیای پرمشغله امروز گنجاندن برنامه ورزشی کار دشواری است اما بسیار پرفایده است. اما بعد از این همه دشواری باید بدانیم که قبل و بعد از ورزش از چه کارهایی بپرهیزیم و چه کارهایی را انجام دهیم. بعد از ورزش منافذ پوستی باز شده در نتیجه پوست قدرت جذب بالاتری دارد و اشتباهی که بیشتر خانم ها بعد از ورزش انجام می دهند استفاده از محصولات بهداشتی آرایشی پوست و  مو است.

 

 

 اشتباهی که خانم ها بعد از ورزش انجام می دهند

به گفته متخصصین پوست بعد از ورزش کردن نباید از محصولات زیبایی استفاده کنید. در اغلب موارد اولین کاری که دلتان می خواهد بعد از یک تمرین ورزشی سخت انجام دهید، دوش گرفتن و خوشبو کردن بدن و موهایتان است. ولی اگر طرفدار فیتنس و ورزش های تناسب اندام هستید باید بدانید که یکی از مراقبت های روزانه زیبایی که بعد از ورزش انجام می دهید به پوستتان آسیب می رساند.
مهم نیست که چقدر دلتان می خواهد بعد از ورزش از شر موهای عرق کرده تان خلاص شوید، متخصصین پوست به شما توصیه می کنند که به هیچ عنوان بعد از ورزش از محصولات مراقبت از مو مانند اسپری مو استفاده نکنید. حتما میپرسید چرا؟ به گفته دکتر دندی انگلمن Dendy Engelman ” به دلیل گرمایی که بعد از ورزش هنوز در بدنتان جریان دارد این محصولات در تماس با پوست ذوب شده به سمت پوست رفته و حفره های پوستی را مسدود می نمایند. ”
خبر بدتر این که استفاده از محصولات آرایشی بعد از ورزش در دراز مدت می توانند سبب تحریک و ایجاد آکنه شوند. به گفته دکتر تاد پلات Todd Plott، باز کردن منافذ بسته شده پوست کار سختی است و در نتیجه شاهد آکنه، جوش های سر سیاه و سرسفید بیشتری روی پوستتان خواهید بود.نتیجه گیری: با وجودیکه که دلتان می خواهد بعد از ورزش موهایتان را به بهترین حالت ممکن ببینید ولی بهتر است محصولات زیبایی مو را کنار بگذارید.

 

به دنبال مشاوره بهداشتی بیشتر برای بعد از ورزش هستید؟

دکتر انگلمن توصیه می کند بعد از ورزش از مصرف کرم های آرایشی سنگین که حفرات پوستی را مسدود می کنند هم اجتناب کنید. اگر نمی توانید صورتتان را فاقد آرایش نگه دارید بهتر است از محصولات آرایشی سبک مانند کرم های مرطوب کننده رنگی  tinted moisturizer استفاده نمایید. بهتر است نگاهتان را در استفاده از لوازم آرایشی بعد از ورزش تغییر دهید و اجازه دهید پوستتان درخشندگی طبیعی خود را بعد از ورزش حفظ کند. اشتباه استفاده از محصولات آرایشی پوست و مو تنها مختص باشگاه نیست بلکه باید بدانید که بعد از هر فعالیت ورزشی نباید از محصولات آرایشی استفاده نمایید.

منبع: سیمرغ

 

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.