حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
بازار در انتظار کالا
19 آگوست 2018 - 12:37
شناسه : 3672
بازدید 316
6

گذری در سه راه امین حضور مردمی که به امین حضور آمده اند مشاهده می کنند که کالا داخل فروشگاه ها و پاساژها هست اما یا قیمت ها خیلی پرت هست یا فروشندگان قصد فروش ندارند و با جواب های سربالا سعی در سنگ و قلاب کردن مشتریان دارند. معدود معاملاتی هم که انجام می […]

ارسال توسط :
پ
پ

گذری در سه راه امین حضور

مردمی که به امین حضور آمده اند مشاهده می کنند که کالا داخل فروشگاه ها و پاساژها هست اما یا قیمت ها خیلی پرت هست یا فروشندگان قصد فروش ندارند و با جواب های سربالا سعی در سنگ و قلاب کردن مشتریان دارند. معدود معاملاتی هم که انجام می گیرد گاها با نارضایتی خریداران و فروشندگان از سر ناچاری است. ناچاری که همیشه دو سر و دو طرف دارد: هم از سوی خریدار و هم از سوی فروشنده. لاجرم با همه مشقت ها زندگی در جریان است و این معاملات و مبادلات انجام می گیرد.

تصحیح یک قضاوت عجولانه

اینکه کدوم طرف ماجرا باشی در نگرش ها و قضاوت های شما خیلی مؤثر است. اگر در مبادله نقش خریدار داشته باشی وقتی با صحنه ایی که برایتان شرح دادم روبرو شوید اولین تصور اولیه که برایتان پدید می آید، «وجود کالا» و «احتکار فروشندگان» است.این احساس خریدار وقتی شدت و قوت می یابد که در رسانه ملی دائم از احتکار و کشف انبارهای مملو از کالا و اجحاف برخی هموطنان به سایرین سخن به میان می آید.پخش مکرر گزارش از بازار و انبارهای محتکرین خواهناخواه حس خوبی به خریدار منتقل نمی کند و خریدار را با پیش شرط ذهنی از فرآیند خرید روانه بازار می کند. خریدار وقتی بازار را ببیند مهر تأییدی می زند بر سخنانی ناروا که اگر پر بی راه نباشد بخش کوچکی از واقعیت را بیان می کند.

حالا بیایید طرف فروشنده باشیم، هزینه های جاری شما تغییر نکرده است حقوق پرسنلی،اجاره ماهانه فروشگاه،موعد و سررسید چک هایی که در دوران رونق بازار کشیده اید،هزینه انبارداری، هزینه های شارژ ماهانه فقط بخشی از هزینه های متداول یک فروشگاه است. با بحرانی شدن وضعیت بار ( منتج از نوسانات نرخ ارز) در بازار به مرور زمان نقش اعتبار از بازار کم رنگ می شود. همه دارندگان کالا در هر بخشی از زنجیره تامین ( از کارخانه دار،تولید کننده،وارد کننده،بنکدار و عمده فروش تا توزیع کننده خرد محلی) رو به فروش نقد می آورند. شاید برای خریداران نهایی (مصرف کننده) خرید قسطی بنا به دلایل مختلف در دوران رونق بازار هم مفهومی نداشته باشد اما باور کنید برای به جریان افتادن کالا در شبکه توزیع بسیار حائز اهمیت و حتی حیاتی است.

جمع و جور کردن مالی یک فروشگاه مهمترین دغدغه ایی است که یک فروشگاه دار دارد و این مسئله در دوران بحران مشابه دوران فعلی پر رنگ تر می شود چون عملا بخش اعتبار دارایی اش حذف شده است و مجبور هست تمام هزینه هایش را به شیوه نقد (پرداخت وجه) پوشش دهد بنابراین فروشندگان با یک نوع سردرگمی در فروش و جایگزینی کالا روبرو هستند.

البته نباید منفعت طلبی صرف برخی از فروشندگان را نیز نادیده گرفت و بی شک برخی از فروشندگان؛ از  شرایط بوجود آمده سعی در فرصت سازی برای خویش دارند.

در مجموع از منظر کسی که سعی در برنامه ریزی برای فرآیند سازی یک فروشگاه اینترنتی را دارد و درگیر تامین و فروش کالا به طور مستقیم هستم در یک کلام می گویم : «باور کنید بار در بازار کم است و چشم به انتظار تزریق بار در شبکه توزیع هستیم.»

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.