حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 9 فروردین , 1403 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
اوتیسم کودکان و راه درمانی آن ها با یک نمایشگر !!!!
13 جولای 2019 - 9:54
شناسه : 6336
بازدید 184
7

در حال حاضر شناسایی بیماران اوتیسم از طریق گفتگو با خود آنها یا از طریق پرکردن پرسشنامه انجام می‌شود. اما هیچیک از این دو روش دقت لازم را ندارند و گاهی موجب تشخیص نادرست می‌شوند. شناسایی اختلال اوتیسم به خصوص در کودکان کاری بسیار دشوار است و حالا محققان با اتکا به فناوری‌های پیشرفته روش […]

ارسال توسط :
پ
پ

در حال حاضر شناسایی بیماران اوتیسم از طریق گفتگو با خود آنها یا از طریق پرکردن پرسشنامه انجام می‌شود. اما هیچیک از این دو روش دقت لازم را ندارند و گاهی موجب تشخیص نادرست می‌شوند.

شناسایی اختلال اوتیسم به خصوص در کودکان کاری بسیار دشوار است و حالا محققان با اتکا به فناوری‌های پیشرفته روش جدیدی را ابداع کرده اند که مبتنی بر نگاه کردن به یک نمایشگر است.

اما روش جدیدی که توسط پژوهشگران دانشگاه واترلوی کانادا ابداع شده دقیق‌تر و کمتر وقت گیر است. در قالب این روش مسیر زل زدن کودکان به نمایشگر در زمان مشاهده تصاویر مختلفی از چهره افراد به دقت بررسی می‌شود. این پژوهشگران می‌گویند بیماران مبتلا به اوتیسم چشمهایشان را در زمان مشاهده بخش‌های مختلف صورت به شیوه‌ای متفاوت از افرادی عادی حرکت می‌دهند و از همین طریق قابل شناسایی هستند.

این سیستم در بررسی آزمایشی صورت گرفته موفق به شناسایی ۱۷ بیمار مبتلا به اوتیسم و ۲۳ کودک مستعد ابتلاء به بیماری یادشده گردیده است. این کودکان در مجموع به ۴۴ عکس چهره بر روی یک نمایشگر ۱۷ اینچی نگاه کردند و نحوه حرکت چشم‌های آنها با استفاده از اشعه مادون قرمز ردگیری شد تا مشخص شود نحوه جابجایی چشم‌های این کودکان بین هفت نقطه کلیدی هر چهره چگونه است.

این نقاط کلیدی عبارتند از زیر چشم راست، خود چشم راست، زیر چشم چپ، خود چشم چپ، دور بینی، دهان و باقی بخش‌های نمایشگر. چشم‌های کودکان مبتلا به اوتیسم با سرعت بالاتری نسبت به دیگر کودکان میان این بخش‌ها جابجا می‌شود و آنها زمان بیشتری را صرف نگاه کردن به دهان و وقت کمتری را صرف مشاهده چشم‌ها می‌کنند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.