حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
با این کارها به سلامتی نزدیک تر شوید
08 می 2018 - 19:13
شناسه : 3087
بازدید 229
7

اگر آماده هستید که تغییر ایجاد کنید، هفت راه ساده به شما پیشنهاد می‌شود که با ایجاد تغییرات تدریجی شما را در مسیر بهترین بودن خودتان قرار می‌دهد.   ذهن‌تان را تغییر دهید وقتی صحبت از تناسب اندام و تغذیه می‌شود، همه ما می‌دانیم که لازم است چه‌ کار کنیم اما معمولا این دانش با […]

ارسال توسط :
پ
پ

اگر آماده هستید که تغییر ایجاد کنید، هفت راه ساده به شما پیشنهاد می‌شود که با ایجاد تغییرات تدریجی شما را در مسیر بهترین بودن خودتان قرار می‌دهد.

 

ذهن‌تان را تغییر دهید

وقتی صحبت از تناسب اندام و تغذیه می‌شود، همه ما می‌دانیم که لازم است چه‌ کار کنیم اما معمولا این دانش با عمل همراه نیست. سلامت و تندرستی شما باید در اولویت برنامه‌های‌تان باشد.

برای ما بسیار عادی است که چیزهای دیگر را ارجح بدانیم و خودمان را به دورترین و پایین‌ترین قسمت لیست برنامه‌های‌مان تبعید کنیم اما اگر سالم نباشیم و همه کارها را به‌ خاطر دیگران انجام دهیم، برای دیگران در دسترس و سالم و آماده نخواهیم بود.

دورنمای‌تان را تغییر دهید

چه‌ قدر خودمان را از ورزش و تغذیه سالم منصرف کرده‌ایم؟ این طرز فکر را متوقف کنید که چه‌ قدر سخت خواهد بود و چه‌ قدر زمان خواهد برد، در عوض به این فکر کنید وقتی انجامش دهید چه احساسی خواهید داشت و وقتی به هدفی دست پیدا کنید، چه خواهد شد.

تغییرات کوچک، بهتر از تغییرات بزرگ هستند

سعی نکنید تمام زندگی‌تان را به یک باره متحول کنید. در نوسان بودن و عدم ثبات و تفکر «یا همه چیز یا هیچ چیز» شما را به نتایجی که انتظار دارید نمی‌رساند.

با این رویه یا درخوردن هله‌هوله زیاده‌روی می‌کنید یا کاملا سالم و تمیز می‌خورید، یا دیوانه‌وار ورزش می‌کنید یا اصلا حرکت نمی‌کنید. در عوض یکبار در روز ورزش کنید. ۱۰ دقیقه تمرین بهتر از تمرین نکردن است، خوردن سالاد به‌ جای ساندویچ، می‌تواند خلق عادات متفاوت را شروع کند و این باید تبدیل به سبک زندگی شود نه یک رفتار زودگذر.

لباس ورزشی بپوشید

اگر محیط و پیرامون‌تان را آماده کنید، آن‌ چه می‌خواهید اتفاق می‌افتد. سعی کنید لباس ورزشی‌تان را در طول روز بپوشید یا هر شب قبل از خواب آن‌ را جلوی دید بگذارید. این، گام کوچکی است اما انتخاب عادات سبک زندگی سالم را برای‌تان راحت می‌کند.

درخانه غذا بخورید

درخانه غذا خوردن نه تنها به کنترل کالری کمک می‌کند بلکه مصرف نمک و شکر را هم تحت کنترل خواهید داشت و صرفه جویی هم می‌کنید!

سلامت‌تان را جمعی کنید

می‌توانید همان اندازه که بیرون از شهر با دوستان‌تان خوش می‌گذرانید، درخانه خودتان هم با آنها خوش باشید. دعوت از دوستان برای درست کردن غذا و خلق یک حادثه خانوادگی می‌تواند برای هر کسی عادات جدید و سالمی ایجاد کند.

منتظر تغییرات بزرگ نباشید

شما قرار نیست ناگهان شروع کنید به تمام شب را دویدن. فیتنس و تغذیه مانند هم هستند: باید قدم‌های کوچک بردارید، به این توجه نکنید که چند کیلو باید کم کنید و بعد از سی روز باید به چه نتیجه‌ای برسید، در عوض در زمان حال حاضر باشید.

موفقیت‌های روزانه‌تان را جشن بگیرید، مهم نیست بزرگ یا کوچک باشد. به آنچه هستید افتخار کنید و به تلاشی که برای رسیدن به سلامتی و تندرستی‌تان می‌کنید ببالید.

از همه مهم‌تر باید درک کنید که اگر با خود و بدن‌تان شاد و راضی نیستید، تنها کسی هستید که می‌توانید برای تغییرش کاری انجام دهید. تا زمانی‌ که واقعا عاشق خودتان نباشید و خودتان را در راس امور مهم زندگی قرار ندهید، موفقیت‌هایی که کسب می‌کنید راضی‌تان نخواهد کرد.»

منبع: ایسنا

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.