حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, 30 فروردین , 1403 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1722 تعداد دیدگاهها : 54×
افکار سنجی ایرانیان بعد شکست از ژاپن با گوگل ترندز ( Google Trends )
29 ژانویه 2019 - 11:25
شناسه : 5005
بازدید 217
6

بنظر شما بعد از باخت فوتبال کشورمان در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا؛ ایرانیان بیشتر به چه موضوعی فکر کرده اند؟ باخت تیم ملی، پالرمو، خروج از برجام، تحریم امریکا علیه کشورمان، سبد کالا، برجام؟ براستی کدامیک از این موارد در فکر و ذهن ما می گذرد و به موضوع اول ایرانیان تبدیل […]

ارسال توسط :
پ
پ

بنظر شما بعد از باخت فوتبال کشورمان در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا؛ ایرانیان بیشتر به چه موضوعی فکر کرده اند؟

باخت تیم ملی، پالرمو، خروج از برجام، تحریم امریکا علیه کشورمان، سبد کالا، برجام؟ براستی کدامیک از این موارد در فکر و ذهن ما می گذرد و به موضوع اول ایرانیان تبدیل شده است.

 

آشنایی با گوگل ترندز ( Google Trends )

پژوهشگران حوزه مطالعات اجتماعی برای افکارسنجی جوامع به ابزارهای مختلفی من جمله پرسش نامه های مختلف روی می آورند اما یکی از ابزارهای آنلاین که با کمترین هزینه ممکن در اختیار پژوهشگران است یکی از ابزارهای گوگل معروف به گوگل ترندز هست : Google Trends

 

 

google trends

google trends

البته استفاده از این ابزار عین هر ابزار دیگری نیازمند ابزارشناسی، محدودیت ها و الزامات این ابزار و ارتباط آن با سایر ابزارآلات موجود است.

 

امکانات گوگل ترندز

حتما بایستی در سمت راست بالا از بین کشورهای موجود؛ ایران را انتخاب کنید تا کلیدوازه مد نظر شما را در حوزه سرزمینی ایران بررسی و مورد جستجو قرار دهد. با گزینه compare قادر خواهید بود میزان جستجوی چند کلیدواژه را با هم مقایسه کنید. با اعلام چند کلیدواژه؛ نموداری نمایان می شود که به صورت شماتیک در طول زمان کمیت جستجوی وازه ها در گوگل را به جستجوگر نشان می دهد.

 

افکارسنجی ایرانیان از طریق وازه های مورد جستجو در گوگل

امروز در اولین فرصت ممکن پس از بازی به گوگل ترندز مراجعه کردیم و چند واژه ای را که به صورت روزمره در جامعه و رسانه ها می شنویم به عنوان گزینه های مطلوب جستجو به ترندز ارائه کردیم و نتیج اینگونه شد:

 

جستجوی واژه ها پس از بازی

جستجوی واژه ها پس از بازی

 

 

برخلاف تصورمان نتایج وازه «سبد خرید» ، بیش از سایرین بوده است. شاید بنظر آید که به دلیل مشکلات عدیده اقتصادی واژه سبد خرید بیش از دیگر وازه ها در بین جستجوهای ایرانیها مطرح بوده است ضمن اینکه خبرگزاریها و وبگاه های خبری بیشتر بر روی این واژه کار کرده اند اما در ادامه ی جستجو به مورد اصلی پی بردیم:

 

انتخاب واژه مناسب برای جستجو

انتخاب واژه مناسب برای جستجو

 

 

درست یک روز پس از بازی ایران و ژاپن و باخت ایران مقابل این کشور در امارات طبیعی است که ایرانیان به این موضوع فکر کنند.

شکست سه بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان در قبال تیم ملی ژاپن موسوم به اژدهای آسیا فکر و ذکر خیلی از ما ایرانیها را در فضای مجازی و حقیقی به خود اشغال کرده است. از پست های تلگرامی گرفته تا خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در فضای مجازی تا نقد و بحث های عامیانه و خودمونی بین دوستان و همکاران و اعضای خانواده در جامعه ؛ همه و همه این واقعیت را منعکس می کند.

<div id="pos-article-display-5763"></div>

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.