حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, 10 فروردین , 1403 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
انتظارات مردان از همسران خود چیست؟
03 فوریه 2018 - 10:46
شناسه : 2385
بازدید 189
11

در این مطلب می خواهیم انتظارات مردان را از همسرانشان بگوییم. مردان هم نیاز دارند که به آنها بگوییم که دوستشان داریم و دلیل این دوست داشتن را هم بگوییم. همچنین دوست دارند بعد از جرو بحث فضای شخصی داشته باشند و تنها باشند. مردان نیاز دارند تا شنیده شوند و به شدت نیاز دارند […]

ارسال توسط :
پ
پ

در این مطلب می خواهیم انتظارات مردان را از همسرانشان بگوییم. مردان هم نیاز دارند که به آنها بگوییم که دوستشان داریم و دلیل این دوست داشتن را هم بگوییم. همچنین دوست دارند بعد از جرو بحث فضای شخصی داشته باشند و تنها باشند. مردان نیاز دارند تا شنیده شوند و به شدت نیاز دارند که به آنها احترام گذاشته شود. برای اینکه بیشتر از رموز مردان بدانید این مطلب را بخوانید.

 

 

1. مردان انتظار دارند که همسرشان به آنها بگوید «دوستت دارم»

چارلز اشمیتز (Charles Schmitz) که کتاب «ساختن عشقی که می‌ماند: هفت راز غافلگیرکننده در مورد ازدواج موفق (Building a Love that Lasts: The Seven Surprising Secrets of Successful Marriage) را با همسرش الیزابت نوشته، می‌گوید تصور نکنید بعد از سال‌ها زندگی زناشویی، همسرتان دیگر می‌داند که چقدر دوستش دارید. عشق‌تان به او را با کلام و رفتار بیان کنید و این کار را هر روز انجام دهید.

اشمیتز می‌گوید: «این جمله‌ی قدیمی که “لازم نیست بگویم، چون خودش می‌داند” کاملا اشتباه است. مردان دوست دارند بشنوند که عاشق‌شان هستید. روزی چندین بار گفتنِ “دوستت دارم” و گفتن دلیل این دوست داشتن را به عادتی برای خود تبدیل کنید.»

 

۲. مردان به فضای شخصی خود نیاز دارند، به‌ویژه بعد از جروبحث

آن کرولی (Anne Crowley) روان‌شناس به خانم‌ها توصیه می‌کند از اینکه همسرشان ترجیح می‌دهد به‌جای گشت‌وگذار در مراکز خرید، در خانه بماند و فوتبال تماشا کند، نرنجید و احساس بدی نداشته باشید. همه‌ی ما گاهی اوقات به دور شدن از این فضای دونفری احتیاج داریم. اگر همسرتان پس از جروبحث مختصر یا یک اختلاف‌نظر جزئی می‌خواهد تنها باشد، بهترین کار این است که این فرصت را به او بدهید.

او معتقد است «وقتی یک زوج جروبحث می‌کنند، عجیب نیست که خانم همچنان بحث را دنبال کند؛ به‌ویژه وقتی همسر عقب‌نشینی می‌کند، اما این حرکت برای هر دو نفر مضر است. خانم به‌دنبال نتیجه است و پیگیری می‌کند، از طرف دیگر آقا احساس می‌کند مورد تهاجم قرار گرفته و عقب‌نشینی می‌کند و این چرخه همچنان ادامه می‌یابد.»

کرولی می‌گوید بگذارید همسرتان آرام شود و پیش از برخورد با مسئله‌ی پیش‌آمده، اتفاقات را تحلیل کند. در نتیجه شما نیز، سعی کنید نگرانی خود درباره‌ی این احساس نیاز مردان را مدیریت کنید.

 

۳. مردان از همسرشان انتظار دارند که گاهی آغازکننده‌ی رابطه زناشویی باشد

کِرت اسمیت (Kurt Smith)، مشاور ازدواج و خانواده که در حیطه‌ی مشاوره برای مردان تخصص دارد، می‌گوید مردان دوست دارند «خواسته‌شدن» را حس کنند. نکته‌ی اصلی همین است. اینکه مهربانانه و دوباره و سه‌باره بپرسید «امشب چطوره؟»؛ به‌ویژه اگر پیشنهادتان عمدتا رد می‌شود.

او می‌گوید «آقایان در جلسات مشاوره به من می‌گویند دوست دارند همسرشان رابطه‌ی زناشویی را آغاز کند، نسبت به این رابطه خودجوش‌تر باشد، کارهایی انجام دهد که این رابطه را جذاب‌تر کنند و آن را هیجان‌انگیزتر و متفاوت‌تر کنند. آنها می‌خواهند از این انتظار برای برقراری رابطه‌ی زناشویی هم لذت ببرند.»

 

۴. مردان می‌خواهند شنیده شوند

کرولی معتقد است صرف اینکه همسرتان وسط یک جروبحث یا گفت‌وگو دیر پاسخ می‌دهد، به این معنا نیست که کمتر از شما در رفع مشکل یا موفقیت ازدواج‌تان نقش دارد. بعضی‌ها فقط به کمی زمان احتیاج دارند تا مسئله را پردازش کنند.

این روان‌شناس می‌گوید: «خانم‌ها وقتی که مستاصل می‌شوند، ممکن است حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند و بیشتر وقت‌ها مرادن ساکت می‌مانند و اجازه می‌دهند همسرشان حرف بزند. خانم‌ها سریع‌تر از آقایان پردازش می‌کنند، بنابراین در جلسات مشاوره (و همین‌طور در خانه) معمولا خانم چیزی از همسرش می‌پرسد، ولی وقتی آقا سکوت می‌کند تا به پاسخ فکر کند، خانم همچنان به حرف زدن ادامه می‌دهد.»

