حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 31 فروردین , 1403 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
برخی اقلام در حال رکود نسبی کاهش قیمت هستند!!
19 آگوست 2019 - 9:52
شناسه : 6698
بازدید 217
3

گشتی در بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد با وجود تشدید تحریم‌ها و خروج ظاهری برخی از برندهای تولیدکننده لوازم خانگی از کشور، بازار مملو از کالاست و کمبودی دیده نمی‌شود. فروشندگان می‌گویند برخی از کالاها و برندها به دلیل رکود نسبی بازار، قیمت‌های خود را کاهش داده‌اند تا بتوانند تقاضا را تحریک کنند. بازار لوازم […]

ارسال توسط :
پ
پ

گشتی در بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد با وجود تشدید تحریم‌ها و خروج ظاهری برخی از برندهای تولیدکننده لوازم خانگی از کشور، بازار مملو از کالاست و کمبودی دیده نمی‌شود. فروشندگان می‌گویند برخی از کالاها و برندها به دلیل رکود نسبی بازار، قیمت‌های خود را کاهش داده‌اند تا بتوانند تقاضا را تحریک کنند.

بازار لوازم خانگی در مواجهه با رکود نسبی شاهد کاهش قیمت آرام است؛ کاهش قیمتی که به گفته فعالان این بخش متاثر از کاهش قدرت خرید مردم و توزیع گسترده کالاهای قاچاق وارداتی از طریق شبکه‌های مجازی و پیامکی است.

برخی نیز معتقدند دولت باید برای تحریک تقاضا و افزایش قدرت خرید مردم چاره‌ای اندیشه کند تا تولید بتواند ادامه داشته باشد. در سوی دیگر تولیدکنندگان از به ثبات رسیدن وضع تولید در کشور می‌گویند و معتقدند به ثبات رسیدن بازار ارزی در کشور و تامین به موقع مواد اولیه موجب شده است تا تولید از ابتدای سال جاری با کاهش همراه نباشد.

محمدرضا شهیدی، رئیس انجمن تولیدکنندگان صوتی و تصویری، اظهار کرد:‌ «تولید لوازم صوتی و تصویری از ابتدای سال کاهش نیافته و تقاضای بازار به خوبی پاسخ داده شده است. برخی از تولیدکنندگان کره‌ای لوازم صوتی و تصویری با تشدید حلقه تحریم‌ها ایران را ترک کردند اما ۱۵ واحد تولیدکننده وجود دارد که جای آنها را پر کرده‌اند و اجازه نداده‌اند که خلایی در بازار ایجاد شود

تشدید قاچاق لوازم خانگی با نزدیک شدن ارز نیمایی و آزاد

وی با بیان اینکه بخشی از دلایل رکود در صنعت لوزام خانگی به کاهش قدرت خرید مردم مربوط است، گفت:‌ «با نزدیک شدن ارز آزاد و نیمایی قاچاق لوازم خانگی به ویژه لوازم صوتی و تصویری تشدید شده است. این کالاها عمدتا از طریق شبکه‌های مجازی و فروش کانال‌های تلگرامی به فروش می‌رسد.»

شهیدی عنوان کرد: «فروشندگانی که کالای قاچاق را در کشور توزیع می‌کنند مالیات و عوارض پرداخت نمی‌کنند و این وضع موجب شده است تا تولیدکنندگان و فروشندگان مجاز با دشواری‌های بیشتری در وضع رکودی مواجه شوند.»

بازار نسبت به گذشته سخت شده است

وی با تاکید براینکه رکود کامل در صنعت لوازم خانگی وجود ندارد، گفت: «بازار نسبت به گذشته بازار سختی شده است اما رکود به این معنا که انبارها از کالا پر شده باشد وجود ندارد و نسبت به سال گذشته لوازم صوتی و تصویری با کاهش ۱۲ درصدی همراه است و تولید نیز نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است.»

شهیدی با بیان اینکه وضع ارزی از حالت نابسامان گذشته خارج شده است، گفت:‌ «تولیدکنندگان می‌دانند که بانک مرکزی در تثبت بازار ارزی کشور نقش داشته است و تلاش زیادی در این زمینه به انجام رسیده است. اکنون برای واردات مواد اولیه تولید مشکلی وجود ندارد.»

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.