حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
برای درمان یبوست کدام میوه ها را مصرف کنید
22 فوریه 2018 - 22:52
شناسه : 2562
بازدید 279
6

یبوست بدترین نوع اجابت مزاج است. گاهی با درد همراه است و علاوه بر اینها باعث گرفتگی رنگ پوست و بیحالی و کسلی فرد می شود. اما چه در بچه ها و چه در بزرگسالان باید از یبوست و سفت شدن شکم جلوگیری کرد. با مصرف این میوه ها از یبوست جلوگیری کنید. گلابی: گلابی به […]

ارسال توسط :
پ
پ

یبوست بدترین نوع اجابت مزاج است. گاهی با درد همراه است و علاوه بر اینها باعث گرفتگی رنگ پوست و بیحالی و کسلی فرد می شود. اما چه در بچه ها و چه در بزرگسالان باید از یبوست و سفت شدن شکم جلوگیری کرد. با مصرف این میوه ها از یبوست جلوگیری کنید.

گلابی: گلابی به دلیل محتوای زیاد آب و فیبر، تنظیم کننده حرکات روده است. گلابی خواص ضد اکسید کننده دارد، سیستم گوارش را بهبود می بخشد و مانع از افزایش کلسترول می شود. ویتامین های سی، بی و ای را می توانید به همراه آهن، کلسیم و پتاسیم با مصرف این میوه به بدن برسانید.

نارنگی: سرشار از ویتامین سی و یک راه طبیعی برای مبارزه با یبوست است. نارنگی سرشار از فیبر بوده و به جلوگیری از مشکلات گوارشی، کلسترول بالا و مشکلات قلبی عروقی کمک می کند.

انگور: یک ملین طبیعی و کمک کننده به بهبود سیستم قلب و عروق است. مصرف انگور باعث کاهش کلسترول بد می شود. انگور همچنین حاوی اسیدهایی است که برای عملکرد مناسب بدن ضروری به نظر می رسند. انگور بدون کالری است و به بهبود وضعیت شریان ها نیز کمک می کند.

پرتقال: برای جلوگیری از انباش مواد زائد در روده بزرگ و جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی مفید است. پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین سی است و منجر به بهبود سیستم ایمنی بدن می شود. پرتقال ضد درد و التیام دهنده است. این میوه حاوی اسید سیتریک است و به هضم مواد غذایی و بهبودو عملکرد پانکراس و کبد کمک می کند.

پاپایا: برای کاهش یبوست مفید است و ۹۰ درصد آن را آب تشکیل می هد. پاپایا یک دیورتیک عالی است و منبع غنی از ویتامین سی محسوب می شود. مصرف این میوه منجر به محاظت طبیعی از بدن و حذف اثرات منفی رادیکال های آزاد می شود.

سیب: این میوه را با پوست بخورید چون پوست آن حاوی فیبر و آنتی اکسیدان است. مصرف سیب به کاهش کلسترول کمک می کند و چون حاوی کورستین است، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد.

خربزه: سرشار از پتاسیم، منیزیم، روی، کلسیم، آهن و فسفر است و مانع از احتباس مایعات در بدن می شود. مصرف خربزه عملکرد کلیه را نیز بهبود می بخشد و یک ملین طبیعی است.

کیوی: سرشار از فیبر است و به حرکات روده کمک می کند.

منبع:healthplus.ir

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.