حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
اولین تلویزیون OLED شیائومی رونمایی شد
19 جولای 2020 - 13:19
شناسه : 11994
بازدید 215
8

  شیائومی و طراحی و ساخت تلویزیون خبری درباره ساخت اولین تلویزیون OLED شیائومی در سال 2019 منتشر شد وهوآوی به پیروی از شیائومی در اوایل سال 2020 خبر از این رویداد داد. از زمانی که این خبر اعلام شد، هر دو برند از هیچ تلاشی دریغ نکردند تا در زمان مشخص شده از محصول خود رونمایی کنند […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

شیائومی و طراحی و ساخت تلویزیون

خبری درباره ساخت اولین تلویزیون OLED شیائومی در سال 2019 منتشر شد وهوآوی به پیروی از شیائومی در اوایل سال 2020 خبر از این رویداد داد. از زمانی که این خبر اعلام شد، هر دو برند از هیچ تلاشی دریغ نکردند تا در زمان مشخص شده از محصول خود رونمایی کنند و نتیجه آن همه تلاش در این اواخر قابل رویت است.

شرکت هوآوی از اولین تلویزیون OLED خود در ماه آوریل 2020 پرده برداری کرد و رونمایی از اولین تلویزیون OLED شیائومی به تازگی صورت گرفته است. تلویزیون های OLED برای اولین بار توسط شرکت ال جی ساخته شده و در ادامه برند هایی دیگری همانند سونی، پاناسونیک و فیلیپس نیز از پنل OLED در تلویزیون های خود بهره بردند.

شیائومی از زمانی که به ساخت تلویزیون روی آورده است، هر سال تلویزیون های هوشمند جدیدی را ارائه می دهد. همین امر سبب شده تا شیائومی پیشرفت عظیمی در صنعت تلویزیون هوشمند داشته باشد و سبد محصولات خود را روز به روز کامل تر کند .رسانه ها در جولای 2020 راجع به ساخت اولین تلویزیون OLED شیائومی اخباری منتشر کردند که این سری از تلویزیون ها  Master یا Mi TV Master نام دارد.

 

 اولین تلویزیون OLED شیائومی

 اولین تلویزیون OLED شیائومی با کیفیت  ultra high-end و رزولوشن 4K  تصاویر را به نمایش می گذارد. همچنین گفته شده است، تکنولوژی OLED امکان کنترل سطح پیکسل و نمایش رنگ سیاه به طور perfect blacks را دارد و حداقل میزان روشنایی تصاویر 0 نیت است و در صورتی که حداکثر آن تا 1000 نیت می رسد.

زمان پاسخ 1 میلی ثانیه ای و نسبت %98.5 صفحه به بدنه باعث شده تا این تلویزیون گزینه ی مناسبی برای گیمر ها شود. کیفیت بسیار بالای صفحه نمایشگر باعث شده تا این محصول مورد توجه شمار زیادی از کاربران قرار بگیرد.

نخستین تلویزیون OLED شیائومی در سایز 65 اینچی طراحی شده و از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره می برد. این تلویزیون زمانی که نور اتاق کم است، نمایش برجسته و خیره کننده ای دارد و در صفحه هایی که رنگ تیره نمایش داده می شود، جزئیات به راحتی قابل مشاهده است. پنل این محصول شیائومی از عمق رنگ 10 بیتی برخوردار است و این پنل توانایی نمایش طیف گسترده ای از 1.07 میلیارد رنگ مختلف را دارد و دقت رنگ یا Delta E آن کمتر از 1.5 بوده که باعث کاهش اختلاف رنگ واقعی تصاویر و رنگ صفحه نمایشگر می شود.

کمپانی شیائومی، این تلویزیون را با نمایشگر بسیار قدرتمندی ساخته است زیرا علاوه بر امکانات ذکر شده از قابلیت ALLM و VRR برخوردار شده و نرخ رفرش آن برابر با 120 هرتز است که بر سرعت نمایش تصاویر تاثیر می گذارد.

 

همچنین این شرکت ادعا کرده با به خدمت گرفتن هوش مصنوعی و پردازنده MPU9650 قابلیت تحلیل تصاویر را دارد. علاوه بر این، تلویزیون شیائومی از فناوری multiple HDR formats پشتیبانی می کند که شامل HDR10 ،HDR10+ ،HLG و Dolby Vision است و به وضوح تصاویر نمایشگر کمک بسزایی می کند. این برند با به کارگیری  قابلیت Ambient Lighting محتوا را با نور محیط مطابقت داده و با وضوح بیشتری نمایان می کند.

اولین تلویزیون OLED شیائومی به 9 بلندگو داخلی مجهز شده است. قالب های صوتی دالبی اتموس، DTS Audio و Dolby Audio باعث تقویت صدا می شود و لذت تماشای فیلم در تلویزیون را چندین برابر می کند. قابل ذکر است که این بلندگو 65 واتی است و اسپیکر شامل 2 بلنگوی گنبدی و 2 ساب ووفر 20 واتی داخلی می شود.

این تلویزیون شیائومی دارای پورت های HDMI2.1 ،USB، نوری، آنتن و اترنت است و از قابلیت اتصال به وای فای و بلوتوث بهره می برد.یکی از قابلیت های پرطرفدار این محصول در چین، پشتیبانی از سیستم عامل اندروید است، این درحالی است که شرکای گوگل در اروپا و آمریکا به دنبال بهینه سازی تلویزیون های هوشمند با استفاده از سیستم عامل اندروید هستند. این تلویزیون از نظر ظاهری بسیار مدرن بوده و پایه شیشه ای جلوه زیبایی به تلویزیون بخشیده است.

این تلویزیون پیشرفته از چندین جهت همانند تلویزیون OLED ال جی است. در ساخت این تلویزیون از پنل OLED ال جی استفاده شده و از تمام امکانات یک تلویزیون OLED، برخوردار است. چندین سال است که شیائومی در ساخت تلویزیون های خود از پنل های سامسونگ و ال جی استفاده می کند و هیچ اصراری بر مخفی کردن این موضوع ندارد و با صراحت این موضوع را بیان می کنند. شیائومی دومین برندی است که اطلاعات دقیق و کاملی از سخت افزار های خود ابلاغ می کند.

البته همان طور که می دانید، شیائومی علاوه بر تولید تلویزیون های هوشمند، اسکوتر، پاوربانک، ترازو، انواع هدفون، هدست و هندزفری، اسپیکر، لپ تاپ، دوربین و دستبند، تلفن همراه هوشمند و … را به بازار عرضه نموده است که این محصولات از کیفیت قابل توجه و قیمت مناسبی بهره می برند.

یکی از تفاوت های بارز، شناخته نشدن تلویزیون های شیائومی همانند ال جی و سامسونگ است. شرکت شیائومی در زمینه فروش تلفن همراه هوشمند بسیار محبوب تر و شناخته شده تر است اما تلویزیون های ال جی و یا سامسونگ از پرطرفدارترین تلویزیون های بازار جهان به شمار می آید.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.