موقعیت سنجی و هوش تجاری استارت آپ ها
وقتی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در بحبوحه ی مشاجرات بیهوده بر سر فیلتر کردن / نکردن محتواهای اینترنتی یا سرعت پایین اینترنت در ایران نسبت به سایر کشورها روز به روز ساختارها و محتوایش را قویتر می ساخت؛ کسی باور نمی کرد روزی فرا رسد که دیجی کالا آنقدر قویتر شده باشد که به عنوان بزرگترین خرده فروشی کشور به صورت توامان هم بر بازار اثرگذار باشد و هم بر فرهنگ خرید اینترنتی و تغییر الگوی خرید !؟ اما دیجی کالا بالواقع با درک صحیح از فناوری،موقعیت سنجی مناسب و هوش تجاری صاحبان کسب و کارش اینگونه شد و دیگر استارت آپ ها هم به تبع موفقیت دیجی کالا و هم به جهت درک و فهمی از فناوری و ضرورتی از حضور در بازار یکی پس از دیگری راه اندازی شدند.
قرار گیری اصناف در نقطه بی بازگشت
با گرفته شدن سهم اصناف سنتی از بازار و رقابتی شدن عرضه کالا در کشور به سبب حضور استارت آپ های اینترنتی در کنار بازار سنتی ؛ اعترافی دیرهنگام از سوی برخی فعالان اقتصادی من جمله اعضای اتاق اصناف مبنی بر اینکه آنها کم کاری کرده اند و در اینترنت حضور نداشتند؛ پاشنه ها را ورکشیدند و پس از ابلاغیه وزارت صنعت معدن تجارت در سال 96؛ در اردیبهشت ماه اقدام به راه اندازی «دپارتمان کسب و کارهای نوین اتاق اصناف ایران » نمود و از آن پس اقدامات اولیه برای شکل گیری «اتحادیه کشوری فضای مجازی» آغاز شد سرانجام با انتخاب اعضای هیئت مدیره این اتحادیه در شهریور 96 تشکیل و به عنوان یکی از اتاق اصناف شناخته شد.
این اتفاقات در ساختار سازمانی اتاق اصناف در کنار گسترش کسب و کارهای اینترنتی و اقبال عمومی در استفاده از خدمات ارائه شده از سوی آنها؛ اصناف کشور را در نقطه ی بی بازگشت قرار داده است و اصنافی که در این مسیر قرار نگیرند بزودی از گردونه کسب و کار کنار گذاشته خواهند شد.
ثبت دیدگاه