اگر شما به‌عنوان خانم، طرف کم‌حرف‌تر هستید، این رابطه ممکن است حسابی ناراحت‌کننده شود؛ زیرا باعث می‌شود همسرتان هم در مقابل شما سکوت کردن را انتخاب کند.

او توضیح می‌دهد «عموما از طرف آقایان مطرح می‌شود که همسرم اهمیتی نمی‌دهد من چه می‌گویم؛ پس اگر واقعا می‌خواهید بدانید همسرتان درباره‌ی فلان موضوع چه نظر یا چه حسی دارد، برای پاسخ‌گویی به او فرصت بدهید. او می‌خواهد مشارکت کند و حرفش شنیده شود، آهسته‌تر جلو بروید، نفسی بکشید و بگذارید او هم در گفت‌وگو شرکت کند.»

 

۵. مردان دوست دارند مورد تقدیر و ستایش قرار بگیرند

اسمیت می‌گوید تصور کنید چقدر حس فوق‌العاده‌ای دارید، وقتی همسرتان پس از موفقیت‌تان در محل کار پیام تبریکی برای‌تان می‌فرستد، یا اصلا بدون دلیل خاصی برای‌تان گل می‌خرد! خب او هم به چنین دل‌گرمی و تشویقی نیاز دارد. بابت هر کار کوچکی که همسرتان انجام می‌دهد تا زندگی بهتری برای شما به ارمغان بیاورد، سپاسگزار باشید و از او تعریف‌وتمجید کنید.

او می‌گوید: «این را زیاد از مردان می‌شنوم که می‌گویند “همسرم قدر کارها و زحمت‌هایم را نمی‌داند.” این حس تقدیر و قدردانی نشدن شاید باعث شود که مردان فکر کنند حضورشان اهمیتی ندارد. احساس ارزشمندی برای همه مهم است، اما گاهی‌اوقات در زندگی زناشویی نشان نمی‌دهیم که قدر طرف مقابل را می‌دانیم؛ به‌ویژه وقتی بچه‌دار می‌شویم. درنتیجه به‌دنبال بهانه‌هایی برای تعریف و تمجید و تشکر از یکدیگر باشید؛ حتی با کارهای ساده‌ای مثل بیرون گذاشتن زباله یا شستن ظرف‌ها هم می‌توان چنین حسی را به شریک زندگی القا کرد که وجودش برای‌مان ارزشمند است و قدردانش هستیم.»

 

۶. مردان دوست دارند همسرشان آنها را لمس‌ کند

کرولی می‌گوید صمیمیت فیزیکی یعنی ارتباط عاطفی مردان با همسرشان. بعضی آقایان می‌گویند دل‌شان برای آن روزهایی تنگ شده که همسرشان آنها را لمس می‌کرد.

او می‌گوید «زوج‌ها لمس کردن یکدیگر را متوقف می‌کنند، بوسیدن را ترک می‌کنند و دیگر همدیگر را در آغوش نمی‌گیرند. آقایان برای اینکه از نظر عاطفی احساس نزدیکی کنند نیاز به برقراری رابطه‌ی زناشویی دارند، اما خانم‌ها ترجیح می‌دهند پیش از رابطه‌ی زناشویی این ارتباط عاطفی را برقرار کنند. من به‌عنوان مشاور خانواده معمولا سعی می‌کنم زوج‌ها را وادار کنم تا این شکاف را پر کنند. وقتی آنها طی رابطه‌ی زناشویی، دوباره باهم ارتباطی عاطفی برقرار می‌کنند، خانم معمولا می‌گوید “همسرم خیلی بهتر شده است”؛ مسلما چیزی که برای یکی از طرفین خوب است، معمولا برای طرف مقابل هم حس خوبی دارد.»

کرولی می‌گوید اگر مدت‌هاست این لمس گاه‌وبی‌گاه را کنار گذاشته‌اید، شاید انجام دوباره‌ی آن حس عجیبی داشته باشد، بنابراین بهتر است از گام‌های کوچک شروع کنید تا دوباره در این مسیر قرار بگیرید.

«من از زوج‌ها می‌خواهم روزی چهار بار همدیگر را در آغوش بگیرند و ببوسند (یک جور رابطه‌ی فیزیکی که به شرایط خودشان بستگی دارد): موقع بیدار شدن، موقع ترک خانه به مقصد محل کار، وقتی به خانه برمی‌گردند و وقتی می‌خواهند بخوابند.»

 

۷. مردان می‌خواهند مورد احترام باشند

الیزابت اشمیتز (Elizabeth Schmitz) می‌گوید اگر مرد خوبی در زندگی‌تان دارید، قدر او را بدانید و بر همین اساس با او رفتار کنید (مسلما او هم این لطف شما را پاسخ خواهد داد).

اشمیتز می‌گوید «مردان به ما خانم‌ها می‌گویند می‌خواهم زنم به من احترام بگذارد. می‌خواهم برای همین شخصیتی که دارم، برای اخلاق و رفتارم و برای شیوه‌ی برخوردم با او، به من احترام بگذارد. مردان بیش از هر چیز دیگری، می‌خواهند عشق زندگی‌شان به آنها احترام بگذارد و قدرشان را بداند. خانم‌هایی که روی نقاط قوت همسرشان تمرکز می‌کنند و به او می‌گویند که چه خوبی‌هایی دارند، ازدواج‌های موفق‌تری دارند.»

منبع: chetor.com

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.