حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
اینترنت در روزهای اوج مصرف!
13 آوریل 2020 - 18:00
شناسه : 11528
بازدید 233
9

به دنبال گسترش اپیدمی کرونا ویروس و توصیه به در خانه ماندن شهروندان ، به تبع میزان استفاده از اینترنت و فضای مجازی در کشور به حد قابل توجهی افزارش یافته و ناگزیر جهت پر کردن اوقات فراغت و سرگرمی از این ابزار محبوب استفاده می شود. در ایران کماکان سرعت اینترنت یکی از معضلات […]

ارسال توسط :
پ
پ

به دنبال گسترش اپیدمی کرونا ویروس و توصیه به در خانه ماندن شهروندان ، به تبع میزان استفاده از اینترنت و فضای مجازی در کشور به حد قابل توجهی افزارش یافته و ناگزیر جهت پر کردن اوقات فراغت و سرگرمی از این ابزار محبوب استفاده می شود.

در ایران کماکان سرعت اینترنت یکی از معضلات و مشکلات افراد بوده و در این ایام به علت حجم بالای استفاده مشکلات عدیده ای را برای همگان به وجود آورده است.

اما استفاده از اینترنت خانگی و مخابراتی هموراه مورد استقبال همگان بوده و افراد زیادی در جهت حجم های در دسترس و پهنای باند مناسب تر به استفاده و بهره گیری از این گزینه روی آورده اند و میتوان گفت که اکثریت از این نوع خدمات در جهت انجام امور خود استقبال می کنند.

همچنین شیوع کرونا سبب شده تا برخی ادارات و حتی مراکز آموزشی به دورکاری و استفاده از فضای الکترونیکی و مجازی در انجام امور روزمره خود روی آورند و همین امر سبب بروز مشکلاتی شده است.

رشد 110 درصدی استفاده از اینترنت!

آذری جهرمی وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ، جهت تسهیل شرایط دورکاری کارمندان، آموزش مجازی دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین به دلیل افزایش مصرف کاربران از اینترنت، دستور به فعال کردن بسته‌های ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت برای تمامی کاربران ثابت داد ک همین موضوع به مصرف 2.5 برابری اینترنت منجر گردید.

در این راستا محمدرضا بیدخام ، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در مورد مصرف اینترنت کاربران در دو ماه گذشته و خانه نشین شدن افراد اظهار کرد: مصرف مشتریان مخابرات در اواسط اسفند، ۴۲۰۰ ترابایت بود که آخر اسفند میزان مصرف ترافیک داخلی و خارجی به ۸۲۰۰ ترابایت رسید و علت افزایش مصرف از اواسط اسفندماه، مباحث مربوط به دورکاری و بسته رایگان ۱۰۰ گیگابایتی در نظر گرفته شده با تاکید وزیر ارتباطات برای مشرکین اینترنت ثابت بود.

مصرف اینترنت حال حاضر تقریبا ۶۹۰۰ ترابایت است که نسبت به ترافیک مشابه سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.