حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 6 اردیبهشت , 1403 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
ایکس ویژن در دنیای موسیقی ایران
16 نوامبر 2019 - 18:00
شناسه : 10484
بازدید 238
5

“افسانه چشم‌هایت”نخستین آلبوم مشترک این دو هنرمند سرشناس است که مادیران با شعار «این شنیدن دیدنی است »به استقبال انتشار آن رفته است. قرار است این آلبوم در روز 19 آبان ماه جاری در یک مراسم ویژه رونمایی شود. مهیار علیزاده آهنگسازی این آلبوم را به عهده داشته است. او درباره این آلبوم توضیح می‌دهد: […]

ارسال توسط :
پ
پ

“افسانه چشم‌هایت”نخستین آلبوم مشترک این دو هنرمند سرشناس است که مادیران با شعار «این شنیدن دیدنی است »به استقبال انتشار آن رفته است. قرار است این آلبوم در روز 19 آبان ماه جاری در یک مراسم ویژه رونمایی شود.
مهیار علیزاده آهنگسازی این آلبوم را به عهده داشته است. او درباره این آلبوم توضیح می‌دهد: اشعاری برای این آلبوم انتخاب شده که حضور دو خواننده را توجیه کند. همایون شجریان و علیرضا قربانی در این آلبوم نقش‌های متفاوتی دارند که در نیمی از آن مشغول گفت و گو با یکدیگرند.
فضای اکثر قطعات ساخته شده از آلبوم «افسانه چشم‌هایت»، ارکسترال است.

به گفته او در یکی از قطعات از سازهای ایرانی هم استفاده شده‌است. این گزارش حاکی از آن است که : نوازندگان این آلبوم ترکیبی از نوازندگان ایرانی و اروپایی هستند که ارکستر فیلارمونیک متروپلیتن پراگ بخش اعظم آن را نواخته است.

البته هرچند این آلبوم در شهر پراگ ضبط شده اما در بعضی قطعات نوازندگان ایرانی سازهای کلاسیک نیز به هنرنمایی پرداخته‌اند. در این آلبوم برای نخستین بار شعر «درد مشترک»سروده احمد شاملو، در کنار اشعاری از شاعران برجسته معاصر ایران نظیر، هوشنگ ابتهاج (سایه)، سیمین بهبهانی، شفیعی کدکنی، مهدی اخوان ثالث و علیرضا کلیایی هم‌خوانی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مادیران قبل از برگزاری رسمی آیین رونمایی از آلبوم «افسانه چشمهایت» نشست رسانه‌ای با حضور علیرضا قربانی، همایون شجریان، مهیار علیزاده آهنگساز و رامین حیدری فاروقی مدیر هنری و کارگردان مستندها و تیزرهای این آلبوم برگزار گردید. طی این نشست عوامل اجرایی این این اثر به سوالات خبرنگاران حاضر در نشست پاسخ دادند.

رامین حیدری فاروقی از برگزاری این مراسم و ارائه این اثر موسیقایی بعد از گذشت 5 سال ابراز خوشحالی کرد. در پایان نشست رسانه ای، بابک ثقفی مدیر عامل شرکت مادیران درباره حمایت این شرکت از این اثر هنری سخن گفت.

آیین رونمایی از آلبوم« افسانه چشمهایت» پس از اتمام نشست رسانه ای به طور رسمی با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان سینما، تئاتر و موسیقی در تالار وحدت آغاز شد. در جریان این مراسم قطعاتی از آلبوم به رهبری مهیار علیزاده و گروه موسیقی و کر اجرا گردید و همچنین در پایان این مراسم همایون شجریان و علیرضا قربانی قطعه ای از آین آلبوم را اجرا کردند.

 

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.