حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, 28 فروردین , 1403 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
برای خرید تلویزیون به چه نکاتی توجه کنیم؟
04 فوریه 2018 - 16:53
شناسه : 2401
بازدید 269
8

بیشترین وقت در اوقات فراغت ما در خانه مقابل تلویزیون می گذرد. پس خرید تلویزیون یکی از مایحتاج زندگی های امروزه است که باید در خریدش دقت فراوانی به خرج داد تا پشیمان نشویم. امروزه خیلی از خانه ها حتی بیشتر از یک تلویزیون در آن پیدا می شود. خیلی ها در اتاق فرزندانشان هم […]

ارسال توسط :
پ
پ

بیشترین وقت در اوقات فراغت ما در خانه مقابل تلویزیون می گذرد. پس خرید تلویزیون یکی از مایحتاج زندگی های امروزه است که باید در خریدش دقت فراوانی به خرج داد تا پشیمان نشویم. امروزه خیلی از خانه ها حتی بیشتر از یک تلویزیون در آن پیدا می شود. خیلی ها در اتاق فرزندانشان هم از این جعبه جادویی استفاده می کنند.

اندازه صفحه نمایش

اندازه تلویزیون هنوز هم یک عامل مهم برای تصمیم‌گیری به حساب می‌آید. سازندگان تلویزیون در بزرگتر کردن اندازه صفحه نمایش این دستگاه‌ها در رقابت هستند و کمتر تلویزیون پیشرفته، با آخرین فناوری روز را پیدا می‌کنید که کمتر از ۴۰ اینچ اندازه داشته باشد. اما اشتباه بزرگ این است که بدون در نظرگرفتن اندازه فضایی که در خانه برای تلویزیون داریم، خرید کنیم. در این  میان سایت‌هایی وجود دارند که با توجه به فاصله جای نشستن تا تلویزیون و رزولوشن آن اندازه مناسب را به شما توصیه می‌کنند. اما به طور کلی می‌توانید از این فرمول بهره بگیرید: فاصله بیننده تا تلویزیون را به اینچ حساب کنید و آن را تقسیم بر ۳ کنید. عددی که به دست می‌آید اندازه حدودی مناسب برای تلویزیون شماست. می‌توانید عدد به دست آمده را بر حسب سلیقه یا بودجه خود به پایین یا بالا گرد کنید.

تکنولوژی تصویر

اخیرا تکنولوژی‌هایی با نام‌های متفاوت عرضه شده‌اند که ممکن است خریداران را هنگام انتخاب گمراه کنند، اما در عوض دامنه انتخاب را هم گسترده‌تر کرده‌اند. هرچند تلویزیون‌های ‌HD کیفیت بالایی دارند اما این فناوری چندان جدید نیست و برای دیدن بدون مشکل فیلم‌های BLU-RAY تلویزیون‌های FULL HD انتخاب بهتری هستند. با این حال کیفیت‌های بالاتری هم برای انتخاب وجود دارند، مثلا دستگاه‌های 4k، ۴برابر دستگاه‌های FULL HDکیفیت دارند. به همین دلیل  کیفیت تصویر و شفافیت آنها فوق‌العاده و بسیار بهتر است. در هر صورت انتخاب نوع صفحه نمایش و کیفیت تصویر تلویزیون بسته به محتوایی است که بیشتر می‌بینید و بودجه‌ای که برای آن کنار گذاشته‌اید، اما فراموش نکنید خریدن مدل‌های جدیدتر شما را دیرتر مجبور به خرید دستگاه جدید می‌کند و ناگزیر کیفیت محتوای ویدیویی هم به سمت بهتر شدن در حال حرکت است

صفحه نمایش خمیده؟

تولیدکنندگان تلویزیون‌ چند سالی است که مدل‌های خمیده یا  CURVED را وارد بازار کرده‌اند که در ابتدا تنها در مدل‌های گران‌قیمت خلاصه می‌شد، اما به تدریج  با عرضه مدل‌های ارزان‌قیمت خمیده، فراگیری این نوع بیشتر هم شد.  سازندگان تلویزیون ادعا می‌کنند این تلویزیون‌ها زاویه دید بیشتری در اختیار بیننده می‌گذارند و تصویر به نوعی بیننده را در بر می‌گیرد. اما باید بدانید بررسی‌کنندگان مستقل و منتقدان غالبا معتقدند که زاویه دید این تلویزیون‌ها نسبت به مدل‌های تخت چندان متفاوت نیست ولی همچنان آنها گران‌قیمت‌تر هستند و خریداران اقبال بیشتری به آنها دارند.  هرچند ممکن است حرف منتقدان تا حدودی درست هم باشد اما در هر صورت تلویزیون‌های خمیده از طراحی زیبا و چشمگیری برخوردارند و می‌توانند بر زیبایی محیط و حس مدرن بودن آن بیافزایند.

منبع: ایسنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.